תקדים: GSK תפסיק לשלם לרופאים על קידום מוצריה
ענקית התרופות הבריטית הציגה תוכנית לשינוי שיטת התגמול שלה בעקבות ביקורת חריפה על התעשייה כולה
חברת התרופות הבריטית גלקסו-סמית'-קליין (GSK) תפסיק להציב יעדי מכירות אישיים לנציגי המכירות שלה, תפסיק לשלם לרופאים על הרצאות קידום מכירות, ותעצור מימון נסיעות של רופאים לכנסים, פרקטיקות נפוצות בתעשיית התרופות שספגו ביקורת חריפה.
קראו עוד בכלכליסט
החברה הודיעה על תוכנית חדשה לרגולציה עצמית במכתב למנהלים ב־GSK ביום שני, כך דיווח "פייננשל טיימס". במסגרת השינוי, שהוא חסר תקדים לתעשייה, לא יקבלו נציגי מכירות תמריצים לפי כמות המכירות.
בשנתיים הבאות גלקסו תפסיק לשלם לרופאים כדי שייתנו הרצאות על התרופות שלה לרופאים אחרים ותפסיק לממן נסיעות של רופאים לוועידות, נוהג שעלה לה ב־2012 97 מיליון דולר.
הצעד בא לאחר שהחברה הסתבכה בחודשים האחרונים בשערוריית שוחד בסין, וכן בחקירות בארצות הברית.
"התוכנית נועדה לעזור לנו להשתפר בהתאמה עם מה שהציבור רוצה ועם התפתחויות טכנולוגיות", אמר מנכ"ל GSK אדוארד וויטי ל"פייננשל טיימס".
הנוהג של חברות התרופות לשלם לרופאים, לממן מחקרים ונסיעות לוועידות רפואיות ולשווק תרופות בשיטות אגרסיביות בא תחת אש בשנים האחרונות, כשיותר ויותר טענות נשמעות על חוסר שקיפות בתעשייה ועל חוסר התחשבות ברווחת החולים. הקנס שהושת על GSK בארה"ב משקף נכונות גוברת של רגולטורים לפקח על הפעילת בענף.
מבקרים של התעשייה הביעו ספקות לגבי התוכנית החדשה. "זה כמו לתת ציון לשיעורי הבית של עצמך", אמר ל"פייננשל טיימס" טים ריד, ראש ארגון Health Action International, שבודק את תעשיית הבריאות. "הדרך היחידה לשלוט בצורה נאותה על קידום מכירות של תרופות היא על ידי רגולציה חזקה ומערכת של קנסות", הוסיף.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה