אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיפור, הצלחה: איך יוצרים משחקים אפיזודיים

פרשנות

סיפור, הצלחה: איך יוצרים משחקים אפיזודיים

Telltale, שמפתחת משחק המבוסס על "משחקי הכס", היא היחידה שפיצחה את תחום המשחקים האפיזודיים, המחולקים למספר פרקים קצרים. הקלף הסודי שלה – עלילה

14.12.2013, 12:03 | הראל עילם

חברת המשחקים המצליחה Telltale הודיעה השבוע שבשנה הבאה תוציא סדרת משחקים אפיזודית חדשה המבוססת על "משחקי הכס". זה לא כיוון חדש עבור החברה, שכבר עלתה לכותרות עם "The Walking Dead" - משחק בחמישה חלקים המבוסס על סדרת הטלוויזיה, שזכה ביותר פרסים מכל משחק אחר בהיסטוריה.

קראו עוד בכלכליסט

בנוסף לסדרה החדשה מתכננים ב-Telltale לשחרר בשנה הבאה עונה חדשה ל-"The Walking Dead", להמשיך בסדרת סאם ומקס, לצאת בסדרה המבוססת על עולם המשחק בורדרלנד, ולהמשיך את המשחק האפיזודי המבוסס על סדרת הרומנים הגרפיים "Fables".

מתוך משחק המחשב המבוסס על The Walking Dead מבית חברת TellTale מתוך משחק המחשב המבוסס על The Walking Dead מבית חברת TellTale מתוך משחק המחשב המבוסס על The Walking Dead מבית חברת TellTale

אבל למה Telltale מצליחה היכן שחברות כה רבות נכשלו? לא נראה שחברה אחרת מצליחה לייצר תוכן אפיזודי מוצלח - השחקנים מורגלים לצרוך סיפור במנות מדודות בצפייה בסדרות טלוויזיה, אבל פחות פתוחים לכך במשחקים. משחקים אפיזודיים נוטים להיות מתסכלים, עם זמני המתנה ארוכים בין פרק לפרק, ולעתים הבדלים בולטים ברמה הגרפית והנרטיבית. כמו כן, בעוד הפרקים בנפרד נמכרים במחיר נמוך יחסית, רכישת כל הסדרה היא הוצאה משמעותית.

התשובה היא באופי המשחקים של Telltale, שנמצאים על הגבול שבין משחק וסיפור אינטראקטיבי. ההנאה ממשחקי החברה לא נובעת ממילוי משימות ופתרון אתגרים, אלא מהעלילה: שחקנים נוטים להסתכל על תכנים בתשלום בעיניים של יחס עלות תועלת, אבל הם משנים את נקודת המבט כאשר מדובר בסיפור טוב. כשיש דגש על הסיפור, גם הבדלים בסגנון, באיכות המשחק או בעיצוב בין פרק לפרק הופכים פחות משמעותיים. 

תגיות