אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Yotpo מגייסת 10.7 מיליון דולר בהובלת בלאמברג קפיטל צילום: מור שני, סטודיו חמוצים

Yotpo מגייסת 10.7 מיליון דולר בהובלת בלאמברג קפיטל

בעקבות הגיוס מתכוונים בחברה להגדיל את מצבת העובדים ב- 25 נוספים בישראל ובניו יורק. לדירקטוריון החברה הצטרפו אלון ליפשיץ, השותף הישראלי בקרן בלאמברג, ומייסד הקרן דיוויד בלאמברג כמשקיף חיצוני

08.01.2014, 13:59 | אסף גלעד

הסטארט-אפ הישראלי Yotpo שמאפשר לחלוק בפייסבוק ובטוויטר המלצות על מוצרים באתרי מסחר מקוון מגייס סכום עתק של 10.7 מיליון דולר, כך הודיעה החברה היום (ד').

קראו עוד בכלכליסט

בגיוס השתתפו הקרנות בלאמברג קפיטל של המשקיע דיוויד בלאמברג יחד עם המשקיעים הקיימים בחברה: רודיום, גנדיר, אוליבר, מאגנה, 2bAngles, פלאס ונצ'רס והמשקיע הפרטי זוהר גילון. לסיבוב החדש הצטרף גם המשקיע הפרטי אוליבר יאנג, אחד המשקיעים הראשונים ב-Airbnb, שגם השקיע בחברת המסחר האלקטרוני הישראלית-אמריקאית Loop Commerce. החברה גם גייסה את וורן אדלמן, לשעבר מנכ"ל חברת ניהול האתרים GoDaddy לצוות המייעץ של החברה.

תומר תגרין ועומרי כהן, צילום: מור שני, סטודיו חמוצים תומר תגרין ועומרי כהן | צילום: מור שני, סטודיו חמוצים תומר תגרין ועומרי כהן, צילום: מור שני, סטודיו חמוצים

בעקבות הגיוס הצטרפו לדירקטוריון של יוטפו אלון ליפשיץ, השותף הישראלי בקרן בלאמברג, ומייסד הקרן דיוויד בלאמברג כמשקיף חיצוני. בלאמברג סיפר לאחרונה בראיון ל"כלכליסט" כי מחצית מהקרן בת 150 מיליון הדולר שגייס בשנה שעברה יוקצו לסטארט-אפים בישראל.

גיוס הענק הזה מביא את סך הגיוסים של החברה הישראלית ל- 13 מיליון דולר, כשהוא נערך מעט יותר משנה לאחר שגייסה 1.5 מיליון דולר.

Yotpo מספקת לאתרי מסחר אלקטרוני מערכת שמאפשרת להם לנהל המלצות גולשים, לנתח את טיב ההמלצות ולבצע עליהם ניתוחים סטטיסטים. המערכת מאפשרת, למשל, לאתר ממליצים מובילים ולבחון כמה מכירות הן תוצאה של המלצותיהם.

המערכת מוסיפה גם ממד חברתי ומזכירה במעט את פייסבוק במראה החיצוני שלה ובתכונותיה החברתיות. היא מאפשרת לכתוב המלצה על מוצר כלשהו, חיובית או שלילית ולחלוק אותה ברשתות החברתיות. בכך היא מציעה מודל המשלב את הרשת החברתית בעולם המלצות המוצרים באתרי מסחר אלקטרוני ומאפשרת להפוך את ההמלצות לתוכן הניתן לפרסום גם באתרים חיצוניים.

החברה נוסדה ב-2011 על ידי תומר תגרין, המשמש כמנכ"ל, ועל ידי עומרי כהן, המשמש כמנהל הטכנולוגיות בחברה, ומועסקים בה 22 עובדים. בעקבות הגיוס, מתכוונים בחברה להגדיל את מצבת העובדים ב- 25 נוספים בישראל ובניו יורק.

מאז הגיוס הקודם בסוף 2012, צמחה החברה משירות 2,000 אתרי מסחר אלקטרוני ל-31 אלף כיום ב- 45 שפות, כשהיא משרתת למעלה מ-50 מיליון צרכנים בחודש באתרים מסחר אלקטרוני באירופה ובארה"ב בהם Adore.me, DiamondCandels ו-EyeBuyDirect. תומר תגרין, מנכ"ל החברה, אמר ל"כלכליסט", כי כי עד סוף 2014 תעקוף יוטפו אתרים כגון eBay ו- Yelp במספר סקירות המשתמשים. לדברי מנכ"ל החברה, תומר תגרין, שיעור ההמרה (conversion) של הטכנולוגיה, כלומר שיעור המשתמשים שמבצעים פעולות בעקבות קריאת ההמלצה, מגיע ל-10%.

ביוטפו לא משלבים עדיין את מערכת ההמלצות באתרי המסחר הגדולים כגון איביי או אמזון, אלא בונים בשלב זה רשת עצמאית של אתרי מסחר אלקטרוני שיכולים לחלוק המלצות זה עם זה במודל המזכיר את אאוטבריין הישראלית. המלצות המשתמשים משולבות לא רק באתרי המסחר האלקטרוני אלא גם ברשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר ובדפי נחיתה שונים בכדי להביא טראפיק נוסף לאתרי המסחר. מודל זה, ובו המלצות על מוצרים הופכים למעין פרסומת, מופצים ברשת האתרים שלה ומשמשים גם כלינק לאתרי מסחר אלקטרוני אחרים באופן המותאם אישית לטעמי הגולש ותכונותיו, במודל המזכיר את המלצות התוכן הממומנות של אאוטבריין. המלצה שנכתבה על גבי הממשק של יוטפו והוטמעה באתר מסחר אלקטרוני יכולה להופיע בדפי נחיתה אחרים באופן מותאם אישית לטעמי המשתמש ולהיסטוריית הגלישה שלו.

"מה ששאאוטבריין עשו לעולם אתרי התוכן והמדיה, אנחנו נעשה לעולם אתרי המסחר האלקטרוני", אומר תגרין.

בחברה מתכננים להעמיק את מודל ההכנסות שלהם מכמה כיוונים: קבלת תשלום חודשי מאתרי מסחר אלקטרוני על השימוש בממשק ההמלצות ועל ההתאמה האישית של הממשק לאתר; דמי אפיליאייט על ההכנסות שממשק ההמלצות מייצר לאתרים מקניות ופרסום; שיתוף טראפיק של משתמשים בתוך רשת האתרים של יוטפו במודל המזכיר את זה של אאוטבריין.

בנוסף, מתכננים בחברה להרחיב את הפלטפורמה החברתית שלה לתחום השאלות והתשובות (Q&A). משתמשים יוכלו לשאול שאלה כגון "מי יכול להמליץ לי על נעלי ריצה טובות" או "מי קנה לאחרונה נעלי אדידס?" ולקבל באופן אוטומטי תשובה הכוללת את ההמלצות הקשורות במוצר המסוים. מאפיין נוסף הוא מתן האפשרות לאתרי מסחרי אלקטרוני לפנות לצרכנים שכתבו הערכה גרועה למוצר מסוים ולשוחח עמם באמצעות הדואר האלקטרוני ובכך לחסוך פרסומים שליליים בפייסבוק על ידי טיפול מוקדם בזעמו של הצרכן.

תגיות