אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
7 סיבות לכך שהעובדים שלך שונאים אותך צילום: shutterstock

7 סיבות לכך שהעובדים שלך שונאים אותך

אתה לא נלחם עבור העובדים שלך, לא סומך על הצוות אותו אתה מוביל ואולי אתה בכלל לא אוהב אנשים; ההתנהגויות שגורמות לעובדים לא לאהוב את הבוס

04.12.2013, 15:38 | סוכנויות הידיעות
בואו נודה בזה - מנהיגות אינה משימה קלה ואינה מתאימה לכולם. אמנם רבים שואפים להגיע לתפקיד ניהולי, אך לא כולם מתאימים לכך. אם כך, כיצד אתם יכולים לדעת אם אתם מנהיגים טובים? התשובה היא שהביצועים שלכם משתקפים בצוות העובדים שלכם. עולם העסקים אמנם השתנה לא מעט בשנים האחרונות, אך דבר אחד נותר ללא שינוי: העובדים עדין רוצים לסמוך על המנהיגים שלהם, ולהיות בטוחים כי הם יגיבו לצרכים שלהם. לכן, כדי להיות מנהיג טוב צריך לזכות באמון העובדים.

באתר ביזנס אינסיידר פרסמו שבע דרכי התנהגויות שיגרמו לצוות שלכם לשנוא אתכם, ולכן שרצוי שתשנו:

1. אתם מדברים במקום למכור

כפי שחברה צריכה לשווק עצמה מול לקוחות, כך היא צריכה לשווק עצמה מול העובדים, שכן הם אלה שאחראים להצלחתה. כמנהיגים, יש לכם את הפוטנציאל להשפיע על אנשים בכל יום, ולכן רצוי שתנצלו כל הזדמנות כדי לערב את העובדים, מכיוון שבבסיס הם לקוחות גם כן. התחילו בדיאלוג, פתחו דלתות, ערבו את העובדים. צרו תרבות הפונה ללקוח בכך שתפנו גם לעובדים.

2. אתם לא נלחמים עבור העובדים שלכם

מנהיגים טובים מפגינים נאמנות לעובדים ולצוות שלהם. כיצד תוכלו לצפות שלעובדים יהיה איכפת מכם, אם לכם לא איכפת מהם? מנהיגים צריכים גם להתמודד עם עובדים שאינם מפגינים שאפתנות, בין אם על ידי הפיכתם לעובדים טובים או על ידי פיטוריהם לטובת הצוות.

העובדים שלכם שונאים אתכם?, צילום: שאטרסטוק העובדים שלכם שונאים אתכם? | צילום: שאטרסטוק העובדים שלכם שונאים אתכם?, צילום: שאטרסטוק

3. אתם לא סומכים על הצוות שלכם שיעשה את מה שהוא טוב בו

פירוש הדבר שאינכם מכירים את העובדים שלכם, את נקודות החוזק, החולשות והיכולות שלהם, אבל זו העבודה שלכם להכיר אותם. יש הבדל בין מעקב אחר ההתקדמות של העובדים, וניהולם עד הפרט האחרון. בניהול יתר העובדים לעולם לא יגשימו את מלוא הפוטנציאל שלהם. ברגע שיש בוס שסומך על העובדים, העובדים מתחזקים ומאמינים יותר בעצמם.

4. אתם לא מצליחים לקבל החלטות, ולא מעוררים השראה

בעולם העסקים של היום המאופיין בקצב מהיר, חברות רבות מזגזגות. אולם, חייבים להיות יעדים ומטרות ברורים, אחרת מאבדים כיוון. אם אתם חסרי ביטחון, מבולבלים או חסרי החלטיות, כיצד אתם יכולים לצפות שהצוות שלכם יידע מה לעשות? כיצד תוכלו לסמוך עליכם אם אתם אינכם סומכים על עצמכם? התפקיד שלכם הוא לפתור בעיות, להשיג בהירות על ידי שאילת שאלות, ולעודד אחרים לפעול כמוכם. מנהיגים מוכשרים תמיד שואלים שאלות, ומקבלים החלטות בהתאם.

5. אינכם מקשיבים או מעודדים שאלות ופידבק

מקום העבודה של היום עוסק כולו בשינוי, ושינוי הוא מוצלח בהרבה כאשר מכבדים ומערבים את האנשים שיבצעו את השינוי המדובר. תעדכנו את הצוות שלכם בכל המתרחש - כל מה שאתם יודעים ולא יודעים, ומה הדאגות שלכם. לעולם אל תפעלו מתוך נקודת ההנחה שהעובדים כבר יודעים מה שהם אמורים לדעת. קבלו משובים, תשאלו שאלות, בקשו עזרה, הקשיבו לדאגות של העובדים. בצורה כזו תגלו מידע חשוב שיעזור לכם להתכונן לבעיות פוטנציאליות. השינוי הוא מוצלח יותר כשמערבים את האנשים שמבצעים אותו.

6. אינכם מהווים דוגמה טובה לעבודה בצוות

עובד שהוא שחקן צוות טוב הוא מהימן, תומך, מתאים עצמו למצב ונגיש. האם התיאור הזה הולם אתכם? אם לא, זכרו שהאדם היחיד שאתם באמת שולטים עליו הוא אתם. כלומר ביכולתכם להשפיע על המחשבות והפעולות שלכם, אז תקנו אותם. כך תהפכו להיות הגרסה המשופרת של עצמכם, שחקן צוות טוב יותר ומנהיג טוב יותר. כיצד תוכלו לצפות שהצוות שלכם יפגין את התכונות הללו כשאתם לא מהווים דוגמא?

7. אתם לא אוהבים אנשים

אנשים רבים אולי מעולים בתחומי המומחיות שלהם, אבל אין להם את הכישורים הבינאישיים הנחוצים כדי להיות מנהיגים מוצלחים. ניהול עוסק בתהליכים, בעוד שמנהיגות קשורה רק לבני אדם. עליכם לאהוב לעבוד עם אנשים כדי להיות בתפקיד המנהיג.

מנהיגות אמיתית ועבודת צוות הן שמעניקות משמעות לחברה. הן הסיבה שאנשים מגיעים לחברה ונשארים בה. יש להן את הכוח לעורר ביצועים גבוהים ופריון רב יותר, והן הדלק שמסיע את החברות להצלחה.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
היה לי בדיוק בוס כזה
1.היה דווקא מדבר הרבה מילים גדולות בזכות היתרונות שיש לחברה, רק שאף אחד מהעובדים בפועל לא היה מודע לדברים האלו-כי הם לא היו קיימים פשוט. 2.היו התפטרויות כל שני וחמישי כי הבוס לא נלחם עבור הרעיונות של העובדים-החל מדברים פשוטים ביותר. 3.ממש לא סמך על הצוות. כל שניה בדק מה כל אחד עושה-כולם בזבזו זמן מולו בלהסביר מה עושים מבלי שהיה נשאר זמן לעשות. 4.כל שני וחמישי החליף את כיוון הפעולה מול הלקוחות-חוזים שכל הזמן אמר להמשיך לדחוף-כשהגיע רגע החתימה אמר לבטל... 5.לא הקשיב ולא נתן פידבק על הצעות. צוות אחד לקח למסעדות ואת הצוות האחר רק צעקות... 6.היה עושה חדר עינויים מוקפא אם רצה לצלוב עובד שלא אוהב מזגן-בשביל להוציא ממנו הודאה בכישלון-למרות שהוא לא היה אשם בו. תחלופה בשנה של 60% מהאנשים.אומר משהו לא?
05.12.13
2.
סיבה מס' 1: אתה רוצה רק חיילים עם יכולות בינוניות מתחתיך שיבצעו פקודות ולא יאיימו
אולי נכון יותר לגבי מנהלים יותר צעירים (ומנהלות יותר צעירות): אגו מוביל אותך. אתה מחפש רק חיילים בינוניים ולא אנשים מבריקים. אתה מחפש מי שיתחנף אליך וישרת צרכים שלא שייכים לחברה, לביצוע המשימות ולעבודה השוטפת. אתה מקדם עובדים ביחס לכמה הם מלטפים לך את האגו ולא ביחס לכישרון שלהם ואתה מאוים מאנשים מבריקים ומוכשרים. גם אלה שמוכנים לספוג את המשחק- ולהתחנף- רוצים לברוח ומחפשים עבודות אחרות.
תוספת  |  04.12.13
1.
סיבה 8: כל התשובות נכונות +
אין לך מושג איך לבצע את העבודה. קיבלת את התפקיד בזכות קשרים. האגו שלך לא מאפשר לך להודות בכך ואתה דורש ציות עיוור ומוחלט, גם כאשר המשמעות של ציות שכזה הוא נזק. הפער בין השכר שלך לזה של עובדיך עצום ללא שום הצדקה. איך שהגעת פיטרת את העובדים הכי טובים בצוות כי אתה פוחד מתחרות. בהחלט הבהרת לכולם מה אפשר להשיג בעזרת עבודה קשה ונאמנות. עכשיו כל מי שנשאר מחכה לקריסת החברה. הלוואי שתמות.
04.12.13