אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הטיסה הארוכה מסן פרנסיסקו לישראל מרחיקה משקיעים" צילום: שאטרסטוק

"הטיסה הארוכה מסן פרנסיסקו לישראל מרחיקה משקיעים"

כך טוענים אורן דוברונסקי, מנכ"ל ווייז נועם ברדין, זוהר לבקוביץ מייסד אמובי ויזמים ישראלים נוספים. הם הקימו את שדולת SFO-TLV שמטרתה לשכנע חברות תעופה כאל-על, יונייטד ודלתא לחנוך קו ישיר מתל אביב לסן פרנסיסקו

16.01.2014, 14:05 | אסף גלעד

יזמי הייטק ומשקיעים ישראלים רבים מכירים את הרוטינה הזו היטב: יוצאים מהבית בישראל ונוחתים רק כעבור יממה בסן פרנסיסקו. שתי טיסות, קונקשן, בדיקות בטחוניות אינסופיות וחיים שלמים מתנהלים בטיסות.

קראו עוד בכלכליסט

עכשיו הם קמים ודורשים לשים לזה סוף: כפי שקיימת טיסת אל-על סדירה ללוס אנג'לס, בירת תעשיית השעשועים, גם סן פרנסיסקו ועמק הסיליקון הצמוד לה, בירת הטכנולוגיה העולמית, יכולה לקבל טיסה ישירה, ומישהו צריך לדאוג לזה לקרות. שורה של משקיעים סדרתיים ויזמים בהם אורן דוברונסקי, נועם ברדין מנכ"ל Waze וזוהר לבקוביץ מייסד אמובי, הרימו את הכפפה והעלו לרשת עצומה הקוראת לממשלה ולחברות התעופה לקדם קו שכזה.  

נועם ברדין, מנכ"ל ווייז, צילום: עמית שעל נועם ברדין, מנכ"ל ווייז | צילום: עמית שעל נועם ברדין, מנכ"ל ווייז, צילום: עמית שעל

אלא שהבעייתיות בדרך הארוכה שבין תל אביב לסן פרנסיסקו לא מסתכמת באי הנוחות של היזמים הישראלים, אלא מרחיקה עד למשקיעים אמריקאים שמפחיתים את ביקוריהם כאן למינימום בגלל הטיסה הארוכה. "ישראל כיום היא יעד מרוחק מסן פרנסיסקו אפילו יותר משנגחאי, בנגלור ואירופה, בגלל העובדה שאין ביניהן טיסות ישירות", אמר ברדין ל"כלכליסט".

"משקיעים רבים הודו בפני שלא יעלו על טיסה שאינה ישירה ליעד. הם מוצאים את שנגחאי, המרוחקת 14 שעות טיסה, קרובה הרבה יותר מתל אביב, המרוחקת מרחק של 21-30 שעות טיסה עם עצירה אחת. הפער הזה מייצר חסרון אדיר לקהילת ההייטק הישראלית: סטארט-אפים, משקיעים, חברות גדולות וכנסים טכנולוגיים. אנחנו מאמינים שטיסה ישירה תקרב משמעותית את עמק הסיליקון לישראל".

לצד ברדין ולבקוביץ מובילים את הקמפיין גם אורן דוברונסקי מייסד הוטבר, אורן זאב - שותף לשעבר באייפקס ומשקיע סדרתי, אייל שחר מנכ"ל Mallpad; שולי גלילי ממייסדי מאיץ הסטארט-אפים Upwest ועדי ביתן, מנכ"ל OwnerListens. לבקוביץ מסר ל"כלכליסט" כי אחד הצוות מתכוון להעביר פנייה לאל-על ולחברות יונייטד ודלתא וכן למשרד התחבורה על מנת לקדם את הקמת הקו. לטענתו, עצומה שתראה את הפופולריות של הקו תל אביב-סן פרנסיסקו תעודד את החברות להיעתר לבקשה.

תגיות

52 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

52.
לרון מ-48
אתה יודע מה המשמעות המילה "ישיר"? ישיר זה שיוצאים מנקודה א' ומגיעים לנקודה ב' בלי מעבר ועצירה בנקודה ג'. ישיר זה אוטובוס שיוצא מקריית שמונה ונוסע לתל אביב על כביש 2 מה שאתה כתבת זה אוטובוס שיוצא מקריית שמונה, עובר דרך טבריה, נוסע על כביש 4 ונכנס לכל הערים בכביש
W4  |  17.01.14
50.
למה אל על לא טסה למיאמי -כנסו
בעבר טסו עם 767 בטיסה ישירה 3 פעמים בשבוע כך שיש זכויות נחיתה והקו היה מפוצץ ובמרבית הפעמים היה אוברבוקינג אבל הבנתי שהיו צריכים את המטוס לקו של פחות שעות טיסה כך שהיה רווחי יותר להסיט את המטוס , אבל עכשיו עם 777 ישיר או 747 שימשיך מניו-יורק למיאמי ובהתחשב בכך שה-777 יותר רווחי יותר נוסעים ויותר חסכוני בדלק ובנוסף עם הפסקת הקו לסן פאולו של אל -על והעובדה שמיאמי משמשת כ-hub של חברות תעופה רבות בדרך למדינות דרום אמריקה ואלפי מטיילים ישראלים שטסים כל שנה לדרום אמריקה יוכלו לטוס דרך מיאמי עם המשכים בחברות שלאל על יש הסכמי קוד שרייניג הגיע הזמן לחשוב קצת מחוץ לקופסא ולחדש את הקו למיאמי ,בעקבות התחרות הגדולה של חברות low cost לאירופה ומדיניות השמיים הפתוחים דווקא עכשיו אל על יכולה להתחרות בקו רווחי זה שאין בו תחרות של low cost על החתום מישהו שמבין דבר או שניים בשיווק והעיצה בחינם אז תחשבו על זה
רחמים , איש עם ראש  |  17.01.14
49.
אקסון מוביל חוכרת מטוס בקו HOUSTON EXPRESS לאנגולה בתצורת ביזנס
אם יש מספיק תנועה, שלמו מראש על חכירת מטוס 747 פעמיים בשבוע, בתצורת ביזנס עם מיטות שטוחות (יש חברות אמריקאיות שיכולות לספק את זה). תקימו מועדון חברים שבו כל חבר מתחייב למספר מקומות בשבוע ויכול להחזיר מקומות עודפים ל"פול" שייתן לו החזר יחסי למקומות "פול" שנמכרו לאלה שאינם חברי מועדון.
תחכרו מטוס  |  17.01.14
לכל התגובות