אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משחק הארונות

משחק הארונות

ב־Wishi הישראלי, אחד מחמשת אתרי האופנה הטובים של "ההאפינגטון פוסט", אפשר לקבל עצות סטיילינג לשילוב הפריטים שבארון

08.01.2014, 10:12 | תמרה וולמן

בזירת הסטארט־אפים הרותחת נראה שהעיסוק בתחום האופנה נחשק מתמיד. שטף האתרים והאפליקציות העוסקים בנושא מנסים להציע כל הזמן נקודות מבט חדשות על התחום. אחת מהן היא הסטיילינג. אתרים דוגמת istylemyself.com משתמשים באלגוריתם המחולל מראות אפשריים עבור המשתמשים על סמך הפרופיל האישי והארון שלהם. מפתחת האלגוריתם של istylemyself, דיאנה טקאמאדוקובה, אמרה לאחרונה בראיון כי ישנם חוקים ברורים בעניין התאמת צבעים וגזרות לצורות גוף שונות, והוסיפה כי צורת האף של אדם קשורה קשר הדוק לצורת חרטום הנעליים שיתאים לו. אבל האם כפי שטוענות מייסדות istylemyself, סטיילינג הוא מדע?

מתוך Wishi מתוך Wishi מתוך Wishi

הסטארט־אפ הישראלי Wishi, רשת חברתית המבוססת על עצות סטיילינג, מנסה לתת סנוקרת להצעות מבוססות האלגוריתם, ובינתיים עושה זאת בהצלחה. "ההאפינגטון פוסט" בחר בו כאחד מחמשת אתרי האופנה והאפליקציות הטובים לארגון הארון, וצוות מטעם הבלוג הכלכלי Business Insider שביקר פה במאי הגדירו כאחד מ־20 הסטארט־אפים ה"חמים" בישראל לצד ווייז, וויקס, גט טקסי ואחרים.

נכון להיום, שירותי סטיילינג אישיים הם נחלת העשירים והסלבריטאים. מטרת Wishi היא להנגיש את חוויית הסטיילינג האישי לכל דורש. עם ההצטרפות לאתר יכול כל חבר להעלות לעמוד שלו תמונות של פריטי לבוש מתוך הארון הפיזי או ליצור ארון וירטואלי מפריטים המוצעים באתר, ומשם מתחיל משחק ההלבשות. אם למישהי מהחברות יש אירוע חשוב, היא יכולה להעלות לאתר בקשה לעזרה בסטיילינג, וכל הקהילה תתגייס לעזרתה עד שתקבל הצעות שונות שנבנו מתוך הארון הפיזי שלה, כפי שהוא מוצג באתר.

"סטיילינג כרוך ביצירתיות. אם אתן חמישה פריטים לעשרה אנשים שונים, כל אחד ייצור מהם מראה אחר ברוח שונה. לך נותר רק לבחור ביניהם", אומרת הילה אנג'ל, שהגתה את הרעיון עם שותפתה ליה כסלו. במשך שנה הן עבדו על פיתוח הרעיון, ונציגי JVP, קרן ההון סיכון הישראלית, החליטו להשקיע בסטארט־אפ שיצא בגרסת בטא בספטמבר ויושק רשמית באביב הקרוב. כיום ממוקמים משרדי החברה בתוך החממה הטכנולוגית של JVP ולה עובדים בארץ ובארה"ב, כשבקרוב אמור רוב הצוות לעבור לארה"ב - שוק המטרה - עם כ־180 אלף חברים רשומים נכון להיום.

אנג'ל וכסלו יודעות שעבור דור "העולם בלחיצת כפתור" יש לפשט פעולות בסיסיות כמו צילום הבגדים שבארון. אכן שיטוט באתר מוכיח כי הפעולה הזו עדיין לא הגיעה לכדי פיצוח - "ארונות" רבים היו דלים בפריטים או שעשו שימוש בפריטים הגנריים, דבר שמעמיד בסימן שאלה את הערך שבסטיילינג שאינו מבוסס על פריטים אמיתיים.

לשם כך השתיים פיתחו אפליקציית מצלמה ייעודית שצורבת את הפריט מהרקע ומעלה אותו לאתר, אך נכון להיום האתר עדיין לוקה בסרבול מסוים. "בתקופה הקרובה נוסיף גם אפשרויות לדירוג החברים והמראות שהם יוצרים, דבר שייצור בידול בין כלל המשתמשים למקצוענים, והאחרונים יוכלו בהמשך גם לדרוש תשלום עבור שירותיהם", הן אומרות. "כיום האפשרות פתוחה בפני כולם, אולם אנחנו מעסיקים סטייליסטית מקצועית שתפקידה לנווט את הפעילות למניעת 'אסונות אופנתיים'", הן אומרות.

תגיות