אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פחות פקקים בעלייה? אושרה בניית כניסה חדשה לירושלים צילום: ישראל מלובני

פחות פקקים בעלייה? אושרה בניית כניסה חדשה לירושלים

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה תוכנית לסלילת כביש מס' 16, שיחבר בין מחלף מוצא לשכונות המערביות בבירה; בתוך כך, פרויקט הרכבת לאילת עובר לשלב בחירת קבלן הביצוע

06.01.2014, 16:53 | ליאור גוטמן

ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה אתמול (א') את התוכנית לסלילת כביש מס' 16 שעתיד לחבר בין מחלף מוצא לשכונות המערביות של ירושלים, מהלך שייצור כניסה חדשה לבירה.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, שהוביל את אישור התוכנית, הכביש החדש יפחית את גודש התנועה בכניסה לעיר. זמן בניית הכביש נאמד בכ-36 חודש מרגע פרסום המכרזים, פעולה שתסתיים במהלך המחצית הראשונה של 2014. לטענת משרד התחבורה עלות הבנייה תגיע לכ-1.3 מיליארד שקל. הכביש החדש יחבר בין מחלף מוצא לכביש בגין ובדרך יעבור בשכונת הר נוף.

שר התחבורה ישראל כץ. החליט כי הכביש ייקרא על שם הרב עובדיה יוסף, צילום: ישראל מלובני שר התחבורה ישראל כץ. החליט כי הכביש ייקרא על שם הרב עובדיה יוסף | צילום: ישראל מלובני שר התחבורה ישראל כץ. החליט כי הכביש ייקרא על שם הרב עובדיה יוסף, צילום: ישראל מלובני

אורכו של הכביש יגיע לכחמישה קילומטרים ויכלול זוג מנהרות וגישה מהירה לאזור התעשייה בגבעת שאול. שר התחבורה החליט לפני כמה שבועות כי הכביש ייקראא על שם הרב עובדיה יוסף, שהלך לאחרונה לעולמו.

במקביל, ועדת השרים אישרה גם את ההצעה לשדרג את כביש מס' 2 (כביש החוף) במקטע שבין שפיים לוינגייט, שם יתווסף נתיב נסיעה חדש לכל כיוון. עלות הפרויקט בכביש החוף נאמדת בכ-300 מיליון שקל והוא יתחבר בעתיד לכביש איילון צפון ולכביש הרוחב 531, שאמור לחבר בין כפר שמריהו לכביש 6

נדחה הערעור שהוגש נגד תוואי הרכבת לאילת

במשרד התחבורה מסכמים בסיפוק רב את דיוני ועדת השירותים אתמול, אז גם נדחה הערער שהוגד נגד אישור תוואי מסילת הרכבת לאילת. השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הגיש לפני כחודשיים ערר על התוכנית, אולם היא נדחתה אתמול ברוב של 11 מול שישה. השלב הבא יהיה דיון בממשלה על תוואי התוכנית, כמו גם דיון מקביל לבחירת קבלן הביצוע.

ההחלטה לאשר חיבור רכבתי בין אילת למרכז התקבלה לפני כמה חודשים, ופרץ היה היחיד שהתנגד לה. התוכנית כוללת מסילה למטענים ונוסעים באורך 350 ק"מ לרבות חיבור כ-240 ק"מ מפאתי באר שבע דרך הערבה ועד לפאתי העיר אילת. העלות המקורית לרכבת דיזל הייתה 7 עד 10 מיליארד שקלים, אולם בעקבות דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקצר את זמן הנסיעה לשעתיים מתל אביב לאילת, הציוד המתוכנן להפעלת הקו חייב להיות חשמלי, דבר שעלול להכפיל את התמחור הסופי.

תגיות