אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופרבול 2014: המפרסמים ישלמו יותר ויקבלו פחות צילום: איי פי

סופרבול 2014: המפרסמים ישלמו יותר ויקבלו פחות

הסופרבול הראשון הניב קהל של 183 צופים לכל דולר שהוציאו על הפרסומות. בסופרבול האחרון היחס הוא כבר 29 אנשים בלבד לכל דולר שהושקע - ירידה של 84%

27.01.2014, 19:39 | שירות כלכליסט

המפרסמים בטלוויזיה יקבלו הרבה פחות תמורת הכסף שלהם השנה בסופרבול, לפחות מבחינת הכסף שהם משלמים ביחס כמות האנשים שיצפו במשחק האליפות, כך על פי בדיקת פורבס.

קראו עוד בכלכליסט

פרסומת לסופרבול. המפרסמים צריכים ש-114 מיליון איש יצפו במשחק , צילום: איי פי פרסומת לסופרבול. המפרסמים צריכים ש-114 מיליון איש יצפו במשחק | צילום: איי פי פרסומת לסופרבול. המפרסמים צריכים ש-114 מיליון איש יצפו במשחק , צילום: איי פי

בינואר 1967, כשהגרין ביי פאקרס גברו על קנזס סיטי צ'יפס בסופרבול הראשון, עוד לפני המיזוג בין ה-NFL וה-AFL, המשחק שודר על ידי CBS (שהחזיקה בזכויות השידור ל-NFL) ועל ידי NBC (מחזיקת זכויות השידור ל-AFL). הקהל הממוצע עבור שתי הרשתות ביחד עמד על 51 מיליון, והתעריף הממוצע לפרסומת של 30 שניות (בהתאמה לאינפלציה) עמד על 279 אלף דולר, שהניב קהל של 183 צופים לכל דולר שהוציאו על הפרסומת.

בעונה שעברה, כשהבולטימור רייבנס הביסו את הסן פרנסיסקו פורטיניינרס בסופרבול, העלות הממוצעת של פרסומת של 30 שניות, ששודרה ב-CBS עמדה על 3.75 מיליון דולר, ובמשחק צפו קרוב ל-109 מיליון אנשים, כך שכל דולר הניב קהל של 29 צופים בלבד. מדובר ביחס הנמוך ביותר ב-47 שנות ההיסטוריה של הסופרבול, והוא נמוך ב-84% מהיחס במשחק של הפאקרס נגד הצ'ייפס.

כדי להתגבר על הטענה ששני ערוצים משפיעים לטובה על הנתונים, אפשר לקחת לדוגמה את הסופרבול השני, ששודר בבלעדיות ב-CBS. באותה השנה, יחס הצופים לכל דולר של פרסומות עמד על 117, בעוד שהתעריף המותאם לאינפלציה של פרסומות של 30 שניות עלה ל-334 אלף דולר, ומספר הצופים הצטמצם ל-39 מיליון. אם ניקח את הנתון 117 כמדד ההשוואה, היחס בין מספר הצופים לכל דולר בפרסומת ירד ב-75%.

השווי של כל תכני הספורט בשידור חי עלה כמובן משמעותית בשנים האחרונות, אך הסופרבול מייצג את 30 השניות היקרות ביותר בטלוויזיה, מכל הצורות והסוגים. השנה, פוקס גובה 4 מיליון דולר מהספונסרים של המשחק בין סיאטל סיהוקס ודנבר ברונקוס. פירוש הדבר שהמחיר לפרסום עלה מאז 1967 בשיעור שנתי של 5.8%, אחרי התאמה לאינפלציה. מדובר בחדשות טובות ל-NFL, שכן הסופרבול הוא כעת מותג אירוע הספורט היקר ביותר בעולם, בזכות שווי של 464 מיליון דולר.

אולם ספונסרים גדולים כמו אנהאוזר – בוש, פולקסוואגן, יוניליוור וקארמקס, בוודאי מנסים להחליט האם הם מקבלים החזר הולם תמורת הכסף שלהם. אחרי הכל, רק כדי להשתוות ליחס קהל לכל דולר של שנה שעברה, יצטרכו לצפות במשחק 114 מיליון אנשים, קרוב לשלושה מיליון יותר מהשיא של כל הזמנים.

תגיות