אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסחורה החמה החדשה בבורסת ניו יורק: פורטל לשמרטפים צילום: שאטרסטוק

הסחורה החמה החדשה בבורסת ניו יורק: פורטל לשמרטפים

מניית אתר Care.com, שמחבר בין לקוחות לנותני שירות כמו הולכת כלבים וטיפול במבוגרים ובילדים באזור מגוריהם, זינקה ב־43% ביום הראשון בו היא נסחרה

26.01.2014, 22:25 | שירות כלכליסט

האתר האמריקאי Care.com, פורטל לספקי שירותים טיפוליים, ביצע בסוף השבוע הנפקה ראשונה לציבור מוצלחת במיוחד. מניית האתר, שתומחרה ב־17 דולר עם תחילת יום המסחר הראשון, זינקה ב־43% בבורסת ניו יורק והגיעה ל־24.3 דולר למניה בתום יום המסחר.  

קראו עוד בכלכליסט

ההנפקה משקפת ל־Care.com שווי שוק של 723 מיליון דולר. האתר גייס כ־91 מיליון דולר ממכירת 5.4 מיליון מניות.

Care.com הוא למעשה שוק לטיפולים אישיים מסוגים שונים כמו שמרטפות לילדים, טיפול במבוגרים והולכת כלבים.

לאתר יש כ־9.7 מיליון משתמשים רשומים ברחבי העולם. כ־4.5 מיליון מתוכם הם מטפלים והשאר משפחות. כמיליון לקוחות משלמים השתמשו בו עד היום כדי למצוא מטפלים מיומנים באזור מגוריהם. על פי חברת המחקר ComScore, לאתר יש כ־2.9 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש.

שמרטפית, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק שמרטפית, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק שמרטפית, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

החברה קמה ב־2006 וגייסה 111 מיליון דולר מכמה קרנות הון סיכון. החברה עדיין לא הגיעה לרווחיות, אולם רשמה הכנסות של 48.5 מיליון דולר ב־2012 ו־59 מיליון דולר מינואר עד ספטמבר בשנה החולפת.

מייסדת ומנכ"לית האתר שילה ליריו מרסלו אמרה בראיון ל"ביזנס אינסיידר" כי הכסף שגויס ישמש לרכישת מתחרים ולשיווק האתר לקהלים נוספים. Care.com כבר ביצעה שלוש רכישות ב־2012 ואחת נוספת בשנה שעברה. מרסלו אמרה כי חלק גדול ממשתמשי האתר הן נשים (95% מהמטפלים ו־85% מבני המשפחה הרשומים) והן סייעו לאתר לצמוח בעיקר מפה לאוזן.

תגיות