אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יש לכם אופניים חשמליים? הם לא חוקיים בישראל צילום: בלובמרג

יש לכם אופניים חשמליים? הם לא חוקיים בישראל

לטענת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הוראת השעה שהסדירה את השימוש באופני דיווש בעלי מנוע של עד 250 ואט פגה לפני כשלוש שנים, ועד שיאושרו תקנות חדשות - הנסיעה בהם אסורה

06.01.2014, 17:19 | תומר הדר

אופניים חשמליים, מחזה נפוץ בשנים האחרונות ברחובות ערי ישראל, אינם חוקיים. כך הודיע היום (ב') שי סופר, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במהלך דיון מיוחד בנושא האופניים שנערך בוועדת הכלכלה בכנסת. לדברי סופר, קיימים שני סוגי אופניים חשמליים: אופני דיווש המצוידים בדוושות ואופניים המצוידים במנוע חשמלי בלבד.

קראו עוד בכלכליסט

התקנות שצפוי משרד התחבורה להגיש בנושא לוועדת הכלכלה יעסקו אך ורק בהסדרה של אופני הדיווש, בעלי מנוע של עד 250 ואט ועד 25 קמ"ש. על פי סופר, הוראת השעה שהסדירה את נושא השימוש באופניים הללו, מבחינת ההספק המותר, גיל השימוש והמהירות, פגה לפני כשלוש שנים. לדבריו, התקנות החדשות נמצאות בשלבי גיבוש סופיים, לפני הגשתן לאישור הוועדה, אך עד שלא תאושר ההסדרה החדשה, השימוש בכלי הרכב ההלו אינו חוקי.

המשטרה כמעט ולא מבצעת אכיפה נגד הרוכבים, צילום: בלובמרג המשטרה כמעט ולא מבצעת אכיפה נגד הרוכבים | צילום: בלובמרג המשטרה כמעט ולא מבצעת אכיפה נגד הרוכבים, צילום: בלובמרג

לדברי רון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שנאמרו באותה וועדה, הרשות לא זיהתה חריגה בתופעה של פגיעות רוכבי אופניים חשמליים. לדבריו, הרשות מתייחסת לכל נושא האוכלוסיות בסיכון בתוכניות ייעודיות, וכך גם לרוכבי האופניים והולכי הרגל. הוא הוסיף כי כיום יש עלייה בשימוש בכלים הדו-גלגליים החשמליים, לצד אי ודאות מבחינת המצב החוקי שלהם שאינו מוסדר.

עוד אמר מוסקוביץ' כי הרשות מתכוונת לחקור לעומק תאונות שבהן היו מעורבים הולכי רגל. למרות אי החוקיות של השימוש באופניים חשמליים, לא ניתן לאכוף את השימוש בהם. לדברי רב פקד בני סמו, מאגף התנועה במשטרה, בהיעדר חקיקה ידי המשטרה כבולות. הוא הוסיף כי האכיפה בנושא בעייתית, שכן ילדים מתחת לגיל 12 אינם בעלי אחריות פלילית והמשטרה כמעט ואינה מבצעת אכיפה נגד הרוכבים, משום שרובם ילדים.

תגיות

63 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

62.
ל 59 תחזקנה ידינו
רק בכדי לחזק את טענתך ואולי אתה לא יודע בכל האופניים שלא עברו תקן והוכרזו על ידי משרד התחבורה כמסוכנות ישנה אופציה מובנת להפיכת המנוע למעצור חשמלי למעצור הזה אין בלאי אין צורך באחזקה והוא עוצר בכל תנאי בנוסף למעצורים הרגילים לא במקום וכן אתה צודק במשך 10 השנים האחרונות לא נירשם אף הרוג רוכב אופניים חשמליות אומנם ישנה עליה במיספר המעורבים אבל באם ניקח בחשבון את מספר האופניים החשמליות שהשליש את עצמו רק בשנה האחרונה ונעשה חישוב מחדש יתברר שזהו הכלי הבטוח ביותר לרכב עליו
2העם , חולון  |  11.03.16
59.
תקנות חדשות לאופניים חשמליים
אופניים רגילות יכולות לעבור מהירות של 35 קמ"ש אמצעי העצירה הוא מכני, פיסי על ידי חיכוך של הבלם בגלגל, אופניים חשמליים מוגבלים למהירות של 25 קמ"ש , הבלם הוא פיסי וחשמלי שעוצר גם את המנוע החשמלי וגם את הגלגל, במילים אחרות האופניים החשמליים הרבה יותר בטיחותיות מהרגילים, הגלים שהמועצה הלאומית יוצרת היא פופוליזם זול, לדעתי לא היה עד היום אף הרוג בתאונה של אופניים חשמליים ולא בכדי אין על כך כל פירסום. שימו לב: הממשלה הורסת כל חלקה טובה לדגמא: הבריחה מכאן את החברה האוסטרלית שבכוונתה היה לפתח את מאגר "לוויתן", ועדת שישינסקי הולכת להרחיק מכאן את כי"ל, ומשרד התחבורה בשיתוף המועצה הלאומית הולך להוציא מישראל את האופניים החשמליים, נסעתי לבקר את ביתי שהיא חיילת במחנה "פילון" בצפון לא הצלחתי להגיע לבסיס מכיוון שכל הדרכים באזור היו חסומות לכבוד מדליקי המדורות בהר מירון ובא לציון גואל בדמות הניצחון בפיינל פור.
משה , בית חנניה  |  19.05.14
לכל התגובות