אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי שקיעת הכביש, מחלף דרור יפתח לתנועה רק בפברואר

אחרי שקיעת הכביש, מחלף דרור יפתח לתנועה רק בפברואר

לפני כשבוע נחנך המחלף בטקס חגיגי, אולם הסופה שפגעה בישראל בסוף השבוע, גרמה לנזק במחלף ויהיה צורך להכשירו לשימוש בעלות של כמה עשרות מיליוני שקלים

18.12.2013, 16:43 | ליאור גוטמן

מחלף דרור, שהושק בקול תרועה לפני כ-10 ימים אבל נשאר חסום לתנועה, ייפתח באופן רשמי רק במהלך חודש פברואר. כך על פי הערכות בענף התחבורה. בשבוע האחרון נפגע המחלף קשה בשל מזג האוויר הסוער ונכון להיום הנסיעה בו מוגדרת כמסוכנת.

מחלף דרור מחבר בין כביש 4 (הכביש הישן לחיפה) לכביש 553, והוא אמור לצמצם את עומסי התנועה באזור השרון. עלות הבנייה שלו נאמדה ב-320 מיליון שקל.

הדמיית מחלף דרור הדמיית מחלף דרור הדמיית מחלף דרור

לפני כשבוע כאמור המחלף נחנך בטקס בנוכחות שר התחבורה ישראל כץ שאמר באירוע כי "מחלף זה הוא דוגמא לשילוב מוצלח של פתרונות למכוניות, אוטובוסים, רכבת שתעבור בעתיד במרכזו, אופניים והולכי רגל. כל אלה יפעלו בבטיחות זה

לצד זה, תוך שהם משתלבים בסביבה ירוקה".

הבעיה היא שטקס ההשקה בוצע לפני שהמחלף נפתח פיסית לתנועה, והסופה שפקדה את ישראל גרמה לנזק שידחה כאמור את הפתיחה הרשמית בכחודשיים.

בחברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר) מסבירים שהמכרז לבניית המחלף, שבוצע על ידי חברת רמט, בוצע בשיטת DESIGN BUILT (בו מקבל הקבלן אחריות הן על תכנון המחלף והן על ביצועו). מאחר והעבודות עליו לא הסתיימו, המחלף לא עבר לאחריותה ולכן מי שאחראי על ביצוע התיקונים הוא הקבלן עצמו. המחלף ייפתח לתנועה לאחר שהקבלן ישלים את תיקון כל הנזקים

עלות התיקונים, לרבות החלקים ששקעו והניקוז, נאמדת בכמה עשרות מיליוני שקלים.

המחלף ייפתח לתנועה לאחר שהקבלן ישלים את תיקון כל הנזקים"

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
דייז בילדינג הלבנת הבלגן והסרת האחריות
מאות רבות של מיליונים ציבוריים ובצדק רב מופנים לביצוע תשתיות תחבורה. בשנים האחרונות הוחלט לבצע חלק ניכר בשיטת ה-DESINGN-BULT או בעיברית פשוטה אני המדינה /מישרד התחבורה/חברת נתיבי ישראל בעלי הסמכות והמשתמשים בהון הלאומי לא נושאים בשום אחריות . אנו מטילים אחריות תיכנון וביצוע על הקבלן היינו החתול שומר על החלב היינו אנו המדינה מכיוון שלנו אין אחריות כל האחריות נופלת על הקבלן . במקרה של מחלף דרור ובעזרת השם שהוריד את הגשם יום לפני פתיחת המחלף האחריות תסתכם בהרבה מליונים שתיפול על הקבלן .ראו את התגובה בשערורייתית של חברת נתיבי ישראל לארוע . באם השקעים בכביש היו גורמים חלילה לתאונה קטלנית עם נפגעים על מי היתה מוטלת האחריות . באם אחריותה של המדינה באמצעות מישרד התחבורה והחברת נתיבי ישראל לפרסם מיכרזים ולעשוק הבירוקרטיה מעיקה אזי הוי לנו לסיכום כבר אמרו חכמים '''''''' סמכות ואחריות חד המה אחרת ברדק,,,,,,.
דוד , מרכז  |  19.12.13
11.
בשיטה הנהוגה כאן שהכל מופרט והגופים הממשלתיים רק "מפקחים"
אנו מוצאים על כל שעל ושעל כישלונות. תיקון הכישלונות הוא תמיד על חשבון הציבור (תסמכו על עורכי הדין של הקבלן). פעם כאשר מע"צ היה גוף ביצועי הקבלנים היו מתיישרים לפיו. באו ממשלות ישראל וטענו שהקבלנים יותר זולים וכיצד הוכיחו זאת? הם ייבשו את התקציבים למע"צ הגוף נשאר עם כל עובדיו ועלותו הקבועה נשארה אותו הדבר ואז חישבו ומצאו כמה עולה 1 ק"מ של כביש. לעומת זאת נתנו את עלות הקבלנים לקטעי כביש שונים והוכיחו שהם יותר זולים. כך נשאר התפקיד של מע"צ רק לפקח, אבל מה? העובדים המקצועיים פרשו/הוצאו לפנסיה מוקדמת ומקורבים הוכנסו. גם הפיקוח הזה למעשה לא קיים. להזכיר לכולם כביש 431 עם השילוט הגרוע שלו (חצי נחמה מול הכישלון הנוכחי). ושר התחבורע? רק ימשיך להפריח אוויר חם ולהבטיח (רפורמות בנמלים, ברכבת, שמיים פתוחים וכיוצא בזה).
ליאור , להבים  |  19.12.13
לכל התגובות