אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אבא, אאודי: נסיעת מבחן עם הילדה ברכב היוקרה הקומפקטי

האאודי A3 החדשה מציעה חוויית נהיגה נוחה ויעילה עם ממשק מצוין. אבל עבור תומר הדר, חוויית הנסיעה עם ילדה בת 4 ממררת בבכי במושב האחורי היתה חזרה כואבת לנסיעות עם אבא שלו בעליות לחיפה

19.01.2014, 23:05 | תומר הדר

הילדה צריכה לשירותים באמצע כביש 6. היא גם רעבה. היא אכלה כשיצאנו מחיפה. גם הלכה לשירותים. אבל זה היה לפני 40 דקות, והילדה מתפתחת מהר.

קראו עוד בכלכליסט

ילדים בני ארבע בדרך כלל מסוגלים להתמקד בדבר אחד, שלי רב־שימושית. היא מקדישה דקה של בכי לנושא השירותים, מחכה קצת כדי לנשום, ואז מקדישה דקה של בכי למשחקי הרעב. לפעמים היא מחליפה. לפעמים היא מערבבת. המראה האחורית מלאה בילדה בוכה, האוזניים מלאות בצרחות ותחנת השירות במרחק 70 ק"מ. אסור לעצור בצד, שלא יבואו הסיירים עם הטנדר הכתום. אבא יכול לעשות רק את מה שהוא יודע: לנהוג.

אבא של אבא הוא הנהג האטי בעולם, או לפחות בחיפה. אולי בגלל זה יש לאבא חסכים. מנגד, אוי ואבוי למי שהעז לבכות במכונית של אבא של אבא - בשנות השמונים ידעו לצעוק. ואבא רוצה לצעוק. מה זה לצעוק, להרעיד את המכונית, לרדת על הברקסים ולחתוך לשוליים, לנטוש את המכונית בחושך ולברוח לכיוון הר חורשן. אבל היום לא מרימים את הקול, עדיף לנסוע מהר.

הראש של אבא עובד. אבא של אבא קנה השבוע קורולה. משומשת. ככה הוא אוהב, אוטו משעמם, שאפשר לזחול בו בעליות של חיפה בדרך אל הפנסיה. אבא שתק ולא אמר לאבא שלו כלום. לפעמים התפוח נופל רחוק מהעץ ומתגלגל מהר לעיר אחרת. הצרחות מתגברות ואבא מוריד את הדוושה לרצפה. ה־A3 סדאן מבינה את אבא. יש לה מנוע זעיר, 1.4 ליטרים, אבל יש לה טורבו ממזר ושבעה הילוכים קצרים בתיבת ההילוכים והיא אוספת קילומטרים לשעה בקצב נאה. לא מטורף, משביע רצון. המכוניות שמשתקפות מהחלון הימני משנות צבעים בקצב הולך וגובר. מאזדה אפורה, מרצדס שחורה, רנו אדומה, כולן הופכות לנקודות במראה. הבכי נחלש. אולי הוא רק נחלש בראש של אבא.

אאודי A3 סדאן. מנוע זעיר וטורבו ממזר אאודי A3 סדאן. מנוע זעיר וטורבו ממזר אאודי A3 סדאן. מנוע זעיר וטורבו ממזר

סמל יוקרה במחיר שפוי

 

אאודי A3 סדאן היא מכונית שנועדה לענות על צורך. לא צורך שלנו הישראלים, צורך של מתעשרים חדשים ברחבי העולם ובמיוחד בברית המועצות. שם רוצים לנהוג במכוניות עם סמל יוקרתי בחזית, אבל לא רוצים לשלם הרבה.

עבור יצרני רכבי היוקרה מדובר בבעיה, אלא אם כן יש להם במחסן מכונית האצ'בק קטנה מוכנה. במקרה של אאודי, זו אאודי A3. על אותה A3 מוסיפים תא מטען נאה שמתחבר היטב לקווים העגלגלים של ה־A3, והרי לכם מכונית יוקרה קטנה בתצורת סדאן. אלא שביצוע ניתוח התוספת הזה אינו כה פשוט, בגלל הצרכנים שרוצים כמה שיותר תמורה לכל יורו. לכן אאודי A3 סדאן אמנם מבוססת על פלטפורמה של מכונית קומפקטית, אבל מבחינת ממדים היא לא נופלת באופן ניכר מהאחות הגדולה אאודי A4: זו משתרעת על 470 ס"מ ואילו ה־A3 משתרעת על 445.6 ס"מ. 25 ס"מ הבדל זה לא הרבה.

הילדה מרגישה שמשהו לא בסדר. הבכי לא עובד, אבא יותר מדי רגוע. היא משתתקת ומצטנפת בכיסא עם הרצועות שאבא תמיד מקלל בשקט את מי שיצר אותן, ובועטת קלות במושב שלפניה. אבא מעיף בה רק מבט אחד. היא מבינה: אבא עכשיו במקום אחר, אי שם בנתיב השמאלי. ילדה בת ארבע לא אמורה להיות מסוגלת לגעת ברגליים במושב שלפניה, וזה לא ששלי ילדה ארוכה במיוחד - זה בסיס הגלגלים של ה־A3 סדאן. הוא זהה לזה של גרסת ההאצ'בק, שהוא סביר אבל לא הרבה יותר מזה. היא גם לא ממש מאפשרת לנוסעים גבוהים לשבת מאחור.

חוץ מזה, תא הנוסעים של ה־A3 סדאן הוא כמו זה של ה־A3 הרגילה: יצירת מופת של אנדרסטייטמנט. לא נמצא בו אפילו מתג אחד מיותר, כפתור אחד שאינו במקומו. משום מה לא ניתן למצוא גם שקע USB. תנוחת הנהיגה מצוינת. הממשק, כבכל דגמי אאודי הנוכחיים, מצוין ונשלט באמצעות כפתורים בין המושבים הקדמיים, המציגים את הפונקציות על מסך גדול שמתקפל אל תוך לוח המחוונים, ורמת הרעשים נמוכה.

מושב הנהג. כל כפתור במקומו מושב הנהג. כל כפתור במקומו מושב הנהג. כל כפתור במקומו

אני רוצה לקחת את ה־A3 לסיבובים. מחר אני אקח. ספורטיבית היא לא, בשביל זה יש לה גרסת־על עם הרבה יותר כוחות סוס שנקראת S3, אבל היא פשוט עושה הכל ביעילות משכנעת. נוחות הנסיעה מצוינת, אך מה שיותר מרשים זו המידה שבה המרכב נשלט בסיבובים, רק להפנות את ההגה וללחוץ. האאודי מכוילת בדיוק למידה הנכונה של מתן אינפורמציה מהכביש, היא בדיוק בגודל הנכון, אפשר להנחות אותה במידה מפתיעה של דיוק אל תוך סיבובים, והיא גם מעבירה שפע של מידע למי שרוצה לנהוג בה מהר. כיף.

בישראל כל אחד מנהל

 

A3 סדאן נכנסת לתחנת השירות. דלק לאאודי, שירותים לילדה, אוכל יש בבית. התחנה עמוסה. לכולם כאן יש מכונית מנהלים. איזה ביטוי מגוחך -באירופה ובארה"ב מאזדה 6 או יונדאי i40 הן מכוניות משפחתיות לכל היותר. בישראל כל אחד מנהל.

חוויית נהיגה נוחה ויעילה חוויית נהיגה נוחה ויעילה חוויית נהיגה נוחה ויעילה

גם ככה פלח השוק הזה הולך ונשחק, מאז שהג'יפונים הגיעו רואים פחות ופחות מכוניות מנהלים, ועכשיו מכוניות כמו ה־A3 סדאן רק הופכות את המצב לקשה יותר. כיום מאזדה 6 ודומותיה עולות כ־170 אלף שקל. אם מוסיפים כמה אלפי שקלים כבר אפשר לקבל את אאודי A3 סדאן. נכון, היא לא מרווחת כמו ה־6 ודומותיה והמנוע אינו בנפח 2 ליטרים; אבל מנגד, מבחינת רמת הנדסת האנוש, האיכויות הנלוות וההנאה מהנהיגה, קשה להשוות בין האאודי ובין "מכוניות מנהלים" יפניות וקוריאניות. היא נמצאת בליגה אחרת.

ויש לה יתרון נוסף: היא לא מנקרת עיניים. הסמל מקדימה הוא הסמל הגרמני הנכון ולא זה שמכעיס. אבא ניגש לדלת האחורית, מוכן לכל מקרה חירום. תחנת השירות במרחק 30 שניות ריצה עם ילדה בת ארבע. אין עם מי לדבר. הילדה נרדמה.

אאודי A3 סדאן

מנוע: בנזין, נפח 1,395 סמ"ק, הספק מרבי 122 כ"ס, מומנט מרבי 20.4 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 211 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־9.3 שניות

צריכת דלק: 20 ק"מ לליטר (יצרן). 11.5 ק"מ לליטר (מבחן)

בטיחות: 7 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: 4

מחיר: 175 אלף שקל

אהבנו :נאה, התנהגות כביש מצוינת

פחות אהבנו: צפופה מאחור

מתחרות: מרצדס CLA

לסיכום: כרטיס כניסה ראוי לשוק היוקרה

מה עושה רכב יוקרה לשוק הליסינג הישראלי?

 

שוק רכבי הליסינג השמרני עובר בימים אלה טלטלה, שנובעת ממגמות עולמיות שכלל אינן קשורות לישראל. הג'יפונים שהפכו פופולריים באירופה נוגסים בפלח השוק של המשפחתיות, כיוון שמחיריהם קרובים מאוד למחירי המשפחתיות אך מקדם התדמית שלהם הרבה יותר אטרקטיבי. המכוניות המשפחתיות הקטנות, כגון פיז'ו 301 וסקודה ראפיד, שנועדו לתת מענה למדינות מוכות מיתון, נוגסות גם הן בפלח השוק של המכוניות המשפחתיות, והמיניוואנים ורכבי הכביש־שטח הגדולים דוגמת יונדאי ix35 נוגסים בפלח השוק של מכוניות המנהלים.

כעת ה־A3 סדאן מציבה איום אמיתי בפני מכוניות המנהלים: מכונית יוקרה איכותית במחיר יקר במעט בלבד ממחירה של מאזדה 6, שמנפח את שווי השימוש במאות בודדות של שקלים. האאודי אינה המתחרה היחידה בשוק המשפחתיות הקטנות - גם למרצדס יש מכונית סדאן קטנה: CLA. אלא שמחירה של CLA שמצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית גבוה יותר ממחירה של ה־A3 סדאן באופן מהותי: 230 אלף שקל.

במצב שכזה נדרשת זהירות מיוחדת דווקא מכיוונה של היבואנית. על הנייר, החדרה מסיבית של דגם יוקרתי לחברות הליסינג היא מהלך טוב, אך במקרה של מותג יוקרה, הדבר האחרון שלקוחותיו השמרניים של המותג רוצים לראות הוא שפע מכוניות ליסינג הנושאות על ישבנן סמל זהה למכוניות היוקרה שלהם.

מעבר לכך, הליסינג טומן בחובו איום נוסף: כיום חלק ניכר מהדגמים שמגיעים לחברות הליסינג מחלחלים גם אל מגרשי המכירה של רכבי "יד ראשונה אפס ק"מ", שם הם נמכרים בהנחות נאות הרחק מעינו הפקוחה של היבואן - מהלך שניתן לעכל במותגי הרכב העממיים, אך אינו קל לעיכול במקרה של מותגי היוקרה. במצב כזה סביר להניח שאנשי צ'מפיון מוטורס אמנם יפעלו להחדרת ה־A3 סדאן לציי הרכב, אך לאור הצורך להתחשב בערכי המותג ובלקוחות הקיימים, סביר להניח שההחדרה תהיה "החדרה שקטה" בקנה מידה מצומצם.

תגיות