אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בגלל מיזם שכשל: טיפאני תפצה את סווטש בחצי מיליארד דולר צילום: בלומברג

בגלל מיזם שכשל: טיפאני תפצה את סווטש בחצי מיליארד דולר

יצרנית תכשיטי וכלי היוקרה האמריקאית נסוגה ממיזם משותף עם החברה השוויצרית, לאחר שהוא לא קידם את מעמדה בשוק שעוני היוקרה. בית משפט בהולנד החליט על סכום הפיצויים בהליך בוררות. מנכ"ל טיפאני: "אני בהלם ומאוד מאוכזב"

24.12.2013, 09:36 | סוכנויות הידיעות

יצרנית תכשיטי היוקרה טיפאני הודיעה שלשום כי בית משפט בהולנד חייב אותה לשלם דמי נזיקין של 449 מיליון דולר ליצרנית השעונים סווטש. סכום הפיצויים נקבע בהליך בוררות, לאחר שטיפאני נסוגה מהסכם שחתמו שתי החברות ב־2007 כדי לקדם פיתוח של קו שעונים משותף.

ואולם המיזם המשותף, שאמור היה להעניק לחברת התכשיטים האמריקאית דריסת רגל עמוקה בשוק השעונים, לא הצליח בהתאם לציפיות וחוסל ב־2011. בעקבות כך הגישו החברות תביעות הדדיות בבית משפט בהולנד, המדינה שבה היתה רשומה החברה־הבת המשותפת שלהן.

מנכ"ל טיפאני מייקל קובלסקי מסר לאחר ההחלטה שהוא "שרוי בהלם ומאוכזב מאוד" מתוצאות הליך הבוררות. לדבריו, החברה בוחנת כעת את האפשרויות העומדות בפניה.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

בתביעה שהגישה סווטש נגד טיפאני, היא האשימה אותה ב"מאמץ מערכתי לחסום ולעכב את הפיתוח של העסק המשותף".

מנגד, טיפאני האשימה את סווטש בכך שהיא לא כיבדה את תנאי ההסכם שעליו היא היתה חתומה.

למרות הדימוי העממי יחסית שלה, סווטש היא קניינית היהלומים הגדולה מבין חברות השעונים, שכן בבעלותה מותגי יוקרה רבים דוגמת אומגה וראדו.

קובלסקי הבטיח שלטיפאני ישנם המשאבים הכספיים כדי לשלם את דמי הנזיקין, וכי היא יכולה לממן אותם בעזרת ההון הנזיל שברשותה ובעזרת איגרות חוב קיימות שלה. החברה הדגישה כי הפסיקה לא צפויה להשפיע על התוכנית העסקית שלה לטווח הקצר או הארוך.

התפרקות המיזם עם סווטש היתה מכה קשה עבור טיפאני, שקיוותה להפוך שוב לשחקנית מרכזית בשוק שעוני היוקרה. נכון לעכשיו, מקורו של 1% בלבד מהכנסתה מגיע משעונים, זאת בהשוואה ל־9% בסוף שנות השמונים.

בעקבות ההחלטה עדכנה טיפאני את תחזית הוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה מ־295 מיליון דולר ל־305 מיליון דולר. בהתאם הורידה החברה את תחזית הרווח שלה לשנה כולה ל־2.3 דולר למניה, מ־2.6 דולר למניה. מהדו"חות עולה כי היקף המכירות בארה"ב עלה ב־1% בלבד לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כשרובן התמקדו בסניף הדגל של רשת היוקרה, במנהטן, לשם מגיעים בעיקר תיירים. קובלסקי מחפש עתה דרכים להפוך את התיירים הללו ללקוחות קבועים, ונוסף על סניפי טיפאני ביפן, שנפתחו ב־1993, בכוונתו להתרחב לרוסיה ולצרפת. יעד נוסף הוא סין, שם מפעילה החברה 24 חנויות ובכוונתה לפתוח שלוש נוספות בעתיד הנראה לעין.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות