אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת התחזיות

אורי יוגב: "לא יהיה הסדר חוב בדואר"

מנהל רשות החברות הממשלתיות בוועידת התחזיות: "נעשה רפורמה שהדואר לא רק יחזיר חוב, אלא יביא הרבה דיבידנדים לישראל". לדבריו, "לא נצליח השנה לגרום לשינוי בוועדים חזקים ובכוחם. אין בעיה עם ועדים שמטפלים בנושאים של שכר, אבל יש בעיה עם ועדים שדורשים קביעות לעובדים שלא צריכים לעבוד שם, ובזה נצטרך לטפל"

30.12.2013, 11:50 | גיל קליאן

"לא יהיה הסדר חוב בדואר" - כך אמר הבוקר (ב') אורי יוגב, מנהל רשות החברות הממשלתיות, בוועידת התחזיות 2014 של "כלכליסט". לדבריו, "גם בדואר נצטרך לעשות מהלך גדול. דואר גם בעולם הוא ענף שעובר מהפכה גדולה, אין מכתבים אבל יש חבילות ויש פריסת סניפים. זה אתגר גדול לעשות את השינוי. לא יהיה הסדר חוב בדואר, נעשה רפורמה שהדואר לא רק יחזיר חוב אלא יביא הרבה דיבידנדים לישראל".

קראו עוד בכלכליסט

יוגב אמר כי "צריך לצמצם את מספר החברות הממשלתיות, יש לא מעט חברות - שמעתי על מכון היין על דברים אחרים אני לא רוצה לבשר מעל במה זו לאנשים. יש עשרות של חברות ממשלתיות שאו לא צריכות להיות קיימות או לא צריכות להיות ממשלתיות ובהן אנחנו נטפל.

לדברי יוגב, "נוכל גם לצמצם דירקטוריונים אבל דירקרטוריון של 10-12 דירקטורים זה מספק. דירקטוריון חברת חשמל של 21 איש הוא חריג ומוגזם, צריך להתכנס לאזור של 7-12 דירקטורים".

אורי יוגב מדבר בוועידה, צילום: נמרוד גליקמן אורי יוגב מדבר בוועידה | צילום: נמרוד גליקמן אורי יוגב מדבר בוועידה, צילום: נמרוד גליקמן

יוגב נכנס לתפקיד לפני חודשים ספורים וכבר החל לקדם רפורמה להפיכת הדירקטוריונים למקצועיים ונטולי מינויים פוליטיים, להיכנס למאבק עם יו"ר נמל אשדוד ולהתמודד עם בעיות פיננסיות קשות בדואר.

יוגב נשאל על ידי ראש מערכת החדשות של "כלכליסט", נעמה סיקולר, כיצד הוא מנסח בקצרה את השינוי הצפוי בכל חברה ממשלתית. על חברת חשמל אמר יוגב: "לראשונה אחרי 20 שנים אני די משוכנע שתהיה רפורמה גדולה, גם התייעלות גדולה גם תוספת תחרות ואולי היא תהיה ההפתעה הגדולה ונעשה את זה בלי שביתה גדולה".

"המהפכה ברכבת תימשך"

על הרכבת אמר יוגב: "ברכבת המהפכה תימשך, נעבור את ה-50 מיליון נוסעים, נחבר עוד ערים לרשת כמו נתיבות ואופקים ונצליח גם להקים ולתפעל חברות בנות חדשות של מטענים ונדל"ן ורכבת ישראל תוכל להיות חברה רווחית".

על הנמלים אמר: "בנמלים בשנת 2014 ייחתם מכרז להקמת נמל פרטי אחד לפחות ותהיה הסכמה של העובדים גם לשני. יש סיכוי שאולי נוכל להנפיק או להפריט אחד משני הנמלים".

יוגב הוסיף, כי "לא פשוט לטפל בבעיה שהיא עמוקה אבל אנחנו די מנוסים ונחושים לגרום לכך שהבעיה תיפתר. האתגר הגדול הוא שהחברות הממשלתיות ינוהלו כאילו הן באמת של הציבור כולו ולא של פוליטיקאים ואינטרסים. זה תהליך ארוך. לא נצליח השנה לגרום לשינוי בוועדים חזקים ובכוחם. אין בעיה עם ועדים שמטפלים בנושאים של שכר, אבל יש בעיה עם ועדים שדורשים קביעות לעובדים שלא צריכים לעבוד שם, ובזה נצטרך לטפל".

על חוסר ההתנגדות מצד הפוליטיקאים ליוזמת יוגב לבטל את המינויים הפוליטיים בדירקטוריונים של החברות הממשלתיות אמר יוגב, כי "אני לא חושב שסיימנו את המאבק הפוליטי במינוי הדירקטורים, אני אופתע אם זה יילך בפשטות. ככל שהתמיכה הציבורית תהיה רחבה נצליח לעשות את זה. הדירקטוריונים לא מושחתים. הם שחקנים במשחק שהוא משמש דברים לא טובים בחברות הממשלתיות והם לא הכי טובים שניתן. אנחנו צריכים להפוך אותם להכי טובים שניתן, ולנהל בצורה שתחסוך למדינה מיליארדים בשנה".

תגיות