אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דעה: כנס הסייבר מצוין לישראל אבל רע לסטארט-אפיסטים צילום: צ'רלטון בוק

דעה: כנס הסייבר מצוין לישראל אבל רע לסטארט-אפיסטים

כנס סייברטק שנערך השבוע אמנם הציג את ישראל כמעצמת אבטחת מידע, אך מאות היזמים שנהרו אליו חזרו בידיים ריקות; לכנס לא הגיעו לקוחות פוטנציאליים או אינטגרטורים גדולים

28.01.2014, 15:05 | אורן הנר
סטארט-אפים חכמים, חברות ענק, משקיעים, יועצים, גופים ממשלתיים, כולם חברו יחד לכנס צבעוני ועמוס שבו כולם מציגים לראווה את שלל נוצותיהם. אבל למרות המייצג המושקע בלטו בחסרונן נציגויות של חברות ענק ושותפי מכירה בינלאומיים.

קראו עוד בכלכליסט

לשם ההגינות, מגיע שאפו גדול למארגני החגיגה הגדולה שנקראת סייברטק. בעזרת משרד ראש הממשלה ומשרד הכלכלה הם הרימו אירוע עם הכרה בין לאומית ונוכחות של נציגים בכירים של ארגוני ענק. עניין זה כשלעצמו הוא משמעותי וחשוב בחיזוק תדמיתה של ישראל כבירת סייבר בינלאומית.

ראש הממשלה נתניהו נואם בכנס סייברטק, צילום: איי אף פי ראש הממשלה נתניהו נואם בכנס סייברטק | צילום: איי אף פי ראש הממשלה נתניהו נואם בכנס סייברטק, צילום: איי אף פי

יחד עם זאת, אם תשאלו את הסטארט-אפיסטים שהתאספו שם במאות, הם היו מעדיפים אם במקום שורת הבכירים שבאה להרצות היתה שם שורה של סמנכ"לי פיתוח עסקי משותפים עסקיים בין-לאומיים או כמה עשרות מנהלי תשתיות של ארגונים גדולים מחו"ל. במקום, קיבלו הסטארט-אפיסטים שורה של מאכרים ישראלים (כמוני), כמה מנהלי תשתיות ואבטחת מידע מקומיים ונציגות של אינטגרטורים ישראליים.

מארגני הכנס אמנם הביאו את IBM ודויטשה טלקום, אך אלה היו ממוקדים יותר בלהציג את מצעם ומרכולתם מאשר לבחון שיתוף פעולה עם סטארט-אפ ישראלי. האינטגרטורים הגדולים הבין-לאומיים כגון ATOS, T-Systems, ועוד פסחו באלגנטיות על האירוע (אם שמעו עליו בכלל), ואת מספר הלקוחות הבינלאומיים הגדולים היה אפשר לספור על אצבעות הידיים של בוגר יחידת חבלה בהנדסה קרבית.

משום מה, רוב הסטארט-אפיסטים הניחו שהם יחזרו עם תיבת זהב של לקוחות מהכנס. בפועל, מארגני הכנס כיוונו יותר אל הרמה התדמיתית של ישראל. את חוסר תיאום הציפיות אפשר היה לשמוע בבירור בשיחה בין מנכ"ל וסמנכ"ל מכירות שהיו בכנס:

מנכ"ל: נו, מכרתם כבר משהו?

סמנכ"ל: בטח מכרנו. כמו לחמניות...

הסיבה המרכזית למיעוט השותפים והלקוחות נעוצה כנראה שוב באותה תדמית של ישראל שמארגני הכנס טרחו לשווק. אנחנו, הישראלים, לא ידועים כמי שבונים סוסים שרצים רחוק. אנחנו בדרך כלל בונים סוסים חזקים למירוצים קצרי טווח שנמכרים לאורוות גדולות. זה מצוין לחברות שרוצות לקנות טכנולוגיה, זה מעולה לאנשים שמקימים סטארט-אפ ומקווים להתעשר או שמרצים על חדשנות. אבל זה פחות טוב כשמנסים לשכנע חברות גדולות ושותפי מכירות לעבוד איתנו. יש לנו מזל שבאבטחת מידע ובתחום הסייבר בפרט יש ארגונים גדולים שמכירים בכך שהחדשנות יכולה להציל אותם.

מארגני הכנס מסרו בתגובה: "תעשיית הסייבר הישראלית קיבלה חשיפה חסרת תקדים למשלחת של מאות נציגי צבא, בטחון ומטות סייבר מרחבי העולם, כמו גם חברות ענק בינלאומיות שהשתתפו ומחכות לכנס של השנה הבאה". 

הכותב הינו מנהל המכירות והטכנולוגיות של חברת Oren Mor GI LTD, שעוסקת במכירות ופיתוח עסקי עבור סטארט-אפים וחיפוש טכנולוגיות עבור חברות גדולות.

 

 

תגיות