אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל קופיקס: "מנכ"ל קוקה קולה נתן לי מחיר טוב רק בגלל שזה הייתי אני" צילום: ענר גרין

מנכ"ל קופיקס: "מנכ"ל קוקה קולה נתן לי מחיר טוב רק בגלל שזה הייתי אני"

מנכ"לית סטימצקי איריס בראל אמרה לקראת כניסתו של חוק הספרים לתוקף: "אין ספק שתהיה טלטלה גדולה מאוד בענף"

30.12.2013, 15:51 | נורית קדוש

"מנכ"ל קוקה קולה נתן לי מחיר טוב כשפתחתי את קופיקס, רק בגלל שזה הייתי אני, עם הרקורד שלי בעסקים. הוא לא נתן לי בגלל שפתחתי חנות אחת, אלא כי איימתי עליו שאשווק את פפסי ב-100 הסניפים שאפתח. אף יזם אחר לא היה מקבל ממנו. הוא ידע שאבצע את זה״ - כך אמר אבי כץ בוועידת התחזיות של "כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

לדברי כץ, לעסקים קטנים אין דרך להתמודד עם בעיית המחיר הגבוה שבו הם רוכשים את המוצרים מהספקים, המעניקים הנחות מפליגות לרשתות. כץ הציע לבעלי מכולות פרטיות להתאגד יחד ולמנות קניין משותף שיבצע את הרכישות עבורם במרוכז וישיג עבורם הנחות דומות לאלו שמקבלות הרשתות המאורגנות.

את דברים אמר כץ במסגרת פאנל שכותרתו: "עסקים קטנים שואלים את הגדולים: האם זה הזמן לקפיצת מדרגה בעסק?" בנסיון להתמודד עם הקשיים המאפיינים עסקים קטנים בתקופה בה מתכנסת הזירה העסקית סביב קבוצות קמעונאות גדולות המהות נכח קניה ועצמה שיווקית, הציגו עסקים קטנים שאלות למנכ"לי קבוצות קמעונאות גדולות ובהם איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, איריס בראל, מנכ"לית סטימצקי ואבי כץ, בעליה של רשת קופיקס.

איריס בראל, צילום: ענר גרין איריס בראל | צילום: ענר גרין איריס בראל, צילום: ענר גרין

איריס בראל, מנכ״ל רשת סטימצקי הכריזה מעל במת הכנס כי היא מזמינה חנויות ספרים פרטיות המתקשות להתמודד עם עלויות הרכש, להתאגד תחתיה ולהנות מהרווחיות המאפיינת את הרשת: "חוק הספרים שיכנס לתוקף עוד חודש, היה צריך לדאוג גם למחירי קניה נמוכים יותר לחנויות פרטיות ולא עשה זאת. אם יש חנות קטנה שלא מצליחה להתחרות בגלל מתח הרווחים - אנחנו מוכנים לתת לה לעבוד תחתינו ברווחיות שלנו״.

לדברי אברכהן, חנות פרטית צריכה לתעל את ההיכרות עם הלקוחות להגדלת המכירות: "בעלי חנויות פרטיות חייבים למצות את המקצוענות ואת הרגש. המשמעות היא שבעל חנות פרטית בשכונה, יכול להצליח הרבה יותר מרשת מאורגנת בזכות ההיכרות האישית עם הלקוח, המשפחה שלו, היחס האישי ועוד. זה שווה הרבה פעמים יותר ממחיר. בנושא המקצוענות, יש למחיר הקניה השפעה מכרעת על העסק אז צריך לחפש ספקים אחרים ומוצרים תחליפים כמו גם לחפש מקורות הכנסה נוספים בחנות, שיוכלו לאזן את הרווחיות״.

ביחס לקושי להתמודד עם עלויות הפרסום של העסק, הציע כץ לבעלי העסקים הקטנים להתמקד במקומונים השכונתיים: "דרך מקומון שכונתי, עסק יכול ב-3,000 שקל לדבר עם שכונה שלמה. הדרך הזאת גם מסייעת ליזם להבין איפה כדאי לפתוח חנות".

ביחס לדרכים לשיפור הרווחיות, טען אברכהן כי יש 3 דרכים ודרך נוספת שמשלבת את כל הכלים יחד והיא היעילה ביותר: "ניתן להעלות מחיר לצרכן, ניתן לדרוש מהספקים וניתן להוריד הוצאות. הדרך הטובה מכולן היא שילוב 3 הדרכים ועסק שלא ישתמש בכלי הזה יהיה בבעיה״.

בהתייחס לקשיים שהרגולציה מייצרת לעסקים, טענה בראל כי לקראת חוק הספרים שייכנס לתוקף תוך כחודש, עליה לסיים לחתום תוך יומיים חוזים עם כל הוצאות הספרים: "רגולציה היא דבר רע, אלא אם היא באה לתקן כשל שוק כלשהו. ספרים וסופרים הם הנכס של המדינה ולכן יש מקום לחקיקה, אבל אין ספק שתהיה טלטלה גדולה מאד בענף. בנוסף, בחוק הזה 5 עמודים על מה עלינו לעשות ועוד 20 עמודים על מה יעשו לנו, אם נפר משהו ממה שנדרשנו לו". כץ טען כי בסניף חדש של קופיקס בגודל 27 מ״ר, נדרשו 4 ביקורות של משרד הבריאות, שעדיין לא נתן את אישורו, כי צריך ארון למעילי העובדים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
כאחד שהיה בועידה ושמע את אבי כץ
כרגיל מחפשים העיתונאים את הכותרת הצהובה מפאנל שלם ומעניין מאוד שהתקיים אתמול. זאת דרכה של עיתונות וזה מובן ומקובל. אבי כץ נשאל האם יכול להגיע יזם קטן שפותח חנות אחת לקבל את אותו המחיר שמקבל יזם גדול ומוכר שמתכוון לפתוח רשת - והתשובה היא כמובן שברור שלא!!! ומי שחושב אחרת לא מבין עסקים. מוניטין של יזם, ויכולת הצלחה מוכחת כמו של אבי כץ במקרה הזה, מאפשרת לחברה רצינית כמו קוקה קולה להגיע עם היזם למחירים אטרקטיביים יותר מאשר עם יזם חדש בשוק. קוקה קולה לא"נכנעו" לאיומים של אבי כץ מכיוון שאבי כץ לא היה צריך לאיים על אף אחד. אלא בחרו במהלך עסקי נכון וברור וידעו כמו כל שאר הספקים בקופיקס שמאחר שמדובר באבי כץ אם זה לא הם - זה בהכרח יהיה ספק אחר שיהנה מכמות הזמנות גדולה ושוטפת לאורך תקופה ארוכה.
רן דולב , תל אביב  |  31.12.13
16.
לא יודעים לפרגן!
למה בישראל כל כך קשה לאנשים לפרגן? בא בנאדם שרוצה לעשות שינוי באמת לטובת כולנו ואנחנו רק משמיצים. עד שיש מישהו עם מספיק כוח שיכול "לאיים" על החברות הגדולות שגובות מאיתנו 8-10 ש"ח לפחית קולה וגורם להם לאפשר לו למכור לנו בזול כדי שכולם ירוויחו- בעיקר אנחנו, וכולם קוראים לו שחצן! כן, הוא אומר שיש לו כוח, בלי בושה. למה שיתבייש- שהם יתביישו. אין לו בושה בגלל שבניגוד לכל השאר הוא לא משתמש בכוח כדי לעשוק אותנו אלא כדי לאיים על מי שלוקח מאיתנו מחיר מופקע. אבי כץ- עלה והצלח. למען כולנו.
רות , מרכז  |  31.12.13
לכל התגובות