אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההסתדרות למנכ"ל הדואר: "הגיע הזמן שתיקח אחריות למצב החברה הרעוע" צילום: אביר סולטן

ההסתדרות למנכ"ל הדואר: "הגיע הזמן שתיקח אחריות למצב החברה הרעוע"

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, כתב לחיים אלמוזנינו: "בידך אין ספור הצעות מצדנו לתיקון המצב - וכל אשר עשיתם הוא שב ואל תעשה".

22.01.2014, 20:42 | אופיר דור

"האשמת את האוצר, את משרד התקשורת ועתה את העובדים. הגיע הזמן שתיקח אחריות לגבי מצבה הרעוע של החברה", כך כותב יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, במכתב ששלח היום למנכ"ל הדואר, חיים אלמוזנינו.

קראו עוד בכלכליסט

מכתבו של יעקבי שהגיע ל"כלכליסט", נשלח בתגובה למכתב שהעביר אלמוזנינו בשבוע שעבר, ובו טען המנכ"ל כי נציגות עובדי הדואר מתנהלת "בהתעלמות מופגנת ומזלזלת ממצבה הקשה של החברה, המקצין והולך מדי יום ביומו, ומסכנת הקריסה האורבת לפתחה, על כל ההשלכות שיהיו לקריסה שכזו על אלפי עובדי החברה ועל ציבור משתמשי הדואר".

במכתב מפרט אלמוזנינו רשימת צעדי קיצוץ שאישר הדירקטוריון כולל הגבלת השעות הנוספות בחברה, עצירת קליטת עובדים חדשים, ביטול העסקת ילדי עובדים בקיץ הקרוב והפסקת היסעים שאינם חיוניים. צעדים אלו אמורים לחסוך לדואר 113 מיליון שקל. אלמוזנינו טוען בנוסף כי נציגות העובדים גוררת רגלים במשא ומתן הקיבוצי.

סניף דואר, צילום: אלעד גרשגורן סניף דואר | צילום: אלעד גרשגורן סניף דואר, צילום: אלעד גרשגורן

יעקבי מגיב להאשמות של אלמוזנינו וכותב: "בשלוש השנים האחרונות רדפתי אחריכם לחפש מתווה מוסכם להצלת החברה. בידך אין ספור הצעות מצדנו לתיקון המצב וכל אשר עשיתם הוא שב ואל תעשה".

בכך מצטרף יעקבי לשר התקשורת גלעד ארדן שהאשים גם הוא את הנהלת הדואר בכך שהיא "יושבת מן הצד בבחינת 'מתריעה בשער' כאילו אינה נושאת באחריות הישירה להובלת החברה ולשיקומה".

ההסתדרות הכריזה לאחרונה על סכסוך עבודה חדש בדואר, על רקע תוכנית ההבראה המתגבשת על ידי הנהלת הדואר בשיתוף עם אגף תקציבים באוצר ורשות החברות. תוכנית זו אמורה לכלול פיטורי 2,000 מ-7,000 עובדי הדואר.

ועד העובדים בחברה התחייב לבית הדין לעבודה שלא לנקוט שיבושי העבודה עד אמצע פברואר ולהיכנס למשא ומתן קיבוצי עם ההנהלה, אך לא מן הנמנע כי לאחר מועד זה יינקטו על ידו צעדים חד-צדדיים של השבתה.

אלמוזנינו מקבל לאחרונה גם כתף קרה מצד דירקטוריון הדואר, שנמנע שוב ושוב מלאשר את התקציב ל-2014 שמגישה ההנהלה בטענה כי הוא גירעוני. מצד שני הוא זוכה לתמיכה מצד רשות החברות שמעוניינת כי הוא יהיה מי שישלם את גיבוש תוכנית ההבראה לחברה.

מהדואר לא נמסרה תגובה.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
ואיפה הלקוחות
רבותי על זה שצריך לנסות ולשמור כמה שאפשר על ציבור העובדים בחברה הכושלת הנ"ל אין ויכוח. אבל האם מישהו באמת מבין מה קורה בסניפים ואיך הלקוחות סובלים. הינכם מוזמנים לסניפי הדואר בכפר סבא ובהוד השרון - זמן המתנה ממוצע בין 30 ל-45 דקות, צפיפות כמובן מאליו, לקוחות שכועסים (ולא בצדק) על העובדים המועטים שבסניף כברור מאליו וכל הלאה וכך הלאה. מישהו, כן מישהו ברמת הממשלה צריך לקחת את האירגון פושט הרגל הנ"ל (לא רק ברמה הכלכלית) ולהפוך אותו לאירגוןבעל אופי שירותי שיתן את השירות ההכרחי הנ"ל לגברת מסעודה מדימונה, למר אחמד מערערה ולמשה מכפר סבא שאינם יודעים לכתוב מייל או לשלם באינטרנט ברמה שווה ובנוחות. מהצד השני חובה על אותו מישהו בממשלת ישראל לדאוג שהאירגון הנ"ל ישאר שירות ממלכתי ציבורי שיאפשר פרנסה הוגנת לעובדיו. וכן - ונא בבקשה לא להתעלם גם מאספקט נוסף והוא שדווקא אירגון כמו הדואר יכול לספק תעסוקה הוגנת לאנשים מסוימים בחברה שעבודות פשוטות כמו אלה שנמצאות בספקטרום העבודות של הדואר לא דורשות תיחכום/יכולת פיזית ו/או כושר ניהול
ישראל  |  23.01.14