אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נינטנדו באזהרת רווח, חתכה דרסטית את הערכת המכירות השנתית צילום:בלומברג

נינטנדו באזהרת רווח, חתכה דרסטית את הערכת המכירות השנתית

ענקית המשחקים היפנית צופה שתמכור 2.8 קונסולות Wii U ב-2014, לאחר שברבעון הקודם עמדו ההערכות על 9 מיליון יחידות. בנוסף, צפויה נינטנדו לסיים את הרבעון הנוכחי בהפסד של 340 מיליון דולר. המניה ירדה ב-6%

20.01.2014, 12:15 | הראל עילם

האם יצרנית הקונסולות היפנית, נינטנדו, מודה כי הפסידה במלחמת הקונסולות הנוכחית עוד לפני שהתחילה? במהלך סוף השבוע האחרון, החברה פרסמה אזהרת רווח והורידה משמעותית את צפי המכירות שלה לשנה הקרובה.

קראו עוד בכלכליסט

היא מעריכה כעת כי תמכור 2.8 מיליון קונסולות Wii U בלבד במהלך 2014, לעומת הערכות קודמות שעמדו על 9 מיליון. היא גם הורידה בחצי את צפי מכירות המשחקים, ל-19 מיליון במקום 38 מיליון כותרים.

לשם השוואה, שתי קונסולות המשחקים המתחרות של סוני ומיקרוסופט שהושקו לאחרונה, מכרו משמעותית יותר. שתי החברות הכריזו כי מכרו מיליון יחידות כבר ביום הראשון להשקתן, ומנכ"ל סוני, קאזו היאררי, הודיע במהלך תערוכת CES כי הקונסולה מכרה 4.2 מיליון יחידות במהלך החודש הראשון להשקתה. 

קונסולת ה-Wii U קונסולת ה-Wii U קונסולת ה-Wii U

נינטנדו הקדימה את המתחרות עם קונסולת ה-wii U בשנה; הקונסולה הושקה עוד בתקופת החגים של 2012. ואולם, ל-Wii U יש חומרה נחותה יחסית ויכולות סטנדרטיות בתחום האינטרנט, סטרימינג, ענן, שיתוף ועוד - יכולות שהן חלק אינטגרלי מהאסטרטגיה של מיקרוסופט סוני בדור הקונסולות הנוכחי. נינטנדו כבר נאלצה לחתוך פעמיים את מחיר הקונסולה ומשחקיה. 

הפסד במקום רווח

החברה היפנית גם הורידה את תחזיות המכירות שלה לקונסולת המשחקים הניידת נינטנדו 3DS ב-25%. כמו כן, היא הכריזה על אזהרת רווח לקראת פרסום נתוני הדו"ח הרבעוני שלה לרבעון הפיסקלי השלישי של 2013, ב-30 לינואר. החברה כעת חוזה כי היא תסיים את השנה הפיסקלית של 2013 לא עם רווח של 100 מיליארד ין כפי שנחזה, אלא עם הפסד של 35 מיליארד ין (340 מיליון דולר). כתוצאה מכך, המניה רשמה ירדה של 6% בבורסת טוקיו.

נשיא החברה, סאטורו איווטה, אמר כי נינטנדו שוקלת מודלים עסקיים אחרים ותציג אותם בסוף החודש, במסיבת העיתונאים שלה. לפי מספר הערכות, החברה תתחיל להציע רשיונות שימוש למותגים המצליחים והפופולריים שלה, כגון סופר מריו וזלדה. יתכן והיא גם תפתח גרסאות מובייל של חלק ממשחקיה. מייקל פאכטר, אנליסט המתמחה בתעשיית המשחקים, אמר כי על נינטנדו לצאת משוק החומרה.

איווטה ביטל את הטענות כי החברה אינה יכולה להתמודד עם המעבר של תעשיית המשחקים לשוק המובייל, והזכיר כי החברה מכרה בשנתיים האחרונות 10 מיליון יחידות מקונסולת המשחקים הניידת 3DS ביפן בלבד. "זה לא מתאים לתיאוריה שטלפונים חכמים יחליפו את הקונסולות", אמר.

תגיות