אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יאהו: ירידה בהכנסות ותחזית מאכזבת - המניה צנחה במסחר המאוחר צילום: בלומברג

יאהו: ירידה בהכנסות ותחזית מאכזבת - המניה צנחה במסחר המאוחר

חברת האינטרנט דיווחה על ירידה של 1% בהכנסות ברבעון הרביעי; עם זאת היא היכתה את תחזיות הרווח של האנליסטים

28.01.2014, 23:30 | הראל עילם

יאהו פרסמה הערב (ג') את דו"חות הרבעון הרביעי של 2013. הכנסות חברת האינטרנט הסתכמו ב-1.2 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל ב-2012- ובהתאם לציפיות. עם זאת החברה דיווחה על ירידה גבוהה מהצפוי של 6% בהכנסות מפרסום. בשורה התחתונה רשמה ענקית האינטרנט רווח נקי (בניכוי גורמים חד-פעמיים) של 46 סנט למניה - מעל הערכות האנליסטים שעמדו על 38 סנט למניה. 

במקביל פרסמה החברה תחזיות מאכזבות לרבעון הראשון: רווח של 130-170 מיליון דולר, ומכירות של 1.06 עד 1.1 מיליארד דולר. בעקבות הפרסום איבדה המניה 6% במסחר המאוחר - לאחר שבמהלך המסחר עצמו טיפסה ב-4%. 

מריסה מאייר, צילום: איי אף פי מריסה מאייר | צילום: איי אף פי מריסה מאייר, צילום: איי אף פי

בסך הכל, החברה סיימה את השנה על ירידה של 1% בהכנסות, שעמדו על 4.426 מיליארד דולר לעומת 4.468 מיליארד ב-2012. הרווח הלא מתואם ירד ב-11%, ל-935 מיליון דולר. עם זאת, הרווח הכולל למניה לאורך כל השנה עלה קלות מ-1.31 דולר ל-1.52 דולר.

2013 היתה בסך הכל שנה חיובית עבור יאהו. שווי המניה הכפיל עצמו - בעיקר בזכות ההנהגה של המנכ"לית מריסה מאייר, שהצליחה להחזיר את אמון המשקיעים בחברה ובעתידה. למרות זאת, פיטוריו המפתיעים של סמנכ"ל התפעול אנריקה דה קסטרו הפילו את המניה ב-10% בימים שלאחר המהלך.

במהלך הצגת הדו"ח, מאייר אמרה כי היא מרוצה וגאה בנתוני החברה, וכי הם מלמדים על חזרה ליציבות המאפשרת לה להביא מוצרים חדשים ו"יפהפיים" לשוק.

תחת מאייר, יאהו יצאה במסע רכש אגרסיבי של כוח אדם, מותגים וטכנולוגיה, עם דגש על יזמים צעירים; רק ברבעון האחרון החברה רכשה כשמונה חברות. מלבד יזמים צעירים, מסע הרכש של מאייר התמקד גם בשירותים שמושכים קהל צעיר, כגון טאמבלר, ושמות מפורסמים, בהם מגישת הטלוויזיה קייטי קוריק.  מאייר גם הודיעה על תוכנית תגמולים חדשה לעובדים, עם דגש על אופציות, נסיעות למקומות אקזוטיים ועוד. כתוצאה מכל השינויים, על אף שההכנסות לא צמחו עד כה, מאייר יכולה לזקוף לזכותה את הזינוק במספר הגולשים באתרי החברה.

האנליסט יוסוף סקאלי אמר לקראת פרסום הדו"ח כי המשקיעים היו סבלניים כלפי מאייר והחברה ב-2013, אבל השנה היא חייבת להראות תוצאות משמעותיות ושיפור בהכנסות. "ירח הדבש נגמר", הוא הבהיר.

תגיות