אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנורה במו"מ לרכישת קניון הסינמול בחיפה לפי שווי של 300 מיליון שקל צילום: אלעד גרשגורן

בלעדי לכלכליסט

מנורה במו"מ לרכישת קניון הסינמול בחיפה לפי שווי של 300 מיליון שקל

חברת הביטוח במשא ומתן לרכישת 74% מהקניון במפרץ חיפה. המשא ומתן הוא על חלקן של שופרסל ואמפל, שנמצאת בפירוק. השותפה השלישית גזית גלוב צפויה להמשיך ולהחזיק בקניון שנמצא על המדף כבר כמה שנים

22.01.2014, 08:39 | אורנה יפת

חברת הביטוח מנורה מנהלת מו"מ לרכישת קניון הסינמול (לשעבר קניון לב המפרץ) הממוקם במפרץ חיפה, כך נודע ל"כלכליסט". המו"מ מתקיים לפי שווי של 300 מיליון שקל לקניון.

הבעלות על הקניון נחלקת כיום בין שלוש שותפות (המחזיקות בחברת לב המפרץ): שופרסל שמחזיקה ב־37%, אמפל שמחזיקה גם היא ב־37% וגזית גלוב שמחזיקה ב־26% באמצעות חברת א.דורי שבבעלותה. ככל הידוע, המו"מ מול מנורה מתנהל על חלקן של שופרסל ואמפל בלבד, בעוד גזית גלוב צפויה להישאר שותפה של מנורה בקניון.

קניון הסינמול. תחרות עזה מצד הקריון והגרנד קניון של מליסרון, צילום: אלעד גרשגורן קניון הסינמול. תחרות עזה מצד הקריון והגרנד קניון של מליסרון | צילום: אלעד גרשגורן קניון הסינמול. תחרות עזה מצד הקריון והגרנד קניון של מליסרון, צילום: אלעד גרשגורן

זהו אינו המו"מ הראשון שמתנהל לרכישת הקניון, שנמצא על המדף כבר כמה שנים. קבוצת עזריאלי ניסתה ב־2010 לרכוש, בפעם השנייה בתוך שנה, את הבעלות על הסינמול, וניהלה אז מו"מ לפי שווי של כ־240 מיליון שקל לקניון. מו"מ התנהל בעבר גם עם אנשי העסקים אריה נחמד וסמי קצב ועם ריט 1, אך אלו לא הבשילו לכדי עסקה.

עסקי הקניונים אינם בליבת העסקים של שופרסל וחברת אמפל נמצאת בהליכי פירוק, ולכן שתי השותפות מנסות למכור את חלקן בנכס. מימוש החלק של אמפל אמור להיות מבוצע כחלק מהליכי הפירוק של החברה שמתנהלים בניו יורק. על פי ההערכות, הכנסות הסינמול מדמי שכירות עומדות על 27 מיליון שקל בשנה, ותשואה של כ־8% בשנה לפי שווי קניון של 300 מיליון שקל. הסינמול מנוהל על ידי צביקה רוזנטל, שמונה לתפקיד ביולי 2013 לאחר שניהל בעבר ארבעה קניונים מקבוצת מליסרון ובהם לב אשדוד, קניון הגבעה, קניון מרום נווה וקניון סירקין. הסינמול משתרע על שטח של 25.8 אלף מ"ר וכולל מבנה מסחרי של שלוש קומות, חניה ומרתף. שיעור התפוסה בקניון עומד על 93%, נכון לדצמבר 2012.

הקניון משרת את תושבי חיפה, נשר, הקריות והעמקים. הוא פועל בסמוך לתחנת אוטובוסים ולתחנת רכבת הממוקמת בתוך הקניון, ובנוסף עוברים בו מבקרים שמגיעים לבית חולים אסותא. אלה כשלעצמם מגבירים את תנועת המבקרים בקניון, לצד עוגן נוסף שממנו נהנה הקניון, מתחם בתי הקולנוע yes פלאנט שבבעלות תיאטראות ישראל, שמונה 23 אולמות קולנוע.

בסינמול 150 חנויות, ולדברי גורם בענף, "הפדיונות של חנויות האופנה בקניון ממוצעים, ואף שבתי הקולנוע הם הצלחה אדירה, הם לא מניבים כסף לבעלי הקניון. מה גם שקיים איום על הסינמול מצד שני מתחמי קולנוע גדולים שעומדים להיפתח באזור חיפה - של גלובוס שייפתח בגרנד קניון, ומתחם נוסף שיקום במקום אצטדיון הכדורגל בחיפה".

הסינמול מתחרה בקניונים חזקים באזור של קבוצת מליסרון - הגרנד קניון והקריון. לעומתם, הסינמול סובל ממחסור במותגי האופנה הבינלאומיים שהגיעו לישראל בשלוש השנים האחרונות. H&M, פוראבר 21 ואמריקן איגל בחרו לפתוח חנויות בקריון, שמאכלס גם את המותגים הבינלאומיים זארה, פול אנד בר ונייקי. H&M פועלת גם בגרנד קניון לצד זארה, ברשקה, פול אנד בר ומנגו.

ב־2008 עבר הקניון מיתוג מחדש ושינה את שמו מלב המפרץ לסינמול. בנובמבר האחרון עבר תקציב הפרסום של הקניון, המוערך בחצי מיליון דולר, למשרד הפרסום ברוקנר נטע יער.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות