אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רותם אלדר התמנה לשותף בקרן ג'מיני ומשקיע ב-Implisit

רותם אלדר התמנה לשותף בקרן ג'מיני ומשקיע ב-Implisit

לאחר שלוש שנים בג'מיני מונה אלדר לשותף ויתמודד עם אתגרי הגיוס בעידן שבו המוסדיים לא ממהרים לשלוף את פנקס הצ'קים. ההשקעה הראשונה שלו היא אימפליסיט, שמתמחה בניתוח הקשר העסקי עם הלקוח

08.01.2014, 12:57 | אסף גלעד

בשנים האחרונות צמח בענף ההון סיכון הישראלי דור חדש של שותפים שחוזרים למקורות. במקום להשקיע באפליקציות למשתמש או באתר חדש הם מעדיפים לחזור ליסודות ולהשקיע באחד מאבות התעשייה הישראלית: ענף התוכנה הארגונית שהצמיח בעבר חברות ענק כמו אמדוקס, קומברס וצ'קפוינט. אחד השותפים החדשים והצעירים בתעשייה הזו הוא רותם אלדר, שבניגוד למקובל בענף ההון סיכון מונה לתפקיד לאחר תקופה כמנהל השקעות בקרן.

קראו עוד בכלכליסט

לאחר פרישתם של מספר שותפים בקרן בשנים האחרונות בהם דניאל כהן, עדי פונדק-מינץ וכרמל סופר, נותר בקרן חלל שהתמלא עם מינויו של ערן וגנר, שותף ג'מיני, לפני כשנתיים.

רותם אלדר, שותף בקרן ג רותם אלדר, שותף בקרן ג'מיני רותם אלדר, שותף בקרן ג

וגנר אחראי כיום על כמה מההשקעות המסקרנות של הקרן בהן קלאודשייר, וואצ'דוקס, מוביט ו-Walkme והחל למקד את תחומי ההתמחות שלו בתחום אינטרנט הדברים. אלדר מונה לתפקיד שותף בקרן רק באוקטובר האחרון, לאחר שנתיים בהם שימש בקרן בתפקידי ניהול השקעות. המעמד החדש מאפשר לו לראשונה לחתום גם על צ'ק ולהפוך לחלק מהצוות שיגייס את הקרן הבאה של ג'מיני, אתגר לא קטן בימים אלה שבהן משך הגיוס עבור הקרנות מתארך משמעותית.

אלדר יתמקד בתחומי התוכנה הארגונית, תשתיות טכנולוגיות של בינה עסקית וביג דאטה. הוא גם מתכוון להכניס את ג'מיני לקבוצת המשקיעים בתחום הסייבר לאחר שכמעט לא נותרה קרן ההון סיכון שלא הצטרפה לחגיגה במהלך השנתיים האחרונות. הוא חלק מהמגמה בה קרנות ההון סיכון חוזרות להשקיע במערכות תוכנה לארגונים ומגייסות דור חדש של שותפים המתמחים בהם גם שחר צפריר בקרן מאגמה ורונן ניר בקרן כרמל.

עתה מוביל אלדר את ההשקעה הראשונה שלו במסגרת הקרן: סבב של 3.3 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ Implisit , העוסקת בניתוח הקשר עם הלקוח ובהוצאות תובנות עסקיות והזדמנויות שיווקיות לארגון. ההון גוייס מהקרן החמישית והאחרונה עד כה של ג'מיני, שבשנה הקרובה תסיים להשקיע ממנה ולצאת לגיוס קרן חדשה.

אלדר (38) הוא בוגר תלפיות ששירת 10 שנים במערכת הבטחון, בין השאר לצידם של מייסדי פסעבה אריאל מייסלוס וויקטור וסלייב. לאחר מכן שימש כסמנכ"ל מוצרים בחברות ריתמיה מדיקל שנמכרה לבוסטון סיינטיפיק ואונסט והצטרף לג'מיני לפי שלוש שנים כמנהל השקעות.

הפיכתו כשותף לקרן הון סיכון נעשית דווקא בתקופה המאתגרת בה משך הגיוס של הקרנות מתארך וההיענות מצד המשקיעים המוסדיים הישראלים כמעט ואינה קיימת. "זו תעשייה שלא רק מתכווצת אלא היא מתרחבת", אמר אלדר. "השנה ראינו קרנות חדשות שגייסו כספים בהצלחה, ורענון השורות בתעשייה מעיד על המגמה הזו. אחרי כמה שנים קשות שנבעו ממשבר עולמי ראינו שנה מוצלחת מבחינת אקזיטים בתעשייה בישראל. גם אנחנו בג'מיני מסכמים שנה של שלושה אקזיטים בסכום מצטבר של מעל מיליארד דולר (פריימסנס, אדפטיבי ודי.בי.מושן- א"ג) ויש לנו כמה חברות טובות ובצמיחה שנמצאות בפורטפוליו".

פריימסנס היתה הימור

ובכל זאת ענף ההון סיכון עושה לעצמו חשבון נפש אחרי תקופה ארוכה שבה התקשה להראות תשואה ליזמים ולמשוך את ההשקעות הטובות. גם אלדר שותף לרוח החדשה ששורה על הענף.

"התעשייה הזו צריכה ללא ספק לחשוב על איך לעשות דברים בצורה אחרת. המשקיעים היום שמחים להיות קרובים וקשובים יותר ליזמים. אני גם רואה תחרות נמרצת יותר בין המשקיעים כדי למצוא את היזמים הטובים ולהשקיע בחברות המעניינות. אתה רואה שאחרי פגישה אחת בלבד עם יזם, שתהיה עליו תחרות גדול ממה שציפית לה. המשקיעים נהיו חדים יותר ועסקאות עולות על הרדאר מהר יותר".

קרן ג'מיני היא מהקרנות הישראליות האחרונות שטרם יצאו לגיוס חדש. אתה אופטימי באשר ליכולת שלכם לגייס קרן חדשה בשנה הבאה?
"היו לי אפשרויות אחרות להמשך הקריירה והיתה לי אפשרות לחזור ולהיות יזם. אבל אם אני מסתכל על ההצלחות של התקופה האחרונה ועל החברות שיש עוד בפורטפוליו של הקרנות ג'מיני 4 ו-5, כמו גם על הדינמיקה של ענף ההייטק והטכנולוגיה בישראל וההחזרים הטובים שהוא מייצר למשקיעים, אני אופטימי. אם לא הייתי אופטימי , לא הייתי מצטרף לג'מיני כשותף".

הייתם משקיעים היום בפריימסנס, שמכרתם לאחרונה?

"היום כבר לא קמות חברות כמו פריימסנס. השקעות בתחום המוליכים למחצה עשינו אחת כזו לפני שנה, אבל בזרם החברות שמגיעות אלינו כמעט איננו רואים חברות כאלה. לא הייתי שותף בג'מיני כאשר הוחלט להשקיע בפריימסנס, אבל זו דוגמא להימור מאוד גדול שג'מיני עשתה בשלבים המוקדמים של החברה. השקענו שם סכומים בסבבי סיד ופה-סיד, ברעיון שהיה פורץ דרך, כי האמנו בצוות היזמים וביכולות שיש שם. פריימסנס היא דוגמא לכך שעולם הטכנולוגיה מתנהג כמו רכבת הרים: יום אחד אתה למטה, יום אחר אתה למעלה, אבל חשוב להתאים את עצמך למצב השוק ולמנף את הנכסים שלך כדי להתקדם. הם הראו שהם יודעים לעשות את זה יפה".

שכבת תוכנה לעסקים

ההשקעה באימפליסיט (Implisit) היא מבחינתו של אלדר חזרה למקורותיו של ההייטק הישראלי. השקעה בחברה בעלת תשתית טכנולוגית, לא כזו המתמחה בחווית משתמש, אלא הכוללת רכיבי תוכנה ארגונית, ביג דאטה ואנליטיקס (ניתוח נתונים). "חלה התעוררות בקרב המשקיעים והשוק הישראלי חוזר למקורות", אומר אלדר. "רואים שיותר ויותר מתשומת הלב של המשקיעים חוזרת מתחומי חווית ממשק המשתמש, והמסחר האלקטרוני לתשתיות וטכנולוגיה לארגונים".

מימין: גלעד רייכשטיין אלעד דונסקי, מייסדי אימפליסיט, צילום: אוראל כהן מימין: גלעד רייכשטיין אלעד דונסקי, מייסדי אימפליסיט | צילום: אוראל כהן מימין: גלעד רייכשטיין אלעד דונסקי, מייסדי אימפליסיט, צילום: אוראל כהן

Implisit היא מנוע חכם לארגונים שיודע לנתח את ההתכתבויות של אנשי המכירות בארגון עם הלקוחות, לעדכן את מערכת ניהול הלקוחות בארגון (CRM) באופן אוטומטי, לזהות הזדמנויות מכירה ולהתריע עליהן בפני אנשי המכירות. המערכת האוטומטית יכולה לא רק לזהות הזדמנויות, אלא גם ללמוד את הארגון בו היא נמצאת, להתאים עצמה אליו ואף לבצע פעולות. למשל, היא יכולה להבין הצעת מחיר ששלח איש מכירות ללקוח ובעקבות זאת לעדכן את הסטטוס שלה במקומות שונים על גבי מערכת ה CRM במקום שאיש המכירות יבצע זאת באופן ידנית. המערכת יכולה גם לאחזר עסקאות מסוימות שלא קודמו דיו.

באמצעות יכולת ניתוח הטקסט מאפשרת המערכת של אימפליסיט הבנה של הסטטוס בו נמצאת המכירה, לעדכן אותה ולייצר תחזיות לגבי תמונת המכירות של החברה. בניגוד למערכות אוטומטיות אחרות כגון אינסייטרה או מינטיגו המערכת מנתחת תקשורת של אנשי המכירות עצמם (כמו מיילים, למשל) וכן חשופה לא רק למספר מצומצם של מנהלים אלא לכל שכבתומקבלי ההחלטות בארגון - ומספקת להם תמונת מצב מקיפה על הארגון ויכולת המכירות שלו. המערכת איננה דורשת אינטגרציה ארוכה אלא מתחברת למערכת CRM קיימת, כמו למשל זו של סיילספורס, והתשלום עליה מתבצע מרחוק כשירות על גבי הענן ומחירו נקבע לפי כמות אנשי המכירות שהיא משרתת. היא מזכירה ביכולותיה את פרסוניטקס הישראלית הממוקדת יותר בסקטור של מכירות לארגונים ומתחרה בחברות Datahug ו-RelateIQ.

החברה הוקמה על ידי גלעד רייכשטיין (31) ואלעד דונסקי (28). רייכשטיין הוא יוצא משרד ראש הממשלה ואינטל, שגם שימש כמנהל השקעות בהפקולטה היוקרתית למנהל עסקים של וורטון וקומקסט, ואף היה שותף להשקעה בדאבל ווריפיי הישראלית. רייכשטיין ודונסקי עבדו יחד במשרד ראש הממשלה במגוון תפקידים טכנולוגים. אימפליסיט נוסדה ב-2012 והיא מעסיקה כיום 10 עובדים בתל אביב ובניו יורק. החברה תשתמש בהון שגייסה לפיתוח המוצר, גיוס אנשי תוכנה ואנשי שיווק ומכירות.

"אימפליסיט פותרת בעיה בסיסית ביותר במערכות CRM, שבה המידע שמוכנס למערכת הוא שגוי לעיתים ולעולם אינו שלם", אמר אלדר. "צוותי המכירות בארגונים מוגבלים ביכולת שלהם לבצע תחזיות מדויקות ולכן גם תהליכי קבלת ההחלטות סובלים מחוסר דיוקים. אימפליסיט מציעה שכבת תוכנה חדשנית שתסייע לפתור את הביעה ותוכל להיות חלק בלתי נפרד ממערכות ה CRM הארגוניות בעתיד".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות