אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוסט 365 רוצה מותג פרטי צילום: אוראל כהן

קוסט 365 רוצה מותג פרטי

רשת המזון של המשביר במשא ומתן עם ברנד פור יור להכנסת "המותג" לסניפיה

26.12.2013, 08:37 | נורית קדוש
כשנה אחרי פתיחת הסניף הראשון שלה, פועלת המשביר לצרכן לשילוב מותג פרטי ברשת המזון שבבעלותה, קוסט 365. ל"כלכליסט" נודע כי קוסט המונה שלושה סניפים וצפויה לפתוח 20 סניפים נוספים בתוך שנה וחצי, מנהלת משא ומתן עם חברת ברנד פור יו להכנסת "המותג" (המותג הפרטי של הרשתות הפרטיות) לסניפיה.

קראו עוד בכלכליסט

ניסים חסאן. "הולכים יד ביד עם הספקים", צילום: אוראל כהן ניסים חסאן. "הולכים יד ביד עם הספקים" | צילום: אוראל כהן ניסים חסאן. "הולכים יד ביד עם הספקים", צילום: אוראל כהן

במסגרת המהלך, לא צפויה קוסט לפתח מותג פרטי עצמאי, אלא לעשות שימוש במוצרי "המותג" שכבר מיוצרים עבור הרשתות הפרטיות. בדרך זאת, נחסכות מהרשת הוצאות עתק בפיתוח מותג פרטי, בדיקות שצריך לעבור כל מוצר בטרם שיווקו, קבלת אישור ממשרד הבריאות ועוד.

במתכונת הפעילות המבוססת על רכישת מוצרי מותג קיים, אין לרשת מחויבות לרכוש את כל מגוון המוצרים, ולכן צפויה קוסט לשלבו רק בקטגוריות שבהן יוכל להניב ערך מוסף לרשת.

ניסים חסאן, מנכ"ל קוסט, אישר את הפרטים ומסר: "סיימנו את ניהול המשא ומתן עם ברנד פור יו, ועכשיו אנחנו בוחנים את הכדאיות של המהלך. להערכתי, ההחלטה תתקבל בתוך חודש עד חודשיים".

להערכת חסאן, מוצרי המותג הפרטי יוכלו להשתלב בשש קטגוריות בלבד, שבהן לצרכן אין נאמנות מותגית. בין הקטגוריות האפשריות ניתן לציין ירקות קפואים, שימורי ירקות וחמוצים, חומרי ניקוי בסיסיים כמו אקונומיקה, מוצרי נייר כמו נייר טואלט ונייר מגבת וכן, כלים חד־פעמיים. "אנחנו הולכים יד ביד עם הספקים ולכן נכניס את המותג הפרטי רק בקטגוריות ספציפיות, שבהן המותג הפרטי יכול להוזיל את הסל לצרכן ולהשיג נתח שוק משמעותי. אין טעם לשים על המדף קפה שחור של מותג פרטי, כי הלקוחות נאמנים למותגים המובילים", אמר חסאן.

קוסט 365 מצויה במהלך הקמת סניפים בכל רחבי הארץ. בפברואר צפוי להיפתח הסניף הרביעי של הרשת הממוקם בכרמיאל. בחודש מרץ ייפתח סניף הרשת באילת, ולאחריו ייפתחו הסניפים בבית שמש, אשדוד, ירושלים ושער בנימין בחודשים מאי, יוני ויולי.

חברת ברנד פור יו נבחרה בשנת 2004 על ידי רשתות רמי לוי, ויקטורי, מחסני השוק, סופר דוש, מחסני להב ורשת ממן לרכז את הטיפול בייצור ושיווק "המותג". ההסכם בין הצדדים נחתם לתקופה של עשר שנים, והוא צפוי להסתיים בסוף שנת 2014. לאחרונה חתמו הצדדים על הארכת ההסכם לעשר שנים נוספות.

רמי לוי, המהווה את הרשת הגדולה ביותר בקבוצת הרשתות, מצוי בסכסוך עסקי עם ברנד פור יו, על רקע רצונו להשיק מותג פרטי עצמאי. חברת ברנד פור יו הגישה תביעה בגובה 32 מיליון שקל נגד לוי, בטענה שאינו רוכש מותג פרטי בכמויות התואמות את היקפי המכר ברשת. לוי דחה את הדברים וטען כי התביעה הוגשה בשל תביעה קודמת שהגיש נגד ברנד פור יו. ניתן להעריך כי ההסכם שחתמה ברנד פור יו עם ניו־פארם השבוע וההסכם הצפוי להיחתם עם קוסט 365 מהווים חלק ממאמצי החברה למצוא חלופה ללוי, הצפוי לחדול לעבוד עם "המותג" בעוד שנה.

תגיות