אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על העיניים: גוגל מפתחת עדשות מגע למדידת רמת סוכר של חולי סוכרת צילום: Itay Sikolski

על העיניים: גוגל מפתחת עדשות מגע למדידת רמת סוכר של חולי סוכרת

עדשת המגע החכמה, שנמצאת בימים אלו בבדיקה, מורכבת משבב אלחוטי זעיר וחיישני גלוקוז ממוזערים

17.01.2014, 12:52 | עומר כביר

גוגלמפתחת עדשות מגע חכמות שמיועדות למדוד את רמת הסוכר בדם בקרב חולי סוכרת, כך מדווחת החברה בבלוג הרשמי שלה.

קראו עוד בכלכליסט

"אתם בטח יודעים שסוכרת היא בעיה ענקית שהולכת וגדלה, ופוגעת באחד מ-19 אנשים בעולם", כותבים מובילי הפרויקט, בריאן אוטיס ובאבר פארוויז, בפוסט שפורסם, “אבל אתם בטח לא מכירים את המאבק היומיומי של חולי סוכרת רבים לייצב את רמת הסוכר בדם שלהם. לאורך השנים, מדענים רבים חקרו נוזלי גוף שונים - כמו דמעות - בתקווה למצוא דרכים קלות לניטור רמת הסוכר בדם. בגוגל X (חטיבת הפרויקטים המיוחדים של גוגל; ע"כ) תהינו האם אלקטרוניקה זעירה - שבבים וחיישנים כל כך קטנים שהם נראים כמו נצנצים ואנטנה דקה יותר משערה - יכולה להיות הדרך לפצח את התעלומה של גלוקוז בדמעות ולמדוד אותו בדיוק גבוה יותר".

סרגיי ברין ולארי פייג סרגיי ברין ולארי פייג' | צילום: בלומברג סרגיי ברין ולארי פייג

עדשת המגע החכמה, שנמצאת בימים אלו בבדיקה, מורכבת משבב אלחוטי זעיר וחיישני גלוקוז ממוזערים שמוטמעים בין שתי שכבות דקות של חומר פלסטי רך. “אנחנו בודקים כעת אבטיפוס שיכול לבצע קריאה מדי שנייה. אנחנו בודקים אפשרות להשתמש בעדשה כאמצעי התראה מוקדם, ומנסים לשלב נורות LED שידלקו כשרמת הסוכר תתקרב או תחצה סף מסוים", נכתב בפוסט.

הטכנולוגיה עדיין נמצאת בשלבי פיתוח ראשוניים, אבל בגוגל כבר השלימו כמה ניסויים קליניים והחברה גם מקיימת דיונים עם ה-FDA. עם זאת, מנהלי הפרויקט מבהירים שדרושה עוד עבודה רבה על מנת להפוך את הטכנולוגיה לשמישה ושבכוונתם לחפש שותפים על מנת להמשיך ולקדם אותו.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הערה קטנה (כי זה גוגל)
הצעד מבורך, כפי שרשמו, אבל לא אתפלא אם אחרי כמה חודשים מהרגע שאדם קנה את העדשות יופיעו לו "הגדרות פרטיות" חדשות בהן הוא מאשר לגוגל לשלוח "פרטים אנונימיים" שלו לכל חברה שתתעניין בנתוני הגלוקוז בדם שלו (ובטוח יהיו כאלו). לא לטעות, לגוגל, עם כל הכבוד לנוחות שבשימוש במוצריה, יש אג'נדה אחת ברורה - לחלוב עוד כסף מהלקוח בין אם הוא מודע לזה או לא. כל פעם שהם מציגים חידוש, הם כמובן מבססים אותו על מודל עסקי. גוגל לא ישנו את העולם אם לא יהיו בטוחים שיש לזה רווח כספי מובטח (בניגוד לטסלה או סטארט-אפים שונים). לרוב המודל הזה כרוך במעקב ברמה כלשהי אחר המשתמש. לא כולם יודעים לשים לב לזה, וגוגל עושה מאמצים שכך זה יישאר. כל פעם אנחנו נותנים לגוגל לעשות עוד חצי צעד אל תוך החיים שלנו, לרוב בלי לשים לב. גוגל בתחום הבריאות? זה לא כי היא רוצה למצוא פתרון בשבילכם, זה כי היא מצאה שיש דרך בטוחה להרוויח מזה. איך? את זה אנחנו עוד לא יודעים...
יגאל  |  17.01.14