אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופנת הספורט חותרת ליתרון תחרותי

השורה התחתונה

אופנת הספורט חותרת ליתרון תחרותי

הביקוש הגובר למוצרים איכותיים המותאמים לענפי הספורט השונים ולדרישות הלקוח גרם לחברות המובילות להעביר הילוך ולהגביר את ההשקעה במחקר ובפיתוח. אולימפיאדת סוצ'י והמונדיאל הקרבים צפויים להגדיל את המכירות בענף בשנה הקרובה

05.01.2014, 07:59 | טרנס קלינגמן ואילנית שרף

בשני העשורים האחרונים היינו עדים למגמת עלייה במודעות לפעילות גופנית, הנובעת בעיקר מהרצון לשפר את איכות החיים במיקוד בנושא הבריאות. העלייה במודעות בעולם והגידול בצריכת תרבות הפנאי, בעיקר במדינות המפותחות, הולידו מקצועות ספורט חדשים והובילו מתיחת פנים למקצועות ספורט עתיקים.

לצדם התפתחו מקצועות ספורט אתגריים, והפכו מתחביב לעיסוק של ממש. אלה, בשילוב של חשיפה תקשורתית והתפתחות ערוצי הספורט וספורט האקסטרים, הביאו לגידול בהשתתפות האוכלוסייה בתחומי הספורט השונים במרוצת השנים.

סביב ענפי הספורט צמח פלח שוק של ספורטאים המוגדרים חובבנים־מקצועיים, שפיתח תרבות אופיינית לכל ענף, הכוללת את תחום הלבוש.

הטכנולוגיה בשירות הספורט

הביקושים הגדלים למוצרים איכותיים המותאמים לענף ספורט מסוים ולדרישות הלקוח גרמו לחברות המובילות להגדיל את ההשקעה במחקר ובפיתוח. זאת במטרה לפתח בגדי ספורט, המשלבים חוטים ובדים באיכויות גבוהות ואף מעניקים יתרונות שונים למשתמש בהם: חליפות ריצה בטכנולוגיה אוורירית (קירור אקטיבי במגע עם זיעה), חולצות מנדפות זיעה, חליפות מחטבות לחדר הכושר, חליפות טריאתלון, ביגוד תרמי ועוד.

רצים במרתון ניו יורק, צילום: MCT רצים במרתון ניו יורק | צילום: MCT רצים במרתון ניו יורק, צילום: MCT

לצד זה מתמקדות החברות בשילוב טרנדים מתחום האופנה וכן של מוצרי אלקטרוניקה לנוחות ולהנאת המשתמש (נגני מוזיקה, מודדים של שריפת קלוריות, סבולת וכדומה). אלה מקנים ללקוח חוויית אימון שונה, מרחיבים את קווי המוצרים של החברות ויוצרים בידול ביניהן.

מגמות אלה הובילו להתחזקות המותגים המובילים, והענף רושם צמיחה נאה בכל שנה. צמיחה נרשמה במרבית החברות גם בתקופת המשבר הכלכלי בארה"ב ובאירופה על רקע הגידול של מעמד הביניים והעלייה בצריכת תרבות הפנאי בשווקים מתפתחים.

פוטנציאל הצמיחה של הענף

 

מנוע הצמיחה ארוך הטווח בענף הוא העלייה בביקושים מצד הצרכנים. מקורות העלייה הם התבססות מעמד הביניים, שינוי הרגלי הצריכה בשווקים המתעוררים, התאוששות כלכלת ארה"ב ופוטנציאל התאוששות הכלכלה האירופית בשנים הבאות.

 , צילום: אורן אהרוני צילום: אורן אהרוני  , צילום: אורן אהרוני

בטווח הקצר אירועי ספורט בינלאומיים מובילים בדרך כלל למכירות מוגברות בתקופת התרחשותם ומגבירים את עניין המשקיעים בחברות. בשנת 2014 צפויים להיערך שני אירועי ספורט מרכזיים בעלי חשיבות ראשונה במעלה: אולימפיאדת החורף שתתקיים ברוסיה במהלך חודש פברואר והמונדיאל שיתקיים בברזיל ביוני 2014. אירועים אלה צפויים להגביר את המכירות בשנה הקרובה.

איך להיחשף למגזר: הענקית והנישתית

נייקי, שמפתחת ומשווקת בגדים, נעליים ומוצרים נלווים בתחום הספורט והפנאי, היא אחד המותגים החזקים בתחום בעולם. החברה צפויה להמשיך לצמוח בשיעור חד־ספרתי גבוה בכל שנה בשלוש השנים הבאות.

ציפיות אלה נשענות על תחזית להתאוששות במכירות בצפון אמריקה ובמערב אירופה ולהמשך צמיחה בשווקים המתפתחים. מנגד, המיזוג בין המתחרות אדידס וריבוק יוצר תחרות גדולה לחברה ואיום בטווח הבינוני־ארוך.

לולולמון (לולו) מתמקדת בפיתוח בגדים מתוחכמים בתחום האתלטיקה עבור קהל המבקש לאזן בין עבודה לבין פנאי ומשפחה אשר הציב כערכים חשובים את הבריאות, הפעילות הגופנית ואיכות החיים. החברה מיצבה את עצמה כמפתחת בגדים המותאמים לפעילות גופנית מחטבת אשר משלבת רוגע פנימי.

החברה צפויה לרשום צמיחה דו־ספרתית בשנים הבאות על רקע פיתוח שרשרת ההפצה ופיתוח שוק נישה המבדל אותה מהמתחרות. נוסף על כך, היא אוחזת בעוצמה בתחום הפיתוח של מוצרים חדשים, אשר צפויה לתמוך בהמשך הצמיחה.

אלטרנטיבות השקעה מומלצות - אופנת ספורט

 

Nike (סימול: NKE US)

חברת ציוד והלבשת הספורט הגדולה בעולם צופה צמיחה חד־ספרתית במכירות בשלוש השנים הבאות, בין היתר נוכח תחזית להתאוששות במכירות בצפון אמריקה ובמערב אירופה ולהמשך צמיחה בשווקים המתפתחים. שווי השוק של ענקית הספורט הוא 69.5 מיליארד דולר, ולה מכפיל רווח חזוי ל־2014 של 26 ומכפיל EV/EBITDA חזוי של 15.7.

Lululemon atheletica (סימול: LULU US)

החברה מתמחה בפיתוח בגדים לתחום האתלטיקה, והמיתוג שלה נשען על תפיסה ספורטיבית ובריאותית הוליסטית. החברה צפויה לרשום צמיחה דו־ספרתית בשנים הבאות ופועלת לבידולה ולהחדרתה לשוק נישה מסוים. שווי השוק שלה הוא 8.6 מיליארד דולר, ולה מכפיל רווח חזוי ל־2014 של 30 ומכפיל EV/EBITDA חזוי של 17.6.

Columbia (סימול: COLM)

מפתחת ומשווקת בגדים, נעליים ומוצרים נלווים בתחומי ספורט שונים במיקוד בספורט חורף. לפיכך בטווח הקצר היא צפויה ליהנות ממכירות מוגברות על רקע אולימפיאדת החורף שתתקיים בחודש פברואר ברוסיה. שווי השוק של החברה הוא 2.7 מיליארד דולר, עם מכפיל רווח חזוי ל־2014 של 29.9 ומכפיל EV/EBITDA חזוי של 14.5.

השורה התחתונה: ענף אופנת הספורט נמצא בעלייה מתמדת בביקושים ובמכירות. כדאי לעקוב אחר החברות המובילות לקראת אולימפיאדת 2014.

 

הכותבים הם מנהל מחלקת המחקר ואנליסטית בפסגות ברוקראז'.  

תגיות