אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכיר בבואינג: "רמת המהימנות של הדרימליינר עדיין אינה מספקת"

בכיר בבואינג: "רמת המהימנות של הדרימליינר עדיין אינה מספקת"

מייק פלמינג, סגן נשיא בענקית התעופה, אמר כי שתיים מתוך כל 100 טיסות ב-787 מתעכבות בשל תקלות - לעומת שלוש באוקטובר

24.01.2014, 13:39 | שירות כלכליסט

המהימנות של מטוס הבואינג 787 (דרימליינר) משתפרת לאיטה, אך עדיין לא נמצאת ברמה מספקת - כך הודה מייק פלמינג, סגן נשיא בבואינג שאחראי לתמיכה ולשירותים של ה-787. לדבריו, בחברה ממשיכים בשיפור ביצועי המטוס.

קראו עוד בכלכליסט

במסיבת עיתונאים שהתקיימה באוסלו, סיפר פלמינג כי שיעור המהימנות של הדרימליינר עומד על 98% - כלומר שתיים מתוך כל מאה טיסות מתעכבות; זאת, לעומת 97% שדווח באוקטובר. למרות העלייה, שיעור המהימנות עדיין נמוך מהיעד שהציבה החברה. "איננו מרוצים מרמת המיהמנות הנוכחית של המטוס; ה-777 טס כיום ברמה של 99.4%, וזה היעד ש-787 צריך לשאוף אליו", הדגיש.

787 דרימליינר. מתי התקלות ייפסקו? 787 דרימליינר. מתי התקלות ייפסקו? 787 דרימליינר. מתי התקלות ייפסקו?

הדרימליינר היה אמור להיות המטוס שישנה את פני תעשיית התעופה, בזכות הגוף הקל שלו והמנועים המתוחכמים שמקטינים את צריכת הדלק ב-20%. ואולם המטוס סובל משורה של בעיות, כולל דליקות שפרצו בסוללות, שהובילו בשנה שעברה לקרקוע של הדגם למשך שלושה חודשים ואילצו את בואינג לעצב מחדש את הסוללה.

נורוויג'ן איר, חברת הטיסות המוזלות היחידה באירופה שמבצעת גם טיסות למרחקים ארוכים, נפגעה בצורה קשה במיוחד, לאחר ששורה מתמשכת של כשלים בשנה שעברה הותירה את הנוסעים תקועים במקומות שונים בעולם. בנוסף, החודש צוות התחזוקה בג'פן אירליינס הבחין בעשן לבן שיצא מהסוללה המרכזית של הדרימליינר, ותא הסוללה התחיל להינמס כשעתיים בלבד לפני שהמטוס היה מתוכנן לעלות לאוויר. 

תגיות