אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדש בפייסבוק: כפתור Donate, לתרומה ישירות מהפיד

חדש בפייסבוק: כפתור Donate, לתרומה ישירות מהפיד

הרשת החברתית בוחנת כלי חדש שיאפשר לגולשים לתרום לקמפיינים של 19 עמותות שונות, לאחר שהזינו אמצעי תשלום. ייתכן שהרשת החברתית מבקשת לבנות לה מאגר נתוני אשראי, שיוכל לשמש במסגרת שירות תשלום מקוון עתידי

17.12.2013, 18:16 | עומר כביר

רוצים לתרום את פרטי כרטיס האשראי שלכם לפייסבוק? הרשת החברתית השיקה השבוע תכונה חדשה - כפתור Donate Now (תרום עכשיו), שמאפשר למשתמשים להעביר תרומה לעמותות ישירות דרך הפוסטים שלהם.

קראו עוד בכלכליסט

המטרה לכאורה אלטרואיסטית וראויה לשבח, אבל פרשנות למהלך יכולה ללמד שייתכן שפייסבוק מעוניינת להתחיל באיסוף פרטי כרטיס האשראי כהכנה להשקת שירות תשלומים משלה.

כוונות טובות או אינטרס כלכלי? כפתור התרומה של פייסבוק כוונות טובות או אינטרס כלכלי? כפתור התרומה של פייסבוק כוונות טובות או אינטרס כלכלי? כפתור התרומה של פייסבוק

לתרום בקליק

“בעיתות אסון, משתמשים מגיעים לפייסבוק על מנת לבדוק את מצב יקיריהם, לקבל עדכונים וללמוד מה הם יכולים לעשות", נכתב בהודעה לעיתונות שהפיצה פייסבוק השבוע. “בנובמבר 2013, שיתפנו פעולה עם הצלב האדום כדי לסייע למשתמשים לתרום למאמצי ההצלה בפיליפינים. כשראינו את נדיבות המתנדבים מכל העולם, קיבלנו השראה לסייע לכולן לתרום, בכל זמן, לכל ארגון שחשוב להן ממנו".

כפתור התרומה יופיע ליד פוסטים בפיד ששיתפו עמותות שלוקחות חלק בפרויקט. מי שיקליק על הכפתור יוכל לבחור את הסכום, להזין את פרטי התשלום ולתרום באופן מיידי. בנוסף, הגולשים יוכלו לשתף את הפוסט של העמותה עם חבריהם. בשלב ההשקה ניתן לתרום דרך פייסבוק ל-19 עמותות, כאשר גופים נוספים יכולים לבקש להצטרף למיזם.

האינטרס: בניית רשימת אמצעי תשלום

אף שללא ספק מדובר בפרויקט בעל הבטים חיוביים רבים שיכול לסייע משמעותית לגיוס תרומות לעמותות, אי אפשר להתעלם גם ממניעים עסקיים שמהווים במידה זו או אחרת חלק ממנו. פייסבוק שומרת בתור ברירת מחדל את מספר כרטיס האשראי של המשתמש, ומתחילה בכך לבנות למעשה מאגר של כרטיס אשראי שבבוא היום יוחל לשמש בסיס להשקת שירות תשלומים מקוון, דוגמת זה של פייפאל או של אמזון.

בבלוג הטכנולוגיה TechCrunch ציינו שפייסבוק מפגרת במירוץ לאיסוף פרטי כרטיס אשראי, בהשוואה לגוגל ולאפל, ושהעדר פרטי תשלום מהווה חסם דיגיטלי בפני משתמשים מרכישת מוצרים וירטואליים או משחקים אלו ואחרים שמוצעים דרך אפליקציות פייסבוק. שכנוע משתמשים להזין את הפרטים על מנת לתרום לעמותה יוכל לשמש את פייסבוק בעתיד ולהקל עליה להביא אותם לביצוע רכישה כלשהי באחת האפליקציות שפועלות על הפלטפורמה שלה.

תגיות