אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יפן עקפה את ארה"ב בהכנסות מאפליקציות צילום: בלומברג

יפן עקפה את ארה"ב בהכנסות מאפליקציות

מפתחים שחולמים על כיבוש השוק האמריקאי צריכים להתחיל להסתכל מזרחה: משתמשים ביפן הוציאו 10% יותר ממשתמשים בארה"ב על יישומי סמארטפונים וטאבלטים

12.12.2013, 11:36 | נמרוד צוק
יפן הפכה מאז אוקטובר למדינה המובילה בהכנסות ממכירת אפליקציות, כשהיא עוקפת לראשונה את ארה"ב, על פי נתוני חברת App Annie שמנטרת את הפעילות בחנויות האפליקציות של גוגל ואפל. המדינה גם הפכה לראשונה בעולם בה עקפה גוגל פליי את האפסטור של אפל בהיקף ההכנסות.

קראו עוד בכלכליסט

משתמשי סמארטפונים וטאבלטים ביפן הוציאו 10% יותר מעמיתיהם בארה"ב על רכישת אפליקציות באוקטובר, פי שלוש מההוצאה בדרום קוריאה ופי שש מההוצאה בבריטניה, על פי הנתונים שפרסמה החברה אתמול.

היפנים אוהבים אפליקציות. ואין להם בעיה לשלם עליהן היפנים אוהבים אפליקציות. ואין להם בעיה לשלם עליהן היפנים אוהבים אפליקציות. ואין להם בעיה לשלם עליהן

עיקר הצמיחה ברכישות הגיעה מצד משתמשי אנדרואיד, שהיקף ההוצאה שלהם גדל פי 4 בשנה האחרונה, דבר שהקפיץ את מכירת האפליקציות בפלטפורמה מעל זו של אפל. בחודש המקביל ב-2012 הוציאו היפנים 40% פחות מהמשתמשים בארה"ב על אפליקציות.

היקף ההוצאה על משחקי סלולר וטאבלט, בכל הפלטפורמות, צמח באוקטובר פי 4 לעומת 2012. על פי הערכות חברת המחקר Newzoo BV, יסתכמו מכירות משחקי המובייל ביפן מתחילת השנה בכ-4 מיליארד דולר, דבר שמושך מפתחים מובילים כמו קינג וסופרסל לשוק היפני וגורם להם לתרגם ליפנית עוד ועוד כותרים ולצאת במסעות שיווק אגרסיביים.

רכישת תכנים למובייל היא ענף רווחי מאוד ביפן עוד מ-1999, כשחברת NTT DoCoMo החלה לשווק את שירות האינטרנט הסלולרי i-mode, שמונה שנים לפני הופעת האייפון, וב-2009 הכניסו שרותי התוכן הסלולרי בתשלום במדינה כ-5.4 מיליארד דולר.

תגיות