אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: המכירות לחג ההודיה וב"בלאק פריידי" עלו רק ב-2.3% צילום: בלומברג

ארה"ב: המכירות לחג ההודיה וב"בלאק פריידי" עלו רק ב-2.3%

התחזיות הן כי עונת הקניות לחגים השנה תהיה החלשה ביותר מאז 2009. המכירות בחמישי ושישי האחרונים בחנויות הסתכמו ב-12.3 מיליארד דולר

01.12.2013, 09:30 | בלומברג

המכירות בארצות הברית לקראת חג ההודיה ביום חמישי וב"בלאק פריידי" (יום שישי השחור) עלו השנה ב-2.3% לעומת אשתקד, בהתאם לתחזיות, שצופות שתהיה זו עונת הקניות לחגים החלשה ביותר מאז 2009, על רקע אמון הצרכנים שנפל בנובמבר והעובדה כי השנה עונת החגים קצרה ב-6 ימים. 

קראו עוד בכלכליסט

לפי דו"ח שפרסמה אתמול חברת המחקר ShopperTrak, המכירות ביומיים המדוברים בחנויות טיפסו ל-12.3 מיליארד דולר. בחברה מעריכים כי עבור כל העונה המכירות יעלו ב-2.4%, העלייה הקטנה ביותר מאז המיתון האחרון.

ביל מרטין מייסד ShopperTrak הסביר כי מכיוון שיותר חנויות נפתחו כבר ביום חמישי, צרכנים רבים ערכו קניות עוד לפני בלאק פריידי, ולפיכך המכירות ביום שישי בלבד נפלו ב-13.2% משנה שעברה. "הצרכנים הגיבו לפתיחה בחמישי, למעשה הרבה יותר מכפי שמישהו ציפה", אמר מרטין. 

קניות בארה"ב (ארכיון), צילום: בלומברג קניות בארה"ב (ארכיון) | צילום: בלומברג קניות בארה"ב (ארכיון), צילום: בלומברג

על פי סקר שערכה פדרציית הקמעונאים הארצית (NRF) עולה כי 97 מיליון אנשים התכוונו ביום שישי לערוך קניות באינטרנט או בחנויות עצמן, בעוד ש-140 מיליון איש התכוונו לעשות זאת בין יום חמישי לראשון. זוהי ירידה לעומת 147 מיליון אנשים בשנה שעברה. עוד עולה מהסקר כי בחג עצמו 33 מיליון איש תכננו לצאת לקניות.

ג'ניפר דובל ממיניסוטה הגיעה שלשום ל"מול אוף אמריקה" כבר בשבע בבוקר והופתעה לגלות שהחניון עוד חצי ריק. "שקט פה", סיפרה לסוכנות בלומברג על החוויה. "אני לא יודעת אם זה בגלל שהקניון היה פתוח גם בחמישי".

סיבה נוספת לכך שקונים רבים נשארו בבית היא העלייה המתמשכת בקניות באינטרנט. המכירות המקוונות עלו בחג ההודיה ב-20% משנה שעברה ובבלאק פריידי נרשמה עלייה של 19%. ברשת טארגט לדוגמה, דיווחו כי מספר ההזמנות ביום חמישי היה כפול משנה שעברה.

עם זאת, לפי התחזית של פדרציית הקמעונאים שפורסמה בשבוע שעבר המכירות הקמעונאיות בעונת החגים צפויות לעלות השנה ב-3.9% ל-602.1 מיליארד דולר, זאת לעומת צמיחה של 3.5% בשנה שעברה. המכירות המקוונות יטפסו לפי ההערכות ב-15% ל-82 מיליארד דולר. על פי נתוני הפדרצייה, המכירות בנובמבר ובדצמבר מייצגות 20%-40% מההכנסות השנתיות של הקמעונאים, ו-20% מהרווח.

תגיות