אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החשמלית של ב.מ.וו אכזבה במבחן ריסוק צילום: אתר יצרן

החשמלית של ב.מ.וו אכזבה במבחן ריסוק

הרכב הגרמני קיבל 4 כוכבים במבחן של ארגון הבטיחות האירופי. מאזדה 3 זכתה לציון מושלם

02.12.2013, 09:48 | תומר הדר

ארגון הבטיחות האירופי (Euro NCAP) פרסם בשבוע שעבר את התוצאות של אחד ממבחני הריסוק הגדולים ביותר שהוא ערך בשנים האחרונות. במבחן השתתפו לא פחות מ־11 דגמים, ויותר מכך - היתה זו הפעם הראשונה שבמבחן השתתפו מכוניות חשמליות מתוצרת מיצובישי וב.מ.וו. במבחן השתתפו גם דגמים בעלי חשיבות גבוהה במיוחד לשוק הרכב הישראלי כמו מאזדה 3 החדשה.

אלא שבניגוד למגמה כיום בענף הרכב העולמי, חלק מתוצאות המבחן הפתיעו לרעה. כך לדוגמה עולה מהתוצאות שפורסמו כי ב.מ.וו I3, המכונית החשמלית העירונית של היצרנית הבווארית, קיבלה ציון חלקי בלבד של ארבעה כוכבים מתוך חמישה במבחן.

מדובר בתוצאה חריגה, במיוחד לאור העובדה שרוב המכוניות שנבחנו על ידי הארגון בעת האחרונה זכו לציון של חמישה כוכבים. הסיבה לציון החלקי היא שבובת הריסוק שהוצבה ברכב בעת מבחן המדמה פגיעה צדית ספגה נזק באזור החזה.

לצד ב.מ.וו החשמלית נבחנה גם מכונית הכלאיים מיצובישי אאוטלנדר PHEV: מדובר באאוטלנדר שמצוידת במנוע חשמלי המסוגל לספק טווח נסיעה של עשרות קילומטרים ללא דלק, וגם במנוע בנזין. האאוטלנדר קיבלה ציון מלא של חמישה כוכבים מתוך חמישה.

לצד הרכבים החשמליים בחן הארגון צמד מכוניות מנהלים חדשות המיועדות גם לשוק הרכב הישראלי: מזראטי ג'יבלי ואינפיניטי Q50, שזכו שתיהן לציון מרבי של חמישה כוכבים. לצד הדגמים החשמליים ודגמי המנהלים נבחנו גם מכוניות עממיות: מאזדה 3 החדשה המשווקת בישראל ופיז'ו 308 שתשווק בארץ בשנה הבאה, שקיבלו שתיהן חמישה כוכבים במבחן הבטיחות, כמו גם פורד טורנאו המסחרית.

במבחן השתתפו רכבים נוספים שקיבלו כולם ארבעה כוכבים בלבד, בהם: פורד אקוספורט, ניסאן נוט ופולקסווגן T5 המסחרית.

תגיות