אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המלצה לחברה שרוצה להצליח: לשכור מנכ"ל יפה צילום: איי אף פי

המלצה לחברה שרוצה להצליח: לשכור מנכ"ל יפה

מחקר חדש מראה שאנשים בעלי מראה אטרקטיבי מביאים תוצאות טובות יותר לחברות שהם מנהלים; החוקרים: מנכ"לית יאהו מריסה מאייר היא דוגמה טובה לתזה שלנו

06.01.2014, 09:47 | סוכנויות הידיעות

מנכ"לים בעלי מראה אטרקטיבי הם נכס לחברה שמעסיקה אותם, ומשיגים תוצאות טובות יותר עבור בעלי המניות לעומת מנכ"לים ממוצעי מראה ומטה, כך עולה ממחקר שערכו כלכלנים באוניברסיטת ויסקונסין בארה"ב.

הכלכלנים, ג'וזף הלפורד וסקוט סו, דירגו את מראם של 677 מנכ"לים מחברות במדד S&P 500, בהתבסס על מדד "גאומטריית הפנים שלהם".

הלפורד וסו התמקדו בבדיקת הביצועים של המניה בימים הראשונים של המנכ"ל בתפקיד. הם הראו כי שוק המניות מגיב טוב יותר למנהלים שנראים טוב, וכי הם משיגים תוצאות טובות במיזוגים ורכישות.

מריסה מאייר מנכ"לית יאהו על שער מגזין ווג מריסה מאייר מנכ"לית יאהו על שער מגזין ווג מריסה מאייר מנכ"לית יאהו על שער מגזין ווג

החוקרים סיפרו ל־CNBC שמנכ"לית יאהו מריסה מאייר היא דוגמה טובה לתזה שלהם. "היא קיבלה ציון של 8.45 מתוך 10 במדד האטרקטיביות ונמצאת ב־5% העליונים בין המנכ"לים במדגם שלנו, וענקית האינטרנט המקרטעת הצליחה מאוד מאז שהיא בתפקיד, עם עלייה של 158% במחיר המניה.

מובן שאנחנו לא מייחסים את כל התשואה למראה שלה, אנחנו רק אומרים שמצאנו קשר כלשהו בין שני הגורמים", החוקרים הוסיפו.

"זה לא אומר שחברות צריכות להסתכל רק על מראה חיצוני כשהן מחפשות מנכ"ל", כתבו החוקרים ל־CNBC, "אך ייתכן שחברות שמסתמכות על כישורי משא ומתן ועל הופעות פומביות צריכות להעניק לגורם הזה יותר משקל".

תגיות