אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מרגישים שאתם תמיד צודקים? איך תאמרו לבוס שלכם שהוא טועה צילום: shutterstock

מרגישים שאתם תמיד צודקים? איך תאמרו לבוס שלכם שהוא טועה

בחרו בתבונה את התיזמון, הדגישו כי אתם מביעים את דעתכם האישית בלבד והיו מוכנים להודות שטעיתם; שש אסטרטגיות באמצעותן תוכלו להעמיד את הבוס על טעותו בלי לאבד את העבודה

17.12.2013, 20:50 | סוכנויות הידיעות

הפילוסוף האוסטרי איוואן איליץ' אמר פעם כי "מנהיגות אינה תלויה בהיותנו צודקים". המשפט הזה ככל הנראה נכון, אבל עבור מרביתנו, שמירה על מערכת יחסים תקינה עם הבוס תלויה במידה מסוימת ביכולת שלנו להעמיד פנים שהם תמיד צודקים, גם כשאנחנו בטוחים שהם לא. ב"האפינגטון פוסט" הציגוו שש אסטרטגיות שיעזרו לכם לזכות בכבוד מצד הבוס מבלי לאבד את העבודה, כאשר מדובר במקרים שבהם ברור לכם מעל כל צל של ספק שהוא טועה:

קראו עוד בכלכליסט

1. בחרו בתבונה את התזמון אם אתם מתכוונים לקיים שיחה לא פשוטה, הניחו לאדם השני לבחור את המועד שמתאים לו. גשו למנהל שלכם ואמרו לו שאתם צריכים עשר דקות מזמנו לשיחה. שאלו אותו מתי יהיה לו הכי נוח כדי שיוכל להקדיש לכם את מלוא תשומת הלב שלו. אם אתם שמים לב שהבוס שלכם מוטרד או עסוק, בקשו לקבוע מועד חדש. אף אחד לא רוצה לגלות שהוא טועה כשלצידו עומדים אנשים אחרים, ואף אחד לא רוצה להגיד למישהו שהוא טועה אם הוא צריך להתחיל את השיחה הלא נעימה שוב ושוב מהתחלה בשל הפרעות חוזרות ונשנות.

2. הדגישו כי אתם מביעים את דעתכם האישית הדגישו שאתם מביעים את דעתכם האישית בלבד והישארו פתוחים לשמוע את הצד של הבוס שלכם. כלומר, אל תציגו לו עובדות בשחור או לבן, אחרת תיכנו לסיטואציה של ניצחון או הפסד. התחילו את השיחה במשפט "אני רוצה לחלוק את דעתי על מה שקורה", או "זו דעתי והייתי מעוניין לשמוע את דעתך". הדעה שלכם היא כמובן שהבוס טועה. אך זכרו שגם אתם יכולים עוד ללמוד ואולי אפילו תשנו את דעתכם לאחר שתקשיבו לצד שלו.

3. השתמשו בזהירות במילה "טועה", ורק לגבי מקרים ספציפייםאם אתם מתכוונים להשתמש בשורש ט.ע.ה וההטיות שלו בשיחה עם הבוס לגבי הפעולות, ההתנהגות והמסקנות שלו, הגדירו בדיוק למה אתם מתכוונים. ההתמקדות צריכה להיות על הסיטואציה הספציפית, שבה אתם חושבים שהוא שגה, ולא על הטעויות הכלליות שלו כבוס. יעזור גם אם תתחילו בציון התחומים בו הוא צודק לדעתכם. לדוגמה: "אני מעריך את כל הזמן שהקדשת כדי להקשיב לתובנות שלנו לפני כתיבת הדו"ח, אך לאחר שקראתי אותו, אני חושב שייתכן ששלוש מהמסקנות שלכם עשויות להיות שגויות". הקפידו על הניסוח - עשויות להיות שגויות - שכן ברגע שהמילים שגיאה או טעות נאמרות, לא תוכלו לקחת אותן בחזרה.

איך תאמרו לבוס שלכם שהוא טועה?, צילום: shutterstock איך תאמרו לבוס שלכם שהוא טועה? | צילום: shutterstock איך תאמרו לבוס שלכם שהוא טועה?, צילום: shutterstock

4. צטטו את ההסכמות שהשגתם בנושא (במידה ויש כאלו), וציינו במה ההתנהגות של הבוס שלכם שונה מהן. לאחר מכן עברו לטון סקרני ולא שיפוטי. בצורה כזו השיחה הופכת להיות פחות אישית. לדוגמה, אם הבוס שלכם שלח מייל למספר אנשים לאחר ששניכם הסכמתם שאין ליידע אותם לפני שיש לכם נתונים רשמיים תוכלו לומר: "כשדנו בכך קודם לכן, הסכמנו שלא תשלח להם מייל, אבל שמתי לב שכיתבת אותם. תוכל להסביר לי על ההחלטה הזו?" תנסו להימנע משאלות המתחילות ב'למה', שלרוב גורמות לאנשים להתגונן.

5. שימו לב מתי אתם בוחרים להסלים. כשאתם חושבים שהטעות של הבוס שלכם היא בעלת השלכות משפטיות, פיסקאליות, מוסריות או בטיחותיות פוטנציאליות, אתם רשאים להעביר את החששות שלכם לדרגים הבאים. רצוי להתייעץ עם מחלקת משאבי אנוש לפני שפונים לממונה על הבוס שלכם כדי לראות שיש בסיס לתלונה שלכם. עדיף להתלבט בפרטיות, כדי לוודא אם אתם צודקים או טועים.

6. היו מוכנים להודות בפני הבוס שלכם (ועצמכם) שטעיתם כשהייתם בטוחים שאתם צודקים. כפי שג'י.קי.רולינג כתבה: "הטובים ביותר מאיתנו לפעמים נאלצים לאכול את הכובע".

תגיות