אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סייבר-תינוק: חוקרים פיתחו מחשב שלומד מהתבוננות באנשים

פורצי הדרך

סייבר-תינוק: חוקרים פיתחו מחשב שלומד מהתבוננות באנשים

המערכת, שמשלבת בין מצלמה וכלי חישוב מתקדמים, הודגמה על משחקי מחשב ישנים; המחשב התבונן באנשים משחקים והצליח ללמוד את המשחק מבלי שנתקל בו בעבר, כפי שעושים תינוקות. הוא אף הביס את המשתמשים האנושיים

29.12.2013, 15:34 | הראל עילם
קבוצת חוקרים מאוניברסיטת טורונטו, יחד עם הסטארט-אפ הבריטי דיפמיינד (Deepmind Technologies) פיתחו אינטליגנציה מלאכותית שיכולה ללמוד ולהשתפר על ידי התבוננות. במסגרת הדגמה שערכו החוקרים, הצליחה המערכת להתבונן בגיימרים שמשחקים במשחקי ארקייד ישנים וללמוד כיצד לשחק.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר באלגוריתם שמחקה את הדרך שעובדת הרשת העצבית במוח האנושי. עד כה, מערכות למידת מכונה היו מנסות ללמוד מבני אדם על ידי ניתוח הפעולות שהם עושים בתוך משחק או תוכנה. כאן, מצלמת רשת מתבוננת בשחקנים ובתנועות הידיים שלהם, בזמן שהם משחקים. בפועל, המחשב לומד כיצד לפתח חשיבה מרחבית, זמני תגובה וקורדניאציית עין-יד על ידי התבוננות באנשים: בדומה לכיצד תינוקות לומדים על ידי חיקוי הוריהם.

למידה מסוג חדש עבור מכונות. אילוסטרציה למידה מסוג חדש עבור מכונות. אילוסטרציה למידה מסוג חדש עבור מכונות. אילוסטרציה

החוקרים ציינו כי לאחר שהמחשב התבונן בשחקנים משחקים בפונג, ברייקאאוט ו-Space Invaders, המחשב יכול לשחק טוב משחקנים מקצוענים ולהביס אותם שוב ושוב. זאת למרות שלמחשב לא היה כל מידע מוקדם על המשחקים, אלא בפועל למד אותם מאפס. האלגוריתם בחן את התמונות, פירק אותן לאובייקטים זזים, ויצר מאגר עם דוגמיות של כל תגובות השחקנים.

פריצת דרך באינטליגנציה מלאכותית

עד כה, מחשבים לא היו מוצלחים במיוחד במשחקים כאלו, אלא רק בזכות מהירות התגובה המהירה שלהם. הם מעולם לא "הבינו" מה קורה על המסך, אלא רק פעלו על ידי אלגוריתם שתוכנן על מנת לנצח במשחק. למוח האנושי ולרשתות עצביות יש יתרון משמעותי בהבנה, תפיסת מרחב, מציאת תבניות וקורדינאציה.

זאת התקדמות משמעותית בתחום האינטליגנציה המלאכותית: מחשב שיכול ללמוד כיצד לחשוב, להתנהל ולהגיע להחלטות על למידה מהתבוננות בבני אדם. הדבר יכול להקל על רובוטים להתמצא במרחב ולהחליף אנשים בתחום ההצלה והסיוע במקרי אסון, בפיתוח מכוניות ללא נהג ואף לסייע לפיתוח של רובוטים שמסוגלים להבין רגשות אנושיים.  

החברה הבריטית הוקמה לפני כשנה על ידי ד"ר דניס הסביס, חוקר מוח, מומחה לאינטליגנציה מלאכותית ומעצב משחקים שהתפרסם כאחד מאלופי השח הצעירים בהיסטוריה. החברה גייסה כספים ממיליארדים כגון ג'אן טאלין, התורם הגדול ביותר של מכון הסינגפוריות והמייסד של קאזה וסקייפ.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות