אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סטרטסיס: הרווח הנקי יזנק השנה בעד 60% - נמוך מהתחזיות

לפי יצרנית מדפסות התלת מימד הרווח הנקי ב-2014 יעמוד על 116 מיליון דולר וההכנסות יקפצו ב-40% ל-670 מיליון דולר; התחזיות בוול סטריט עמדו על רווח נקי שנתי של 123 מיליון דולר והכנסות של 660 מיליון דולר

14.01.2014, 15:27 | ניר צליק

סטרטסיס, יצרנית מדפסות התלת ממד, צופה הכנסות של 680-660 מיליון דולר בשנת 2014 - עלייה של 35%-45% בהשוואה להכנסותיה בשנת 2013, שיסתכמו על פי החברה בטווח שבין 490-470 מיליון דולר. כך מדווחת היום החברה בתחזיתה המעודכנת.  

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הנקי ב-2014 צפוי להסתכם ב-119-113 מיליון דולר, מול רווח נקי בטווח של 80-73 מיליון דולר שתרשום החברה בסיכום 2013, עלייה של 40%-60%.

התחזיות בוול סטריט עמדו על רווח נקי שנתי של 123 מיליון דולר והכנסות של 660 מיליון דולר.

החברה צופה כי המכירות האורגניות, שאינן כוללות מכירות של מייקרבוט (MakerBot - יצרנית מדפסות תלת מימד ביתיות שנרכשה על ידי סטרטסיס), יצמחו בשיעור של 25% לפחות לעומת 2013, כשמכירות מייקרבוט צפוית לצמוח בשיעור גבוה יותר. סטרטסיס השלימה ביוני 2013 את רכישת מייקרבוט בתמורה ל-403 מיליון דולר, במהלך שהפך אותה לאחת מיצרניות מדפסות התלת ממד הגדולות בעולם.    

עוד כתבה סטרטסיס בתחזית כי היא צופה שההוצאות התפעוליות יגדלו באופן משמעותי ב-2014 בשל השקעות בתוכניות מכירות ושיווק ועל מנת לאפשר את המשך הפיתוח הטכנולוגי. הגידול בהוצאת השיווק נועד להאיץ את אימוץ המוצרים והשירותים בשוק.

בחודש דצמבר 2012 הושלם המיזוג בין אובג'ט הישראלית לסטרטסיס האמריקאית בעסקה ששיקפה לאובג'ט שווי של 1.3 מיליארד דולר, לסטרטסיס שווי של 1.6 מיליארד דולר, ולשתיהן יחד שווי של 2.9 מיליארד דולר. מאז המיזוג המשיכה מניית סרטסיס לזכות באמון המשקיעים בטכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית, ושווי החברה גדל עד ל-6.5 מיליארד דולר כיום. החברה מעסיקה 1,500 עובדים.

דיויד רייס מנכ"ל סטרטסיס, צילום: יורם רשף דיויד רייס מנכ"ל סטרטסיס | צילום: יורם רשף דיויד רייס מנכ"ל סטרטסיס, צילום: יורם רשף

סטרטסיס פונה לשני שווקים עיקריים, השוק התעשייתי והשוק הביתי, שהצטרף לפעילותה עם רכישת מייקרבוט. מבחינת השוק התעשייתי, כיום ניתן לייצר מוצרים בגודל של עד כ-2 מטר, אולם בקצב ביצוע איטי, עם טווח של כמה ימים למוצר - קצב המקשה על ייצור המוני.  

רשתות שיווק אמריקאיות כגון הום דיפו כבר הכניסו לסניפיהן מדפסות תלת מימד במטרה לייצר מוצרים כגון אתי חפירה וחלקים פלסטיים קטנים נוספים, על מנת להתמודד עם מחסור בחנויות. בתחום הבייתי, למייקרבוט יש מדפסת בסיסית שמחירה עומד על 1,750 דולר.

בניגוד לתחום התעשייתי בו נמכרות המדפסות במחירים גבוהים אך חומרי ההדפסה נמכרים במחירים זולים, התחום הביתי הוא הפוך, כאשר המדפסות נמכרות במחיר נמוך יחסית אך חומרי המילוי נמכרים במחיר גבוה. אחד החששות המרכזיים בתעשייה הוא שככל שתתרחב ותצליח יותר, כך יחדרו יותר ויותר יצרנים זולים של מחסניות למילוי המדפסות - מה שישמוט את את הקרקע מתחת למודל העסקי של היצרניות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות