אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לפיד מתנגד להקמת מעון רשמי חדש לראש הממשלה צילום: אלכס קולומויסקי

לפיד מתנגד להקמת מעון רשמי חדש לראש הממשלה

שר האוצר יציג את התנגדותו בישיבת הממשלה להקמת ועדה שתבחן את האפשרות לבנות מעון רשמי ולרכוש מטוס שישמש את רה"מ והנשיא

15.12.2013, 10:20 | אמנון אטד

שר האוצר, יאיר לפיד מתכוון להציג היום (א') בישיבת הממשלה את התנגדותו להצעה להקמת ועדה ציבורית לבחינת האפשרות להקמת מעון רשמי חדש לראש הממשלה ומבנה חדש למשרדו ולרכישת מטוס עבור טיסות ראש הממשלה ונשיא המדינה.

על פי ההצעה תוקם ועדה ציבורית, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, אשר תבחן את ההיבטים הכלכליים והביטחוניים של הקמת הקומפלקס. בנוסף תבחן הוועדה רכישת מטוס שישמש את ראש הממשלה ונשיא המדינה בנסיעותיהם לחו"ל. על פי הצעת המחליטים, את חברי הוועדה ימנה ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לפיד. לא מצאו הצדקה כלכלית
לפיד. לא מצאו הצדקה כלכלית צילום: אוראל כהן

בהתנגדות להצעה שהגיש משרד האוצר למזכירות הממשלה נכתב כי גם ההצעה להקמת המעון הרשמי של ראש הממשלה וגם ההצעה לרכישת המטוס לראש הממשלה ולנשיא המדינה נדונו במהלך השנים הקודמות על ידי גורמים מקצועיים שונים, שלא מצאו הצדקה כלכלית למימושם. בנוסף, בנושא ההצעה לרכישת המטוס, נמצא כי יישומה בפועל יגרום לעלויות משמעותיות, גם בגין הרכישה וגם עבור התחזוקה השוטפת, ההפעלה והאכסון של המטוס.

בהתנגדותו להצעה, כתב שר האוצר לפיד כי "ברמה הערכית אנו סבורים שבימים אלה של הידוק החגורה והעלאות מסים, וכאשר הפערים בין עניים לעשירים בישראל הם מהגבוהים בעולם, מן הראוי שממשלת ישראל תקפיד על צניעות, ולא תעשה צעדים שיגרמו לציבור לחוש שההנהגה שלו מנותקת מקשיי היום יום של חייו".

תקציב פרויקט אלמוג להקמת מעון רשמי חדש לראש הממשלה ומבנה חדש למשרדו הוערך בעבר ב־650 מיליון שקל על פני 20 שנה, כפי שעולה מנספחי הצעת המחליטים שצפויה לעלות היום (א') לאישור הממשלה. הפרויקט אמנם בוטל ב־2009, אך כעת נבחנת האפשרות להחזירו לחיים.

הוועדה, אם תקום, תדון בשני נושאים טעונים מאוד מבחינת ראש הממשלה, הקשורים לאורח חייו: דיור וטיסות. הפרויקט ומסגרת התקציב להקמתו אושרו בפברואר 2009, אז תוכננה הקמתו על יד מינהלת קריית הממשלה שבמינהל הדיור הממשלתי בגבעת רם בירושלים, לא רחוק ממיקומו הנוכחי של משרד ראש הממשלה. בעקבות סערה ציבורית שקמה, הוחלט לאחר חודשיים בלבד, באפריל 2009, לבטל את תכנון וביצוע הפרויקט היוקרתי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות