אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צריכת החשמל הפרטית בארה"ב בירידה חסרת תקדים צילום: בלומברג

צריכת החשמל הפרטית בארה"ב בירידה חסרת תקדים

על פי דו"ח חדש המכירות ירדו זו השנה השלישית ברציפות ויוסיפו לרדת, בגלל מכשירי חשמל יעילים יותר וייצור עצמאי של חשמל סולארי

25.12.2013, 08:37 | סוכנויות הידיעות

מכירות החשמל בארצות הברית ירדו ב־2013 זו השנה השלישית ברציפות. כך על פי המינהל למידע של תעשיית האנרגיה (EIA), שבדו"ח שפרסם בסוף השבוע צופה כי המכירות ימשיכו להצטמצם בשנתיים הקרובות.

לפי אנליסטים בתעשייה, מדובר בתופעה חסרת תקדים בעשורים האחרונים שעדיין לא ברור מדוע היא מתרחשת. מאז סוף מלחמת העולם השנייה מכירות החשמל בארה"ב עלו בכל שנה, פרט לתקופות של מיתון קשה.

המכירות זינקו כצפוי ב־2010 אחרי המיתון של השנתיים שקדמו לה, אך מאז הן נמצאות בירידה למרות התאוששות הכלכלה ולמרות עלייה במכירת מכשירי חשמל.

אחת הסיבות לכך היא הפופולריות הגוברת של פאנלים סולאריים שמותקנים על גגות או בחצרות של בתים פרטיים, כך שמשפחות מייצרות חשמל עבור עצמן. סיבה נוספת היא שהאמריקאים למדו להיות יעילים יותר בצריכת החשמל שלהם. בכל מקרה, מדובר בחדשות רעות לחברות המספקות חשמל, שהמכירות שלהן צפוית להמשיך ולרדת.

על פי ה־EIA, צריכת החשמל של משקי הבית ירדה ב־5% ב־2011–2012, זאת אף שגודל הבתים הממוצע דווקא גדל. המינהל מונה כמה סיבות לכך: מכשירי חשמל הפכו יעילים יותר וצורכים פחות חשמל; טכנולוגיות בידוד חדשות מפחיתות את הצורך לחמם או לקרר את הבתים; וגם חורפים חמים יחסית בשנים האחרונות בכמה חלקים של המדינה הפחיתו את הצורך בחימום ולכן גם את צריכת החשמל.

במגזר התעשייתי צריכת החשמל נמוכה יותר משהיתה ב־2007, לפני המשבר הגלובלי. לפי דו"ח ה־EIA, מדובר בהמשך השפעות המשבר שמצטרפות לניצולת חשמל יעילה יותר בתעשייה הגורמת לירידה בצריכה.

בדו"ח אין נתונים ברורים לגבי ייצור פרטי של חשמל סולארי והשפעתו על מגמת הירידה, אולם הטרנד תופס תאוצה וייתכן שישפיע יותר ויותר על הרגלי צריכת החשמל של האמריקאים — כך לפי "הוושינגטון פוסט".

ה־EIA צופה שצריכת החשמל תתחיל לעלות שוב אחרי 2015 בקצב של 1% לשנה, אבל כמה אנליסטים חולקים על ההערכה ומדברים על "סחרור כלפי מטה" של חברות החשמל ככל שהאנרגיה הסולארית תתפשט. דבר דומה כבר קרה בגרמניה, שבה פאנלים סולאריים על גגות הפכו פופולריים ושווי השוק של חברות החשמל נחתך ב־56% בתוך ארבע שנים.

ככל שיותר משקי בית יעזבו את הרשת, החברות יצטרכו להעלות מחירים כדי להישאר רווחיות — מה שיגרום ליותר אנשים לעזוב. מה שעשוי להציל את חברות החשמל הן מכוניות חשמליות בהטענה ביתית. אם אלה יהפכו לטרנד המוני, הצריכה כנראה תגאה שוב.

תגיות