אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: פייסבוק תאבד 80% ממשתמשיה תוך שלוש שנים

מחקר: פייסבוק תאבד 80% ממשתמשיה תוך שלוש שנים

חוקרים מאוניברסיטת פרינסטון החילו מודל התפשטות של מחלות על צמיחתה של הרשת החברתית. להערכתם, עם הזמן יאבדו הגולשים עניין ויפסיקו להעלות ולשתף תוכן

22.01.2014, 15:05 | סוכנויות הידיעות

סקר חדש קובע שצמיחתה של פייסבוק עתידה להיעצר בחריקת בלמים במהלך השנים הבאות. הסקר נערך על-ידי חוקרים ממחלקת ההנדסה המכנית והתעופתית באוניברסיטת פרינסטון, שביססו את מודל הצמיחה של הרשת החברתית על מחזור חיים של מחלות. כך מדווח ה"טיים".

קראו עוד בכלכליסט

החוקרים מדמים הצטרפות לרשת חברתית כגון פייסבוק או מייספייס להידבקות במחלה ואת נטישת הרשתות להתאוששות מהמחלה. הנחת היסוד היא שההצטרפות המסיבית והנטישה של רשתות חברתיות דומה לאופן שבו מחלות מתפשטות וגוועות.

הולכת ודועכת? פייסבוק, צילום: איי אף פי הולכת ודועכת? פייסבוק | צילום: איי אף פי הולכת ודועכת? פייסבוק, צילום: איי אף פי

החוקרים צופים שכמו שהתפשטותה של מחלה נבלמת באמצעות מגע של אדם נגוע עם אדם שאינו חולה - ובמקרה זה אדם שאינו משתמש בפייסבוק, כך גם מספר משתמשי פייסבוק יצנח ב-80% בין 2015-2017.

במילים אחרות, משתמשי פייסבוק פשוט יאבדו עניין ברשת החברתית כאשר חבריהם יאבדו עניין ויפסיקו להעלות תוכן, כך על פי המודל שבמרכז המחקר. "הוכח שרעיונות – בדומה למחלות – פושטים כמו מחלות מדבקות אך לבסוף גוועים", כתבו החוקרים. הם ביססו את הסקר על נתונים מגוגל שעל פיהם, טוענים החוקרים, כבר החל שלב הנטישה מפייסבוק.

תגיות

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
פייסבוק- השקר או ה FAKE NEWS הכי גדול בהיסטוריה של האנושות
כולם אוהבים את כולם, כולם יפים (פוטושופ), כולם מחייכים תמיד, כולם אנשי משפחה מופלאים, כולם ספורטיביים, כולם מטיילים ונהנים.....ממש כמו במציאות של החיים. ולזה ילדים, מתבגרים וכולנו משווים את עצמנו. זה לא פלא שכל כך הרבה אנשים בדור הזה סובלים מחרדות, דיכאון ושאר בעיות נפשיות הנובעות מפער הציפיות.
"דובר אמת"  |  09.09.18
19.
17 - תגובה נהדרת! תודה רבה
מעניין יהיה לראות נתונים של פייסבוק, שמראים נטישה לעומת הצטרפות. גידול הצמיחה הנוכחית של פייסבוק, קצת כמו של אפל, נשען בעיקר על שווקים חיצוניים ולא על השוק העיקרי - ארה"ב. שם פייסבוק בירידה. אני חושב שפייסבוק משלמים את המחיר של להיות אלו שפרצו את הדרך. הריצה שהם ביצעו בשנים האחרונות להפוך את פייסבוק לכלי של כ-ו-ל-ם, עולה להם ביוקר עכשיו, כי היוזרים מתחילים לחפש אלטרנטיבה שקטה ואינטימית יותר. האם היינו מחפשים אלטרנטיבה כזו לולא פייסבוק? לא! אבל פייסבוק עשו את זה והביאו את רמת המיאוס לשיא, עכשיו אני בספק אם הם יצליחו להתהפך ולהצליח לעצור את המגמה שכבר התחילה. ואגב, דובר פה על טלויזיה. הטלויזיה הולכת לגסוס בקרוב, והכל יעבור לרשת (אפילו בישראל נראים הניצנים). אולי נשב ונראה בסלון תכניות כמו פעם, אבל זו לא תהיה טלויזיה כמו פעם, כי ערוצי השידור הרגילים ימותו לאט (אלא אם כן יעברו לעבוד דרך הרשת כבר מעכשיו), והכל יהיה זמין דרך הרשת בנוחות ואיכות מהסרטים. והרדיו יקבור את כולנו
מלקיאדס  |  23.01.14
18.
הנה המחקר התורן
פעם בשנה יוצא בלוגר מוכר \ מכון מחקר או כל איש מפתח בשוק בהצהרה שפייסבוק גוססת ולא תחזיק עוד הרבה זמן. פייסבוק מאז רק גדלה וגדלה. אנשים לא מבינים שפייסבוק זה כבר לא טרנד, זה לא משהו אופנתי, זה נהפך כבר למדיום סטנדרטי של תקשורת, ללא קשר האם זה טוב או לא טוב. לקבוע היום שרוב פייסבוק תקרוס ואנשים יעזבו אותה זה כמעט זהה לקביעה שאנשים יעזבו את המדיום הסלולרי ויפסיקו לדבר בטלפון. ולכל הבכיינים על כך שפייסבוק עוקבת אחריהם ואין להם פרטיות - אל תשכחו שפייסבוק היא בחינם, לא הוצאתם שקל כדי להיות ברשת הזאת! וזה מה שמחזיק אותה.
יאצ'ק  |  23.01.14
17.
חברים\ת מגיבים\ות, לא הבנתם את מודל המחלה - להלן הסבר קצר
בשיווק אנחנו יכולים למדל את תופעת החיקוי של צרכנים או תהליך ה"מפה לאוזן" כמו הידבקות במגיפה. על קצה המזלג, ניתן לסווג את הצרכנים לשני סוגים, מקבלי החלטת רכישה (הצטרפות לפייסבוק) באופן עצמאי (שבאנלוגיה למחלה הם הראשונים שנדבקים בוירוס) ול"חקיינים" שמצטרפים בעקבות "העצמאים" (באנלוגיה למחלה הם אלו שנדבקים מנשאים אנושיים ולא מהמקור הראשוני של המגיפה). מודל כזה, שניתן לכמת ע"פ קצב המצטרפים ("נדבקים במחלה") או הנוטשים ("מבריאים") יכול לתת חיזוי כמותי של מספר המשתמשים ("החולים") כפונקציה של הזמן. כפי שחלק מהמגיבים ציין, ישנם עוד משתנים שיש לקחת בחשבון ושיכולים להשפיע על החיזוי ולכן מודלים כאלה משמשים ככלי תומך החלטה ואי אפשר לבסס קבלת החלטה שיווקית עליהם בלבד (למרות שבד"כ אין הפתעות והם עובדים די טוב). מקווה שההסבר מובן.
מרצה לשיווק , המכללה למינהל  |  23.01.14
16.
הבן שלי וחבריו כבר לא בפייסבוק
הוא בן 14 ונמצא כל היום בווצאפ. עבורו פייסבוק זה של זקנים. אני, כשלעצמי, בן 45, לא יכול לראות את חיי בלי הפייס, אני תעדכן שם, יש לי קבוצות עניין, אני מעביר 20 דקות ביום עם החברים שלי, אבל בהחלט יתכן שתבוא רשת חברתית אחרת, שונה, משהו חדש, מדוייק יותר, ואני אעבור לשם.
ידידיה , חדרה  |  22.01.14
לכל התגובות