אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת מוביט גייסה 28 מיליון דולר

חברת מוביט גייסה 28 מיליון דולר

מנכ"ל החברה, ניר ארז: "זה תהליך יקר ודורש הרבה פיתוח ולכן נולד הצורך לגייס כל כך הרבה כסף"

18.12.2013, 19:29 | מאיר אורבך

חברת הסטארט אפ הישראלית מוביט השלימה גיוס של 28 מיליון דולר בהובלת סקויה קפיטל ובהשתתפות המשקיעים הראשונים בחברה BRM של האחים ברקת וג'מיני. לפני הגיוס הנוכחי גייסה החברה 3.5 מיליון דולר בלבד.

רועי ביק סמנכ"ל פיתוח וניר ארז מנכ"ל moovit, צילום: תומריקו רועי ביק סמנכ"ל פיתוח וניר ארז מנכ"ל moovit | צילום: תומריקו רועי ביק סמנכ"ל פיתוח וניר ארז מנכ"ל moovit, צילום: תומריקו

בשיחה עם "כלכליסט" אומר מנכ"ל החברה, ניר ארז, "הכסף נועד כולו כדי לשפר את הטכנולוגיה שלנו. המשקיעים שלנו הקיימים והחדשים מסתכלים על העולם ומבינים שנושא התחבורה הציבורית לא קיבלו שירות והבינו כמה הפוטנציאל גדול וכמה עבודה נדרשת כדי ליצור פתרון בעל ערך לנוסעים. השילוב בין גודל העבודה לבין המשאבים הדרושים זה תהליך יקר ודורש הרבה פיתוח ולכן נולד הצורך לגייס כל כך הרבה כסף".

מוביט היא תשתית שנותנת פתרון מידע מלא לצרכי הנוסעים בתחבורה בציבורית החל מתכנון מסלול הנסיעה מידע על זמני הגעה של אוטובוסים ורכבות. התראות ממפעילים גם בזמן הנסיעה וכן אפשרות לשלם עבור הנסיעה הציבורית.

מוביט זמינה בישראל וב-2013 התחילו לפרוס בעולם ב-100 ערים בעולם ב-22 מדינות. בין הערים ריו וסאו פאולו לקראת המונדיאל, מדריד וברצלונה, רומא, אנגליה, צ'ילה ועוד. בעקבות הגיוס יצטרף גילי רענן שותף בסקויה לדירקטוריון החברה. כיום עובדים בחברה 30 עובדים בנס ציונה.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
לא מצאו דרך טובה יותר לשרוף 28 מיליון דולר?
ראוי להבהיר מה עומד מאחורי ההשקעה הזו. מדובר בטכנולוגיה שקשה מאוד לעשות ממנה כסף, במיוחד שקיימות פלטפורמות שמספקות את זה בחינם (סתם כדוגמה אקראית לחלוטין, נניח, מה שהיה לשעבר Google Transit והיום מוטמע בתוך Google Maps - לא מספק בדיוק את מה ש-Moovit מנסה לעשות, אבל הפער לא כזה גדול). בתאוריה יש אפשרויות מוניטזציה כגון פרסום או רכישת כרטיסים דרך השירות, אבל זה מאוד מאוד רחוק מלהניב הכנסה ראויה בטווח הקרוב. אפשר לחשוב שההכנסות של וייז היו משהו לפני שהיא נרכשה. אני מהמר שהמשקיעים בעיקר הסתכלו על אפשרויות אקזיט למתחרות של גוגל (דוג' פייסבוק, אפל ואולי אפילו סמסונג או מיקרוסופט). נכון, וייז הראתה איך שוק תחרותי מגיב לטכנולוגיה שקשה לייצר, אבל שוב אנחנו רואים השקעה גדולה מאוד ביחס לחברות אינטרנט שכל מטרתה היא להמכר בסוף למרבה במחיר. אני לא אומר שאין כאן ערך למשתמשים, ואני גם מאוד רוצה לפרגן, אבל מה שיש כאן זה בעיקר בלון.
אוהד , עמק הסיליקון  |  18.12.13