אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דפנה קולר: "עד סוף העשור מורה לא יעמוד מול הכיתה וירצה לתלמידים"

ועידת החינוך

דפנה קולר: "עד סוף העשור מורה לא יעמוד מול הכיתה וירצה לתלמידים"

פרופ' קולר מאוניברסיטת סטנפורד בוועידת עתיד החינוך של "כלכליסט": "התלמידים ילמדו את הכישורים הבסיסיים דווקא בבית, כאשר בכיתה ילמדו דברים עמוקים יותר או איך להסביר דברים אחרים ותהליכים"

24.12.2013, 12:02 | ליאור גוטמן

"להערכתי, עד שנת 2020 כל הרעיון שמורה עומד מול הכיתה, וכולם רושמים 20 דקות ואז הולכים הביתה לעשות תרגילים לא יהיה קיים. התלמידים ילמדו את הכישורים הבסיסיים דווקא בבית, כאשר בכיתה ילמדו דברים עמוקים יותר או איך להסביר דברים אחרים ותהליכים" - כך אמרה הבוקר (ג') פרופ' דפנה קולר מאוניברסיטת סטנפורד בוועידת עתיד החינוך של "כלכליסט" ומיזם "סיסמה לכל תלמיד". קולר היא מייסדת קורסרה, מיזם שמאפשר לאזרחי אפריקה ללמוד חינם קורס בסטנפורד או ב-MIT באמצעות האינטרנט.

פרופ פרופ' דפנה קולר פרופ

כראוי לתחום בה היא עוסקת, קולר התראיינה לוועידה באמצעות שיחת וידאו ממקום מושבה בארה"ב. בהתייחסה לשילוב טכנולוגיה בלמידה מרחוק אמרה ש"אחד הדיונים החשובים בעידן התקשוב הוא איך לייצר קשר בין אישים". קולר הסבירה שלמידה מרחוק עלולה לנתק את התלמידים והקשר הישיר עם בני כיתתם או עם המורה, אבל מדובר בבעיות שאולי היו נחלתן של העולם הישן. "לדור הנוכחי יש קשר עם הרשתות החברתיות ולכן הם רגילים לזה, אבל הקשר הפיסי הוא כמובן חשוב והשאלה איך משלבים באון ליין גם קשר בין בני אדם".

בהתייחסה לעולם התקשוב אמרה קולר ש"טכנולוגיה יכולה להפוך את החינוך מפריבילגיה של מתי מעט למשהו נגיש לכל אדם שיש לו קשר לאינטרנט". היכולת להתחבר למחשבים, לאינטרנט וללמוד מרחוק כמעט בכל תחום הוא לדעתה הגורם העיקרי שיצמצם פערים בין אוכלוסיות ועמים. "הענקת חינוך היא השיוויון הכי גדול שיש וזה יפתור לנו בעתיד בעיות שונות בחברה ויגדיל את איכות החיים", סיכמה.

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
ילד ילמד לבד מהבית-אין "חיה כזו"
כל המלומדים כנראה שלא היו מורים, ובוודאי לא בכיתות בישראל. אני לא הכרתי ילד ואף לא את עצמי - שאהב לשבת וללמוד בבית לבד. לבית הספר יש פונקציות רבות שהלמידה במסגרת כתה היא רק אחת מהן. העיקרית - אבל רק אחת מהפונקציות הרבות. שיפסיקו לקשקש ויבינו שילד תמיד הוא ילד, והמבוגר שכח את משמעות המלה ילד. כל הטכנולוגיוה היא אמצעי טוב ללמידה אך איננה הלמידה. למידה יש לבצע באמצעים רבים שבהם הטכנולוגיה תהיה אחד מהם. אני כותבת זאת מנסיון אישי הן כתלמידה שנים רבות והן כמורה שנים רבות.
חני  |  26.12.13
19.
כשהאקדמיה התערבה בתכנית הלימודים ביסודי ובתיכון החלה ההתדרדרות
ההתערבות של האקדמיה בתכני הלימוד ובשיטות הלימוד בבתי הספר היסודיים ובתיכונים הם הגורם העיקרי בהתדרדרות ברמת הלימודים של ילדי ישראל. המורים שהרכינו את ראשם בפני בעלי תואר ד"ר ופרופ' הפקירו את ילדי ישראל לשיטות לימוד, תכנים ושפה שאין להם יכולת לקלוט ולהתמודד איתה. מרצים וסגל אוניברסיטאי פשוט לא יודעים לדבר בשפה של ילדים ובני נוער. לאותם חוקרים מהאקדמיה יש יידע רב, חשיבה גבוהה, אבל הם אינם יודעים ללמד. פשוט כך. הם בקושי מסוגלים ללמד ולהעביר יידע לסטודנטים בוגרים. השפה הגבוהה, הביטויים והשיטות אינם מתאימים לילדים, ובנוסף לכך הם אף פעם לא למדו הוראה, והכי חשוב לא התנסו בהוראה בבתי הספר בעצמם. חומר הלימוד, התכנים והשיטות צריכים לחזור ולהיקבע ע"י המורים, ותיקים ומנוסים.
אבי קויתי , מבשרת ציון  |  25.12.13
לכל התגובות