אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלקום משנה את האחריות: לקוחות לא יקבלו מכשיר חלופי במקרה של אובדן צילום: בלומברג

סלקום משנה את האחריות: לקוחות לא יקבלו מכשיר חלופי במקרה של אובדן

גם במקרה של "טוטאל לוס" לקוחות לא יוכלו לרכוש מכשיר חלופי במחיר מופחת. במקביל החברה מורידה את מחיר שירות האחריות כדי להתמודד עם המעבדות הפרטיות

03.12.2013, 20:44 | אופיר דור

סלקום משנה דרמטית את שירות האחריות והתיקונים שהיא מציעה על מכשירים סלולריים, והחל מה-8  בינואר 2014מבטלת את הזכאות לרכישת מכשיר חלופי בהנחה במקרה של אובדן וגניבה או כאשר הלקוח מגיע עם מכשיר שאינו ניתן לתיקון.  

קראו עוד בכלכליסט

במקביל, סלקום מוזילה את התשלום החודשי בעבור שירותי אחריות כדי להתמודד עם שפע המעבדות הפרטיות הפועלות כיום בשוק.

עד היום לקוח שהצטרף לשירות האחריות של סלקום שילם מדי חודש 25-60 שקל (תלוי בסוג המכשיר ובוותק שלו). בתמורה היה הלקוח זכאי לתיקון המכשיר במחיר מופחת, ואם מכשירו אבד או הגיע למצב של "טוטאל לוס" ואי אפשר לתקנו, קיבל אפשרות לרכוש מכשיר חלופי מאותו הסוג תמורת השתתפות עצמית שנעה בין כמה מאות שקלים ל-1,200 שקל בדגמים היקרים ביותר.

ניר שטרן , צילום: יונתן בלום ניר שטרן | צילום: יונתן בלום ניר שטרן , צילום: יונתן בלום

החל מה-8 בינואר התשלום החודשי במסגרת שירות האחריות יעמוד על 19.9 שקל עבור כל המכשירים. לקוחות שמנויים לשירות אחריות ישלמו תעריף קבוע על כל פנייה למעבדת התיקונים, לדוגמה בעלי אייפון 5 ישלמו 139 שקל על כל בדיקה או תיקון במעבדה. עם זאת, השירות לא יכלול מעתה אפשרות לרכוש מכשיר חלופי במקרה של "טוטאל לוס" או אובדן.

במקרים אלו יצטרכו הלקוחות לרכוש בכוחות עצמם מכשיר חדש או מחודש בסלקום או בשוק הפתוח במחיר מלא.

ל"כלכליסט" הגיעה פניה מלקוח שכעס על השינוי וטען כי סלקום "מפקירה" את הלקוחות שרכשו אצלה מכשירים, שילמו על אחריות מדי חודש וכעת לא יהיו זכאים למכשיר חלופי במקרה של טוטאל לוס או גניבה.

לעומת זאת בסלקום טענו כי עדכנו את תנאי שירות התיקונים כחלק מהתאמת הפעילות בשוק וכדי להישאר מתחרה רלבנטי למעבדות הפרטיות. "בכך מאפשרת החברה ללקוחותיה ולכלל לקוחות הסלולר בישראל להצטרף לשירות תיקונים מורחב במחירי השוק, שמבוצע במעבדות החברה המופעלות בטכנולוגיה חדשנית ועל ידי טכנאים מומחים שצברו ניסיון בתיקון עשרות אלפי מכשירים. השירות מבוסס על שימוש בחלפים איכותיים ומתן אחריות לתיקון", אמרו מסלקום.

אין ספק שהעולם של שירותי אחריות לסלולר השתנה מאוד בשנים האחרונות. כתוצאה מכך שיותר ויותר לקוחות בוחרים לקנות את המכשיר הסלולרי בשוק הפתוח ולא דרך הרשת הסלולרית, רבים מהם מעדיפים שלא לבטח אותו כלל או לבטח אותו במעבדה פרטית. בנוסף בשנים האחרונות התפתח שוק של מכשירים משומשים.

המעבדות הפרטיות בדרך כלל גובות תשלום פר תיקון או בחלק מהמקרים מציעות שירותי אחריות בתשלום חודשי של 10-20 שקל. כך למשל חברת IKOPELL מציעה שירות תיקונים ב-100 שקל לשנה בלבד ובתמורה ניתן לתקן את המכשיר באחת מ-150 מעבדות ברחבי הארץ במחיר נמוך יותר מהרגיל.

בסלקום החליטו שהביטוח היקר שלהם אינו מסוגל להתמודד עם האופציות הזולות בהרבה בחוץ. לעומת זאת, בפלאפון ממשיכים לכסות מקרים של אובדן או טוטאל לוס במסגרת הביטוח, והלקוחות הרשומים לשירות האחריות יכולים למשל לרכוש אייפון 5 ב-1,200 שקל במקרה שזה הלך להם לאיבוד. בפרטנר מציעים שתי רמות של ביטוח למכשיר- האחת כוללת אחריות למקרים של אובדן ונזק בלתי הפיך והשנייה לא.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
סלקום , נהדר תמשיכו כך ( כנסו)
קיומה של סלקום מעיד על כך שהלקוח הישראלי פרייר וכנראה תמיד ישאר מדוע ? להלן התשובה חברת סלקום במשך שני עשורים הונתה את לקוחותיה והתעללה בהם , העובדה שהחברה הזו לא נעלמה מהשוק היא אך ורק בגלל הצרכן הישראלי הפרייר (לצערי אין מילה אחרת מתאימה לתאור המצב העגום של הטמטום הישראלי ) אילו סלקום היתה חברה בארה"ב היתה נמחקת מזמן ובעליה היו יושבים בכלא , בארץ הם מקבלים עוד הלוואות מהבנקים ו"תספורות" , מדינה הזויה !!!
דנה  |  04.12.13
5.
עד לפני 3 שנים גם אני הייתי פראייר
אסור לקנות טלפונים בחברות הסלולר. הם הרבה יותר יקרים ובשביל התענוג לשלם ביוקר ושדנקנר ירוויח צריך לעמוד המון זמן בתור. אם בא לך טלפון חדש תקנה בEBAY או DX ותקבל מכשיר טוב במחיר נמוך. היום אפשר גם לקנות במחיר סביר בדואר. האחריות היא צחוק כל הדרך אל הבנק (של דנקנר). ב-3 השנים האחרונות לא מסרתי לתיקון אפילו לא מכשיר אחד (יש לי 5) פעם אחת מכשיר התקלקל וקניתי אחד חדש מ-EBAY זה יוצא הרבה יותר זול. 550 ₪ לסמרט פון שווה ערך לגלאקסי 3, אם הייתי מבטח זה היה עולה לפחות 9,000 ₪ בתקופה הזו וגם לא הייתי מקבל תיקון כי הטלפון פשוט נגמר.
חיים  |  03.12.13
לכל התגובות