אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת החינוך

1,500 אנשי חינוך וטכנולוגיה בוועידת "עתיד החינוך"

הוועידה של "כלכליסט" ומיזם "סיסמה לכל תלמיד", שמועברת בשידור חי באתר, עומדת בסימן כיתת הלימוד של שנת 2020

24.12.2013, 12:45 | כתב כלכליסט

1,500 משתתפים הגיעו לוועידת עתיד החינוך לשנת 2013 של "כלכליסט" ומיזם "סיסמה לכל תלמיד" שנערכת הבוקר (ג'). הוועידה תעמוד בסימן כיתת הלימוד של שנת 2020 בדגש על החינוך הדיגיטלי בבתי הספר, הטכנולוגיה ככלי לגישור על פערים וההשלכות על הדור הבא. 

בין המשתתפים בוועידה יהיו נשיא המדינה שמעון פרס, שר התשתיות הלאומיות והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, שר החינוך הרב שי פירון, יו"ר סיסמה לכל תלמיד אודי אנג'ל, לצד ראשי ערים, מנהלי בתי ספר, מורות ומורים, סגלי הוראה ותקשוב ועוד. ההרשמה לוועידה הסתיימה.

המושב הראשון בוועידה יוקדש לחזון, ויעסוק בדרך שבה הטכנולוגיה יכולה להוות כלי לגישור על פערים. במושב זה ישתתפו יו"ר ועדת החינוך בכנסת עמרם מצנע עמרם, פרופ' שיזף רפאלי, ראש עיריית נתניה מרים פיירברג ודינה ליבאי-ח'ון מנהלת בית הספר הצ'רקסי אודיגה.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: ועידת עתיד החינוך 2013 (30 תמונות)

במושב שיעסוק בטכנולוגיה יופיעו בכירי ענקיות הטכנולוגיה, שיספרו על המוצרים והטכנולוגיות שיככבו בעולם החינוך בשנת 2020. במושב זה יופיעו דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל שיציג מגמות טכנולוגיות עולמיות בדגש על חינוך; גדי זינגר, מנכ"ל מרכזי הפתוח באינטל ישראל וסגן נשיא באינטל העולמית שיציג את המחשוב התפיסתי ועדי דיאמנט, מנהל מעבדות החדשנות במרכז למחקר ופיתוח של מיקרוסופט ישראל, שיציג פיתוחים חדשים במעבדות החברה. עופר רימון, ראש מערך התקשוב במשרד החינוך, ידבר על מה צריך לקרות במערכת החינוך כדי שהחזון ייצא אל הפועל. 

המושב השלישי בוועידה יעסוק ברעיונות – הדור הבא של המיזמים החינוכיים. במושב זה ישתתפו ינקי מרגלית, יו"ר SpaceiL, ד"ר קובי גל, מומחה לבינה מלאכותית מאונ' בן-גוריון, ד"ר דובי וייס, מדען ראשי ב"עת הדעת", גיא לוי, מנהל החדשנות במטח; פרופ' נתן אינטרטור מבית הספר למדעי המוח באוניברסיטת ת"א וחבר הכנסת אריה דרעי יו"ר ש"ס שיספר על הכנסת חדשנות לעולם החינוך החרדי.

המושב האחרון יעסוק בצד הכלכלי ובשאלה איך מייצרים יותר השקעות בחינוך? בפאנל זה יופיעו דליה איציק, נשיאת מיזם סיסמה לכל תלמיד, יאיר סרוסי יו"ר בנק הפועלים, יוסי רוזן נשיא חברת XT, מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת ומשה בר סימן טוב, סגן הממונה על התקציבים.

מיזם סיסמה לכל תלמיד נוסד לפני שש שנים במטרה לקדם שוויון הזדמנויות לשילוב טכנולוגיה בהוראה. פורטל המיזם מאפשר סביבת למידה מתוקשבת, ניהול ההוראה, יצירת פעילויות ומאגרי מידע מגוונים. המיזם פעיל ב-42 יישובים ממבואות חרמון ועד אילת – 8,000 מורים ולמעלה מ- 80,000 תלמידים נעזרים בו בתהליכי ההוראה.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
תגובה ל-4
שלום, אני לא יודעת בתור מי את מגיבה אבל יש דברים מאוד יפים בפרויקט הזה ופורצי דרך. זה לא נכון שהמטמיעים לא מבינים בפדגוגיה, הם מבינים מאוד. יש דברים שקורים בשטח ומאלצים לפעמים שלא לנצל את הטכנולוגיה באופן מיטבי וזה גם מפני הרמה של המורים (שהם לא מספיק בעלי ידע פדגוגי וטכנולוגי). האתגר הוא בשילוב בין פדגוגיה חדשנית לניצול הטכנולוגיה לצרכים הפדגוגיים ולשם אנחנו שואפים.
תגובה ל4  |  26.12.13
12.
אין חדש תחת השמש
מדברים יפה מאוד , באמת ! הכל טוב ויפה לדבר על החינוך הדיגיטאלי בעתיד .... למעשה אני שומעת אותם דברים כבר 30 + שנה רק בלי המילה דיגיטאלי בשנים האחרונות הוסיפו את המילה וכולם חושבים יש חדש תחת השמש בחינוך ... בעצם לומר שהילד לא רוצה להיות מתוסכל תמיד היה ותמיד דברו על איך מגוונים , מעשירים , מגיעים לכל אחד ואחד ... מהתלמידים קראו קצת ( נשמע מיושן ) אולם אותם דברים אמר מנכל החינוך ד"ר באשי ז"ל לפני כ-25+ שנים כמו כן בקבוצות מיקוד למדו כבר בתקופתו של הניסוי של ד"ר באשי ז"ל הכונה קבוצות הומוגניות שהיתה מילה שאסור לדבר עליה והיום יש ביטוי חדש אין חדש תחת השמש ההבדל הוא הכלים הדיגיטאלים שמקלים או מקשים על עבודת המורה ולא קשור למתודיקה ופדגוגיה של נושאי הלימוד בברכה
אסתר ברנר , מרכז  |  25.12.13
11.
יש בעיה בחינוך של הכתבים
באולם סודרו 20 שורות בנות 24 כיסאות, בגלל הלחץ הוסיפו עוד כ-50 כיסאות בקושי רב מחוץ לאולם נשארו עוד גג 300 איש (משום שההרצאות הוצגו גם על מסך בלובי. איך הגעתם ל-1500 איש? גם אם תוסיפו את המלצרים, המציגים בתערוכה ואנשי האבטחה לא נעבור את ה-1000. למה להגזים סתם?
מורה למתמטיקה  |  24.12.13
10.
המחשבים לא ישפרו את טיב ההוראה
בבית הספר של בני רוצים להכניס טאבלטים. אני חרדה מהמחשבה שגם בבית הספר ישב מול המסך. הוא מכור למסכים ולא רוצה לעשות שום-דבר חוץ מזה. בתי ספר שהכניסו את המיחשוב בסופו של דבר הילדים לוקחים את החומר לבגרות מילדים שלומדים בשיטה הרגילה וכמובן קונים את ספרי ההכנה לבגרות.
ה  |  24.12.13
9.
אחד הפתרונות לצמצום פערים מהפריפריה הסוציאלית- הגאוגרפית
אני רכזת פדגוגית בבית ספר בצפון הרחוק.... הגענו לתכנית הנ"ל כבר שנה שעברה וחייבת לציין ולפרט כאן עד כמה היא פורצת דרך ומדהימה.. בתיכון הווירטואלי לומדים תלמידים מכל רחבי הארץ, בעיקר מהפריפריה הסוציאלית-גיאוגרפית. לבגרות 5 יח' פיזיקה ומתמטיקה דרך האינטרנט. זוהי תכנית מיוחדת וחדשנית וזו השנה השנייה לפועלה. נותנת הזדמנות מדהימה לתלמידים שאין להם מורה מקצועי בבית הספר למגמות הנ"ל או שאין מספיק תלמידים בבית הספר לפתיחת מגמה. http://vschool.cet.ac.il/default.aspx מומלץ למנהלים שלא מצליחים להביא מורים מקצועיים לבית ספרם!!
התיכון הווירטואלי , בכל רחבי הארץ  |  24.12.13
לכל התגובות