אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם עסק קטן יכול להרגיש גדול: כך עושים זאת צילום: לנה גופמן

גם עסק קטן יכול להרגיש גדול: כך עושים זאת

הבליטו את שם העסק, התקינו טלפון קווי, צרו חתימה קבועה במייל ודאגו תמיד לחזור ללקוחות; עסק שרואה עצמו כגדול, ורק צריך זמן כדי להגיע לשם, יכול כבר עכשיו להציג את עצמו ככזה, ומהר מאד גם יגדל

26.01.2014, 12:31 | גיל חפר
בעסקים, הרושם הראשוני חשוב ואפילו קריטי. ללקוחות קיימים ופוטנציאלים מחפשים גוף אמין וחזק, שייתן להם שירות טוב ותחושת בטחון. לכן גודל העסק ויציבותו לעיתים חשובים עד מאוד כדי לשמר או כדי להשיג לקוחות.

קראו עוד בכלכליסט

אם העסק קטן, בלי עובדים או אפילו בלי מזכירה, יהיה בעייתי לתת את תחושת העוצמה הגודל והביטחון.

בעידן שלנו, יש מגוון של כלים שעוזרים כמעט לכל מטרה וצורך עסקי. עסק שרואה עצמו כגדול, ורק צריך זמן כדי להגיע לשם, יכול כבר עכשיו להציג את עצמו ככזה, ומהר מאד גם יגיע לשם.

1. אנחנו פה להישאר

גם עסק של אדם אחד יודע להצביע על החזון להמשך. האם החברה תגדל או שיישאר כפי שהוא ללא עובדים או שותפים נוספים. אם אין מטרה עתידית להעסיק עובדים, כדאי להבליט ולהעצים באתר האינטרנט של העסק ובנוכחות השיווקית את מי שאתם ואת הייתרון היחסי כעסק של אדם אחד, כי בסופו של דבר אתם הסיבה שהלקוחות יבחרו בעסק על פני חברה אחרת.

במקרה והמטרה העתידית של העסק היא לגדול ולהפוך מעצמאי למעסיק, שהחברה תהיה בניהולכם אבל לא תהיו לבדכם, כדאי מלכתחילה לשדר זאת בתשתיות השיווקיות. התנסחו ברבים, כתבו בכל מקום "אנחנו", באתר, בדפי נחיתה, בדיוורים, הציגו לקוחות גדולים בתיק הלקוחות (גם אם ביצעתם עבורם עבודה קטנה), קראו לעצמכם מנהל/ת או בעלים או מנכ"ל/ית. שדרו עוצמה וגודל על מנת שתוכלו למלא את הנעליים שיצרתם לעצמכם.

2. הבליטו את שם העסק שלכם

כדאי שכתובת אתר האינטרנט של העסק או דף הנחיתה, יהיו עם שם החברה. בנוסף חשוב ליצור מייל עם כתובת האתר. זאת מכיוון ככל ששם העסק יופיע יותר כך הוא ייצרב בתודעה, הוא יגיע ליותר אנשים ויהפוך לזכיר. כמו כן, מייל עם כתובת ושם החברה משדר רצינות ועסקיות לעומת מיילים אינטרנטיים כלליים כמו ג'ימייל, יאהו ודומיהם. 

3. חתימות מיילים וטייטלים

חתימה קבועה במייל מראה על רצינות. באפשרותכם לחשוף בחתימה לינקים לנוכחות שלכם ברשת – אתר, רשתות חברתיות, או בלוג. רשמו כמובן פרטי יצירת קשר. הקפידו שתהיה לכם חתימה דיגיטאלית זהה ככל האפשר בכל ההתקנים (במחשב ובנייד).

גם עסק של איש אחד יכול להרגיש גדול, צילום: shutterstock גם עסק של איש אחד יכול להרגיש גדול | צילום: shutterstock גם עסק של איש אחד יכול להרגיש גדול, צילום: shutterstock

החתימה במייל תאפשר לכם גם להציג את עצמכם במלוא הדרכם. התואר שאתם נותנים לעצמכם מרמז על החברה ועל המעמד שלכם. האם אתם הגורם המקצועי או שאתם בסטטוס ניהולי: מנהל, בעלים, מייסד, מנכ"ל או כל תואר שאתם חשים איתו בנוח. חשוב להיות עקביים ולהשתמש בתואר הזה בכל פעם שאתם מציגים את עצמכם בתכתובות, בפגישות, בכרטיס הביקור ובחתימת המייל.

4. שימוש בטלפון קווי

 

אם אין לעסק קו טלפון קווי, כדאי להתקין כזה, גם אם הקו מפנה באופן מתמיד לטלפון הנייד. כך תשדרו שיש לכם משרד ויש עסק, גם אם אתם עובדים מהסלון בבית או רוב הזמן מסתובבים בשטח. העלות זניחה והתועלת התדמיתית גדולה. את המספר הכניסו לכל הפרסומים שלכם.

5. שיקלו שימוש במזכירה וירטואלית

 

אחד הדברים החשובים ללקוחות שלך הוא זמינות. הם רוצים להרגיש שאתה שם בשבילם, כל הזמן. אם אתה עסק קטן, או עסק של איש אחד, לא תוכל להיות זמין כל הזמן ולכן אחד הפתרונות לכך הוא שירותי מזכירה וירטואלית. מענה אנושי תורם רבות למיצוב וטיפוח תדמית המשרד כמשרד גדול כבר מהרגע הראשון.

6. דאגו תמיד לחזור ללקוח

 

 לעיתים לקוחות פוטנציאלים מתקשרים בזמן פגישות או לאחר שעות העבודה ורובם ינתקו את השיחה מבלי להשאיר הודעה וכנראה שלא ישלחו הודעת טקסט, אלא יעברו למתחרים. הודעה בסגנון: "תודה שהתעניינת, אני נמצא בפגישה ואחזור אליך בהקדם" יכולה לעשות את ההבדל בין מתעניין ללקוח.

7. מערכת סליקת אשראי חיצונית

מערכת סליקת אשראי ממוחשבת ואינטרנטית תאפשר ללקוחות שלך לשלם לך דרך האתר, הסמארטפון או הטאבלט בכל מקום ובכל זמן. זה חוסך לבעל העסק זמן והתעסקות, מאפשר מכירה דרך האתר וחוסך כסף על מכשירים פיזיים. בנוסף זה נותן ללקוח שוב את התחושה שאתה בכל מקום, זמין כל הזמן ומוכן לקבל תשלום, גם בארבע לפנות בוקר.

8. מיילים והודעות סמס בתפוצה רחבה

דרך נוספת להיתפס כעסק גדול וגם לשמור על קשר לקוחות היא שליחת הודעות אסמס ומיילים בתפוצה רחבה באמצעות מערכת אינטרנטית. ברכה לכבוד השנה החדשה, חגים, וגם מבצע מיוחד או מוצר חדש, יכולים להישלח במסרון או במייל. הלקוחות ירגישו קשר עם עסק גדול, רציני, ועקבי.

הכותב הוא מנהל חטיבת העסקים של ביפר.

תגיות