אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק היכתה התחזיות: ההכנסות ברבעון זינקו ב-63% צילום: רויטרס

פייסבוק היכתה התחזיות: ההכנסות ברבעון זינקו ב-63%

הסתכמו ב-2.59 מיליארד דולר - כאשר יותר ממחציתן הגיעו מפרסומות במובייל; הרווח הנקי המתואם עמד על 523 מיליון דולר. מניית החברה זינקה ב-6% במסחר המאוחר

29.01.2014, 23:15 | עומר כביר

חברת פייסבוקפרסמה הערב לאחר המסחר בוול סטריט את דו"חותיה לרבעון הרביעי של 2013. הרווח הנקי של הרשת החברתית הגדולה בעולם הסתכם ב-523 מיליון דולר, 20 סנט למניה, לעומת 64 מיליון דולר, 3 סנט למניה, ברבעון המקביל ב-2012. ההכנסות הסתכמו ב-2.59 מיליארד דולר - לעומת 1.59 מיליארד דולר ב-2012, זינוק של 63%. הרווח המתואם היה 31 סנט למניה.

קראו עוד בכלכליסט

ציפיות האנליסטים היו לרווח מתואם של 27 סנט למניה על הכנסות של 2.35 מיליארד דולר. 

הכנסות החברה ב-2013 עמדו על 7.87 מיליארד דולר, עלייה של 55% לעומת 2012. הרווח הנקי השנתי עמד על 1.5 מיליארד דולר.

פייסבוק. היכתה את התחזיות, צילום: איי אף פי פייסבוק. היכתה את התחזיות | צילום: איי אף פי פייסבוק. היכתה את התחזיות, צילום: איי אף פי

טרם פרסום הדו"חות העלו כמה אנליסטים חששות שלפיהם לראשונה בתולדותיה תרשום פייסבוק ירידה במספר המשתמשים הפעילים. ואולם חששות אלו התבדו: לדברי החברה, מספר המשתשמים הפעילים בסוף הרבעון הרביעי עמד על 1.23 מיליארד. מדובר אמנם בעלייה קלה בלבד לעומת הרבעון השלישי של 2013, אז עמד המספר על 1.19 מיליארד (ועלייה של 16% לעומת הרבעון האחרון של 2012), אך בהחלט מדובר במצב עדיף על פני התחזיות הפסימיות. מספר המשתמשים הפעילים ביום עלה מ-728 ברבעון השלישי ל-757 מיליון (עלייה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2012).

ואולם הבשורה הגדולה מגיעה מחזית המובייל: ברבעון הרביעי, לראשונה, יותר ממחצית מהכנסות החברה מפרסומות, 53% או 1.37 מיליארד דולר, הגיעו ממובייל (ברבעון השלישי של 2013 עמדו ההכנסות ממובייל על 49%). המשימה של פייסבוק לחזק את פעילותה במובייל, שרק לפני שנה נחשבה לאחד המכשולים הגדולים שלה, הסתיימה בהצלחה. בחזית המשתמשים במובייל יש לחברה 556 מיליון משתמשים פעילים ביום (507 מיליון ברבעון השלישי) ו-945 מיליון משתמשים פעילים בחודש (874 מיליון ברבעון השלישי). 

"מדובר בסיום שנה מצוין מבחינת פייסבוק", מסר מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. “אנחנו מצפים לעשור הבא שלנו ולסייע לחבר את שאר העולם".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
"יותר ממחציתן הגיעו מפרסומות במובייל" ?
לא סביר ! אדם מן הישוב עוד יהיה מוכן לסבול פרסומת בשולי מסך גדול של מחשב שולחני, אולם לא יסכים כי פרסומת תתפוס חלק ממסך קטן יחסית של טלפון סלולארי. נראה כי Facebook מצליחה לשכנע מפרסמים ביעילות הפרסום במובייל על גבי הפלטפורמה שלהם. כלומר הצלחתה היא השכנוע. אני מסופק אם הפרסום אכן נושא פרי כלשהו למפרסמים שהשתכנעו...
backbencher , דרום  |  30.01.14
1.
בטח, כל מודעה שלישית בפיד היא פרסומת.
נכון לרגע זה יש יותר פרסומות בפייסבוק מאשר בוואי-נט, וזו לא מחמאה. רוב הפרסומות האלה מגובות בלייק שקרי של אחד מחברי הרשימה שלי וחלקן כל כך דומות לאיזה פוסט של מישהו שאתה כמעט שוקל ללחוץ על זה. מזל שאני פותח את הפייסבוק רק שאני הולך להתרוקן בשירותים (במקום עיתון).
uh  |  30.01.14