אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התקשורת: "אסור לחברות התקשורת לנהל מו"מ פרטני עם כל לקוח" צילום: קובי גבעון, לע"מ

משרד התקשורת: "אסור לחברות התקשורת לנהל מו"מ פרטני עם כל לקוח"

בתגובה לבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד 012, סלקום, נטוויז'ן ובזק בינלאומי, משרד התקשורת מגדיר מגבלות חדשות על החברות. העותרים טוענים כי החברות נוקטות במדיניות מכוונת של אפליית מחירים בין לקוחות

14.01.2014, 12:45 | אופיר דור

"חברת סלקום אינה רשאית להציע תוכנית תעריפים מסוימת אך ורק ללקוחות שהיא חפצה ביקרם, על מנת לשמרם כלקוחות, ועליה לאפשר לכל המנויים הרלבנטיים המעוניינים בכך להצטרף לתוכנית כזו", כך קובע משרד התקשורת בעמדה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב.  

קראו עוד בכלכליסט

עמדת משרד התקשורת הוגשה בבקשה לאישור כתביעה ייצוגית שהוגשה על ידי 6 לקוחות נגד החברות 012, שבבעלות פרטנר, ונטוויז'ן שבבעלות סלקום. הבקשה אוחדה עם בקשה דומה שהוגשה נגד החברות סלקום ובזק בינלאומי. העותרים מיוצגים ע"י עוה"ד רונן הורביץ, גור אוזן וירון אלון ממשרד הורביץ, אבן, אוזן ושות'. 

בתביעה נטען כי החברות נוקטות במדיניות מכוונת של אפליית מחירים בין לקוחות, בעוד שעל פי תנאי הרישיון הן אמורות להציע לכל הלקוחות והפונים אליהם מחיר אחיד ושוויוני. התובעים טוענים כי כל לקוח זוכה למחיר אחר לפי גחמות של נציג שירות או כתלות במשא ומתן שהוא מנהל.

אילוסטרציה, צילום: shutterstock אילוסטרציה | צילום: shutterstock אילוסטרציה, צילום: shutterstock

עמדת משרד התקשורת שהוגשה לבית המשפט תומכת ברבות מהטענות של התובעים. בהתייחס לתגובה של סלקום לבקשה לאישור התביעה הייצוגית, קובע משרד התקשורת כי "החברה יכולה להציע הטבת שימושים מוגבלת בזמן או כל הטבה אחרת המוצעת למנויים מסוימים, בין אם כחלק ממהלך של שימור לקוחות ובין אם מסיבה אחרת, ובלבד שאין מדובר בהטבה אשר שקולה בפועל למעבר של המנוי לתוכנית תעריפים ייעודית המוצעת למנויים מסוימים בלבד".

נטוויז'ן טענה בתשובתה לאישור התובענה כייצוגית כי "פעולה של התמקחות ומתן הטבות אל מול המנוי היא פעולה ידועה ומקובלת, ואין מדובר בפעולות אשר נעשות בסתר". על כך מגיב משרד התקשורת וכותב כי "אין נטוויז'ן רשאית להציע תוכנית תעריפים מיוחדת רק לחלק מלקוחותיה, באופן שרירותי, ועליה להציע תוכנית תעריפים לכל המנויים באופן אחיד ושוויוני שאינו גורר אפליה פסולה ביניהם".

בזק בינלאומי אף טענה בתשובתה כי משרד התקשורת "מעודד" את הציבור לנהל מו"מ עם חברות התקשורת בעת הצטרפות למסלול שירותים מסוים. על כך מעיר משרד התקשורת כי "הוראות הרישיון של החברה אינן מתירות לנהל מו"מ פרטני עם כל לקוח בהתאם ליכולת המיקוח שלו. על החברה לספק לכלל המנויים והלקוחות הפוטנציאליים, מידע ברור לגבי כל תוכניות התעריפים והמסלולים הקיימים, בנקודת זמן נתונה, על מנת שכל אדם יוכל לבצע בחירה צרכנית מושכלת".

עו"ד ירון אלון ממשרד הורוביץ, אבן אוזן ושות' מסר בתגובה: "החלטתו העקרונית של משרד התקשורת הינה יום חג ללקוחות חברות התקשורת, אשר עד עתה עקב פערי מידע או חוסר יכולת לערוך בירורים מתאימים – היו משלמים מחירים גבוהים באופן דרמטי מהמחירים אותם היו משלמים לקוחות דומים עבור אותם השירותים בדיוק. מהראיות שהוצגו לבית המשפט עולה שהפערים מגיעים להפרש של עשרות אחוזים בחודש. אנחנו תקווה שחברות התקשורת יפנימו מעתה את החלטת משרד התקשורת ויפעלו בהתאם".

תגיות

24 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

23.
שר התקשורת לא יכול לחייב ולהכתיב לאף1 מהמנויים איפה להישאר וגם לשלם יקר יותר !!
לא כל הצרכנים מחפשים את הבזול.. לא כל הצרכנים חושבים שצריך להתדיין עם החברות ..לא כל הצרכנים מאמינים שיש לצאת להתדיינות במחיר .. ידוע שבישראל ככל שמתמקחים חוטפים יותר את האלמנט חזק ועמוק יותר...ההוזלה במחיר הינה למראית עין ..ראינו זאת במהפכת הסלולר - קו ללא קליטה בחברת פח עם תשתיות כבלי כביסה גולןטלקום. לא צריך נציגי שרות שישכנעו אותנו בכדי לבחור את מה שמתאים לנו מר ארדן . הציבור כבר מבין שככל שהתקנות מחמירות עם כל העוסקים בשוק התקשורת והסלולר - השרות אפססס..איכות הקו אפסססס...והצרכנים הפכו לפראיירים בחסות מהפכת בלוף כחלון שאת נזקיה האמיתיים כולנו משלמים ..ונשלם גם בעתיד ככל שהחברות יקרסו אט אט לתפארת פוליטיקאים שלקחו על עצמם להיות בעלים של החברות .
י.ל.צאצאשווילי , אשדוד  |  08.02.14
21.
רציתי לשתף
בעיני הבעיות הקשות שלנו כיום הם די לא התקשורת.. גם ככה בקושי מצליחה להתקיים פה עם האנטרנט שמוצף יעיל נגיש וחפשי(לפחות בינתיים) בנק ודעה קדומה- מתחיל בלהלוות סכומי כסף שונים לאנשים נגיד כי אין להם את הכסף לקנות בית, שמלכתכילה באו אליו כי אין להם את אותם מאות אלפי שקלים) הוא קובע להם ריבית לפחות פי שתיים דקה לאחר חתימת המשכנתא כבר הילווה בריבית את הריבית שעתיד לקבל מההלואה שהלווה לו- לקודם בשרשרת. ואף פעם לא מוכן לקבל את הכסף חזרה ולהגיד יפה תודה כשבאים לפרוע לפני הזמן. כי יודע שביותר זמן היה הפועל לכספו מפסיד יותר. זה בדיוק מה שהוא רוצה לכן לא מזיז לו. הבנקים שולטים בחיינו גם בכך שהם עסק פרטי כמו שרובנו עובדים בו, רק שלתאגיד הזה יש פריבילגיה מיוחדת להדפיס 900 שח על כל 100 שח שמופקדים אצלו אותם הוא מנפיק כמובן לצורך הלוואות. שאותם הוא מגלגל שוב בסיבובים כאלה ואחרים וגובה על כל סיבוב ריבית את הכסף הרשום במחשבים אין לבנק ולא יהיה לבנק באמת. איך נהיה בפלוס? זה אבסורדי. מדינה צריכה להיות מעורבת בבנקים בשליטה בחוקים בבעלות קיים מידע מיקצועי בנושא ותבינו. אגב באתר "כנסת פתוחה" יש תמונות של כל החכים בכל הצבעה מי בעד מאיזו מפלגה. כל הדיונים בוועדות מתומללים. ותוכל לדעת בדיוק מה קורה ומי הוא באמת כל אחד. בנוסף אזרחים משתמשים רשומים (שמסתכנים חמורות בחשיפת הפרט שלהם) יכולים להצביע בעד ונגד הצעות חוק. רובנו כיום נאבק לנשום ולשרוד. אין סיבה. זו התנהלות כושלת של העם שנותן לדקטטורה שם למעלה להמשיך לנהל את ה כ ל תחת ידיה הבילתי מקצועיות. ראו ערך הליכוד ויש עתיד.
אשמח , להעלאת דעתך  |  16.01.14
20.
אין בעיה - הלקוח ישלם את המחיר
בסופו של יום עקב אי ניהול משא ומתן עם לקוחות שונים יקרו הדברים הבאים. 1. יקבע מחיר גבוהה והוא יחול על כולם כולל אלו שכיום חושבים שמשלמים הרבה. 2. בעקבות מחיר אחיד יבוטלו משרות. מי צריך כל כך הרבה אנשי מכירות אם יש מחיר אחיד? 3. ינתנו הנחות ללקוחות מועדפים בצורה אחרת. רציתם מחיר אחיד תקבלו חוסר תחרות.
חוסיין אובמה  |  15.01.14
לכל התגובות