אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סייבר מאנדיי: שיא חדש ברכישה מקוונת צילום: shutterstock

סייבר מאנדיי: שיא חדש ברכישה מקוונת

הרוכשים כבר לא רצים לחנות ביום הקניות האמריקאי: לפי נתוני אמזון, איביי ו-IBM, בניו יורק לבדה חל זינוק של 19% בקניות המקוונות לעומת שנה שעברה. בנוסף, כ-58% מהרכישות בוצעו דרך סמארטפונים וטאבלטים

03.12.2013, 11:55 | נמרוד צוק

מבצעי הסייבר מאנדי שחלו אתמול הקפיצו את המכירות המקוונות לשיא של כל הזמנים, בעיקר אצל אמזון ואיביי. בניו יורק נרשמה עליה של 19% לעומת 2012, על פי נתוני IBM.

קראו עוד בכלכליסט

הכניסות לחנויות ממכשירים ניידים צמחו ב-58% והגיעו ל-30% מכלל התעבורה. המכירות דרך מכשירים ניידים צפויות להתסכם ב-16% מכלל המכירות המקוונות של תקופת החגים הנוצריים.

השופינג המקוון פוגע בחנויות הפיזיות, צילום: שאטרסטוק השופינג המקוון פוגע בחנויות הפיזיות | צילום: שאטרסטוק השופינג המקוון פוגע בחנויות הפיזיות, צילום: שאטרסטוק

עליית המכירות המקוונות פגעה בהכנסות החנויות הרגילות, כאשר לראשונה מאז נרשמה 2009 נרשמה ירידה במכירות ב"בלאק פריידי", מבצעי יום שישי שחלים בסוף השבוע שקודם לסייבר מאנדיי ואינם מוגבלים רק למכירות ברשת. המכירות המקוונות בכל תקופת החגים הנוצריים בארה"ב צפויות לטפס ב-15% לעומת השנה שעברה ולהסתכם ב-82 מיליארד דולר, לעומת המכירות בחנויות שיסתכמו אמנם ב-602 מיליארד דולר, אבל יראו עליה של 3.9% בלבד.

גם בבלאק פריידי כבר תפסו המכירות המקוונות נתח שיא - 1.2 מיליארד דולר, 15% יותר מבשנה שעברה, על פי נתוני קומסקור. כלל המכירות בארבעת ימי המבצעים, שהחלו בחמישי (28.11) ונמשכו עד ה-1.12, הסתכמו ב-57.4 מיליארד דולר - ירידה של 2.9%.

בין המבצעים הבולטים ברשת אפשר היה למצוא לדוגמה הנחות של 50% באמזון על צעצועים של מאטל ופישר-פרייס, מצלמות של קנון בהנחות שהגיעו עד 46% וסוודרים מקשמיר ב-65% הנחה. המכירות באמזון צמחו ב-47% לעומת שנה שעברה, ואלה של איביי - ב-21%.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות