אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פורסקאוט תצא לגיוס של 100 מיליון דולר בנאסד"ק צילום: מיקי נועם אלון

בלעדי לכלכליסט

פורסקאוט תצא לגיוס של 100 מיליון דולר בנאסד"ק

חברת אבטחת המידע תנסה לגייס לפי שווי של 400–500 מיליון דולר ברבעון השני של 2014, לאחר שעמדה בתחזיות שלה והיא צפויה להגיע השנה לאיזון תפעולי. בין המשקיעים הגדולים בחברה: הקרנות פיטנגו הישראלית ואקסל האמריקאית

12.12.2013, 07:05 | גולן חזני

רמי קליש, צילום: מיקי נועם אלון רמי קליש | צילום: מיקי נועם אלון רמי קליש, צילום: מיקי נועם אלון

דירקטוריון חברת אבטחת המידע פורסקאוט (ForeScout), קיבל החלטה להנפיק את החברה בנאסד"ק, ולנסות לגייס 100 מיליון דולר לפי שווי של 400–500 מיליון דולר. ההנפקה צפויה להיערך ברבעון השני של 2014, כלומר בתוך חצי שנה, כך נודע ל"כלכליסט".

כפי שפורסם ב"כלכליסט", החברה החלה לבחון את נושא ההנפקה באפריל האחרון, כשעתה תופס המהלך תאוצה, לאחר שהחברה עמדה בתחזיות והיא צפויה לרשום הכנסות של 80 מיליון דולר ב־2013, ואיזון תפעולי. לפי תחזיות החברה, היא תעבור לרווחיות ב־2014.

בין קליפורניה לתל אביב

פורסקאוט נוסדה בשנת 2000 בידי שלושה יזמים מהאקדמיה - פרופ' חזי ישורון מהפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטת תל־אביב המכהן גם כיו"ר החברה, ועודד קומאי ודורון שקמוני, חוקרים באוניברסיטאות תל־אביב ובר־אילן, שהיו אחראים על הפעלת מיזם האינטרנט הראשון בישראל בשנות השמונים. החברה, שמנוהלת על ידי האמריקאי גורד בויס, נבנתה מלכתחילה כך שההנהלה ומחלקת השיווק והמכירות פועלת מקליפורניה, ומרכז המו"פ ממוקם ברמת החייל בתל אביב.

לפי אתר חברת המחקר IVC, פורסקאוט גייסה כ־51 מיליון דולר מאז הקמתה, כשבין המשקיעים העיקריים בה ניתן למנות את קרן פיטנגו הישראלית והקרנות האמריקאיות אקסל - המשקיעה המרכזית בפייסבוק - מריטק ואמדאוס. רמי קליש, מייסד שותף ומנהל בפיטנגו, יושב בדירקטוריון פורסקאוט.

פורסקאוט מצטרפת לשורה של חברות טכנולוגיה ישראליות שאמורות להנפיק במחצית הראשונה של 2014, בהן אאוטבריין, לומניס ורוניס וסייבר־ארק (שתי האחרונות פועלות גם הן בתחום אבטחת המידע).

האויב שבפנים

החברה מתמחה באבטחת רשתות ארגוניות במקומות עבודה - בעיקר בארגונים המעסיקים יותר מ־500 עובדים. בניגוד לחברות דוגמת צ'ק פוינט או פאלו אלטו, פורסקאוט אינה מתמקדת בהגנה כנגד חדירת גורמים עוינים מבחוץ, אלא מתמקדת בניהול מדיניות הרשת הארגונית מבפנים. רוב המכירות של החברה מתבצעות בארה"ב (כ־70%).

בקרן פיטנגו סירבו להגיב לידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות