אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוניליוור הכתה את תחזיות האנליסטים צילום: בלומברג

יוניליוור הכתה את תחזיות האנליסטים

רשמה ברבעון הרביעי של 2013 גידול של 4.1% בהכנסותיה - מול צפי מוקדם לעלייה של 3.9%. המכירות בשווקים המתעוררים טיפסו ב-8.4%

21.01.2014, 12:45 | סוכנויות הידיעות
יוניליוור הכתה את תחזית ההכנסות של האנליסטים ודיווחה על גידול של 4.1% בהכנסות ברבעון הרביעי. צפי האנליסטים עמד על גידול של 3.9%. "סיפקנו רבעון נוסף של צמיחה בשווקים שלנו", נכתב בהצהרה שפרסמה יוניליוור. "במבט קדימה, אנחנו מצפים לתנודתיות מתמשכת בסביבה החיצונית ומציבים את החברה בהתאם".

יוניליוור היא אחת מספקי המזון והצריכה הגדולים בעולם. בין מוצריו המוכרים גלידת בן אנד ג'ריס, מוצרי דאב, תה ליפטון, קנור ואחרים. 60% ממכירות יוניליוור מרוכזים בסין, הודו, ומדינות מתפתחות אחרות– שיעור גבוה משמעותית מה-39% של פרוקטר אנגד גמבל, יצרנית מוצרי הצריכה הגדולה בעולם.

התוצאות ברבעון הושפעו לטובה מהשיפור בביצועים בשווקים המתעוררים, שעד לאחרונה חוו האטה בצמיחה. המכירות בשווקים הללו עלו ב-8.4%, לעומת צמיחה של 5.9% ברבעון השלישי. 57% מההכנסות של יוניליוור נובעות ממדינות כמו הודו וסין.

התוצאות בשווקים המתעוררים היו "משביעי רצון", על אף ההאטה בצמיחה הכלכלית והפיחות במטבעות, ציין סמנכ"ל הכספים הראשי ז'אן-מארק היו. אינדונזיה, ברזיל והודו, שמייצגות 18% מהמכירות של החברה, חוו כל אחת מהן בשנה האחרונה ירידות של יותר מ-10% במטבעות שלהן לעומת היורו.

בה בעת, המכירות בשווקים המפותחים נפלו ב-1.7%, והשווקים כמעט ולא הראו סימנים לשיפור. קטגוריית הטיפוח האישי רשמה את הביצועים הטובים ביותר ברבעון, עם צמיחה של 7.3% במכירות. כמו כן, המכירות של מוצרי ניקוי לבית כמו מרככי כביסה, טיפסו ב-6.5%, ואילו קטגוריית המזון צמחה ב-1%.

עבור השנה כולה חלה ירידה של 3% במכירות ל-49.8 מיליארד יורו (67.5 מיליארד דולר). זוהי ההאטה הראשונה במכירות השנתיות מאז 2009. הרווח הנקי הסתכם ב-4.84 מיליארד יורו (6.56 מיליארד דולר), עלייה קלה מרווח של 4.37 מיליארד יורו שרשמה ב-2012.

תגיות