אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרולינה למקה ניסתה להתלבש על אירוקה צילום: אייל נבו

בלעדי לכלכליסט

קרולינה למקה ניסתה להתלבש על אירוקה

רשת דוכני משקפי השמש ניהלה מגעים לרכוש את אירוקה, אך הצדדים לא הסכימו על המחיר. אירוקה: אנחנו לא למכירה, היו מגעים להקמת רשת משותפת

05.12.2013, 07:00 | אורנה יפת

בעלי רשת משקפי השמש אירוקה מייקל וולף מעמיד אותה שוב על המדף: לאחר שלפני שנתיים היה וולף קרוב למכור את הרשת לקבוצת לוקסאוטיקה העולמית, עיסקה שטורפדה על ידי הממונה על הגבלים עסקיים פרופ' דיוויד גילה, ל"כלכליסט" נודע כי לאחרונה ניהל וולף מגעים גם עם בעלי רשת דוכני המשקפיים קרולינה למקה, יוסי גביזון, למכירת הרשת. 

קראו עוד בכלכליסט

גורמים המקורבים לצדדים סיפרו ל"כלכליסט" כי המגעים נוהלו סביב מחיר נמוך יותר מהמחיר עליו סיכם וולף למכירת הרשת ללוקסאוטיקה – כ־100 מיליון שקל. אלא, שלדברי הגורמים, המגעים בין וולף לגביזון לא הבשילו לכדי עסקה בשל חילוקי דעות על המחיר, ובשלב זה המגעים הוקפאו.

 

הממונה על הגבלים הערים קשיים

 

קרולינה למקה מפעילה 40 חנויות ודוכנים בקניונים ברחבי הארץ. דוגמנית הבית של המותג היא בר רפאלי, שלאחרונה רכשה 5% ממניות הרשת. לאחרונה העריכו גורמים בשוק את שווייה של הרשת בכ־100 מיליון שקל.

אירוקה, המפעילה 65 סניפים בעיקר בקניונים, נמצאת על המדף זה זמן רב, ולפני שנתיים, כאמור, כמעט נמכרה ללוקסאוטיקה העולמית. האחרונה מחזיקה במותגי משקפי השמש הפופולריים ריי באן ואוקלי, וברישיון ייצור של מותגי יוקרה שונים ובהם בולגרי, ברברי, שאנל, ג'ורג'יו ארמני ועוד. נוסף לכך מחזיקה לוקסאוטיקה גם ברשת סיטונאית בינלאומית שפועלת תחת השם Sunglass Hut.

מייקל וולף, הבעלים של חברת משקפי השמש אירוקה, צילום: עטא עוויסאת מייקל וולף, הבעלים של חברת משקפי השמש אירוקה | צילום: עטא עוויסאת מייקל וולף, הבעלים של חברת משקפי השמש אירוקה, צילום: עטא עוויסאת

לפני שנתיים סיכמו אירוקה ולוקסאוטיקה את פרטי העסקה, וחלק מסכום המכירה כבר הועבר לבעלי אירוקה - אך זה נאלץ להחזיר אותו לאחר שהממונה על הגבלים עסקיים הערים קשיים על העסקה. ברשות ההגבלים חששו מפגיעה בתחרות בענף המשקפיים ומכך שלוקסאוטיקה תהיה גם יצרנית, גם יבואנית וגם קמעונאית של משקפיים בו־זמנית. לוקסאוטיקה תכננה להפוך את אירוקה לחלק מרשתSunglass ולמכור בה את מותגי התאגיד.

בעקבות התנגדות רשות ההגבלים נאלצה לוקסאוטיקה לוותר על הרכישה ולמשוך את בקשת המיזוג, אך מסרה כי הצדדים רוצים לבצע שיתוף פעולה ארוך טווח כתחליף לעסקה שלא יצאה לפועל.

במידה ויבשילו המגעים בין קרולינה למקה לאירוקה לעסקה, מתכננת קרולינה למקה להעמיק את שיתוף הפעולה עם לוקסאוטיקה במטרה להפוך את אירוקה לרשת משקפיים תחת שם מותג אחר, שבה יימכרו רבים ממותגי לוקסאוטיקה בישראל. בכך תממש לוקסאוטיקה את השאיפה שלה להתחבר לזרוע קמעונאית בארץ, וגביזון יממש את השאיפה שלו להקים רשת משקפיים חדשה ולמכור את מותגי לוקסאוטיקה הפופולריים, שכיום אין באפשרותו למכור בחנויות קרולינה למקה לאור המיתוג הנבדל שלה. בענף האופטיקה טוענים כי מהלך כזה יחליש את לוקסאוטיקה מול האופטיקאים הפרטיים, שחוששים משיתוף הפעולה שיחזק את מותגי היבואנית.

"המחיר של אירוקה לא ירד, אלה סתם דיבורים"

וולף הכחיש כי אירוקה עומדת למכירה אך לדבריו, "אם ייתנו לנו את המחיר שהסכימה לוקסאוטיקה לשלם לנו – אז בסדר". וולף הוסיף כי המגעים שהיו מול קרולינה היו בכלל סביב הקמת רשת משותפת: "לפני חודש וחצי דיברתי עם גביזון על הקמת רשת חדשה ומאז לא היה בינינו קשר. הוא אמור לחזור אליי אם יש לו כוונה להקים את הרשת החדשה יחד". לגבי המכירה לקרולינה אמר וולף: "לא היו דברים מעולם. אלה סתם דיבורים באוויר. אני לא למכירה כרגע ולא ירדתי במחיר". בקרולינה למקה סירבו להתייחס לידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות