צילום: אסף עברון
יפעת בקרת פרסום: עלייה של 4% בהוצאות הפרסום ב־2013
ההוצאות הסתכמו ב-3.64 מיליארד שקל. המפרסמים הבולטים בעיתונות בשנת 2013 היו סופר־פארם, אלקטרה מוצרי צריכה, צ'מפיון מוטורס, קבוצת 365 ורשת שופרסל
13.01.2014, 08:57 | אופיר דור
ההוצאות של מפרסמים על פרסום עלו ב־4% במהלך 2013 והסתכמו ב־3.64 מיליארד שקל במחירים ריאליים - כך עולה מנתונים שפרסמו אתמול יפעת בקרת פרסום ואיגוד השיווק הישראלי. העלייה בהוצאות הפרסום מגיעה לאחר שלוש שנים של ירידות בהיקפי הפרסום, כאשר שנת 2012 סומנה כנקודת שפל עם הוצאה כוללת של 3.49 מיליארד שקל על פרסום. הסכומים הנם ברוטו וכוללים גם את העמלות שגזרו משרדי הפרסום.
"שנת 2013 היתה תחילת התיקון לשנת 2012, שהיתה ללא ספק נקודת שפל בהיסטוריה של שוק הפרסום הישראלי", אמר אתמול נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, ביחס לנתונים.
הנתח הגדול ביותר בעוגת הפרסום ב־2013 הלך לטלוויזיה (43%), ועיתונות (26%) ואינטרנט (18%) צועדים בעקבותיה. הפרסום ברדיו תפס 7% מהוצאות הפרסום, ואחריו התברגו פרסום חוצות (5%) והפרסום בקולנוע (1%).
המפרסמים הבולטים בעיתונות בשנת 2013 היו סופר־פארם, אלקטרה מוצרי צריכה, צ'מפיון מוטורס, קבוצת 365 ורשת שופרסל. המפרסמים הבולטים בטלוויזיה השנה היו קבוצת שטראוס, החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה), קבוצת אסם, פרוקטר & גמבל וקבוצת 365. המפרסמים הבולטים ברדיו ב־2013 היו איי.די.איי חברה לביטוח, רשת מוצרי החשמל א.ל.מ., קבוצת שטראוס, דלק מוטורס וסופר־פארם.
תגובה אחת לכתיבת תגובה