אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל לנובו: "אנחנו נהיה החברה המובילה בעולם הסמארטפונים" צילום: בלומברג

מנכ"ל לנובו: "אנחנו נהיה החברה המובילה בעולם הסמארטפונים"

יאנג מבטיח כי כבר בשנה הבאה, החברה תמכור מאה מיליון טלפונים חכמים - ותעקוף את אפל וסמסונג. איך היא מתכוונת לעשות זאת? על ידי מינוף מוטורולה מוביליטי, שרכשה מגוגל

02.02.2014, 14:51 | עומר כביר
"המשימה שלנו היא לעבור את אפל ואת סמסונג במכירות הסמארטפונים בעולם" – כך מצהיר מנכ"ל לנובו, יְוֵּ'אנְצִ'ינְג יָאנְג, בראיון שהעניק למגזין פורצ'ן זמן קצר אחרי שפורסם שענקית הטכנולוגיה הסינית תרכוש מגוגל את יצרנית המובייל מוטורולה מוביליטי, פחות משנתיים לאחר שענקית החיפוש רכשה בעצמה את החברה.

קראו עוד בכלכליסט

העסקה, בשווי 2.91 מיליארד דולר, תשאיר בידי גוגל את מרבית הפטנטים של מוטורולה מוביליטי וכן את חטיבת הפרויקטים המיוחדים שלה - הכוללץ, בין השאר, את פרויקט פיתוח הטלפון המודולרי Ara, קעקועים אלקטרוניים וגלולות דיגיטליות ניתנות לבליעה. לנובו הסינית תזכה בשליטה במערך פיתוח וייצור מכשירי המובייל של מוטורולה מוביליטי, וחשוב לא פחות גם במותג הוותיק והמוכר אותו מתכוונת החברה למנף לצורך חדירה לשווקים מערביים. 

יאנג יו יאנג יו'אנצ'ינג, מנכ"ל לנובו | צילום: בלומברג יאנג יו

השלמת הרכישה תהפוך את לנובו ליצרנית הסמארטפון השלישית בגודלה בעולם. ואולם, יאנג לא מסתפק בכך: “ביחד אנחנו יכולים לנצח ולהוביל את תעשיית הסמארטפונים. אני מקווה שנמכור יותר מ-100 מיליון סמארטפונים ב-2015. אני חושב שלצוות כאן יש הרבה מוטיביציה, וההבנה שאנחנו משלימים זה את זה. לנובו חזקה בסין ובמדינות המתפתחות. הם בארה"ב, אמריקה הלטינית וקצת בשוק האירופי. שתי החברות מחויבות לחדשנות. יש לצוות של מוטורולה יכולות הנדסה חזקות מאוד ויחסים טובים מאוד עם הספקיות. זה שילוב מושלם".

בתשובה לשאלה איך מקווה לנובו להגיע למכירות של 100 מיליון סמארטפונים כבר בשנה הבאה, אמר יאנג: “באמצעות מדינות מתפתחות והשווקים המערביים הקיימים של מוטורולה. למרות שלמוטורולה יש הרבה השפעה בארה"ב ובאמריקה הלטינית, נתח השוק עדיין מוגבל מאוד. יש לנו הזדמנות מאוד טובה לגדול. אנחנו רוצים להיות שחקן משמעותי בשווקים הללו".

החזון של יאנג אינו בלתי סביר. ללנובו יש כבר ניסיון מוצלח ברכישת סגמנט פעילות של חברה אמריקאית, שילובו בפעילות הקיימת של החברה ומינופו כדי להפוך את לנובו למובילה עולמית. ב-2005 רכשה לנובו את ThinkPad, מותג המחשבים האישיים של IBM. באופן מיידי, היא הפכה לחברה השלישית בגודלה בשוק המחשבים האישיים. ב-2011 היא עקפה את דל ובשנה שעברה עקפה גם את HP ולקחה ממנה את תואר יצרנית המחשבים הגדולה בעולם. כל זאת, תוך שמירה על קצב גידול יציב בתקופה שבה רוב יצרניות המחשבים האישיים סבלו מצניחה חופשית.

"יש דימיון רב בין שתי העסקאות", אמר מנכ"ל לנובו. “אנחנו יכולים לשחזר את ההצלחה שהייתה לנו עם ה-ThinkPad. אני חושב שזו עסקה טובה מבחינת גוגל ולנובו. ביחד, אנחנו יכולים לזכות לנתח שוק גדול יותר ובדריסת רגל עולמית".

לנובו עוקבת אחרי מוטורולה מזה שנים

לדברי יאנג, הרעיון מאחורי העסקה אינו חדש. “התעניינו במוטורולה מזה זמן רב", הוא אמר לפורצ'ן, “עוד לפני שהיא התפצלה לשתי חברות (ינואר 2011; ע"כ). מיד אחרי שגוגל רכשה את מוטורולה ב-2012 הזמנתי את יו"ר גוגל אריק שמידט לארוחת ערב. אמרתי לו: 'אם אתה חושב שאתה רוצה לנהל את עסקי החומרה, אתה יכול לשמור אותם. אבל אם אתה לא מעוניין בעסקי החומרה, אנחנו בהחלט יכולים לטפל בהם, להשתלט על זה'".

אריק שמידט, יו"ר גוגל. דיבר עם יואנצ אריק שמידט, יו"ר גוגל. דיבר עם יואנצ'ינג על העסקה כבר ב-2012 | צילום: רויטרס אריק שמידט, יו"ר גוגל. דיבר עם יואנצ

השיחה בין שמידט ויאנג עמדה מאחורי עסקת הענק: "שמידט זכר את הפגישה שלנו. לפני חודשיים הוא שלח לי אימייל. התקשרתי אליו, והוא שאל אותי, 'אתה עדיין מעוניין במוטורולה?' אמרתי, 'בהחלט'. התחלנו לדבר על זה. נסעתי כמה פעמים לעמק הסיליקון. מנכ"ל גוגל לארי פייג' הזמין אותי לארוחת ערב בבית שלו. מהר מאוד – בתוך חודשיים – סגרנו את העסקה".

יאנג הבהיר שללנובו אין כל כוונה למחוק את המותג מוטורולה: “אנחנו נמנף במלואו את המותג מוטורולה בארה"ב ובאמריקה הלטינית. זה יהיה מותג הסמארטפון שלנו. עוד לא החלטנו האם גם להשתמש במותג לנובו בארה"ב, אבל המותג יהיה כנראה Motorola by Lenovo. בסין, בהחלט נשמור על המותג לנובו, אבל יכול להיות שנשיק את גם המותוג מוטורולה. יש לנו מגוון ערוצי מכירה, אז אנחנו יכולים להשתמש במותגים שונים בערוצים שונים כדי למקסם את המכירות".

לנובו מעוניינת גם לשדרג את היצע המכשירים: "אנחנו לא רוצים לשחק רק ברמת הכניסה או להיתפס כמותג זול. אנחנו רוצים להתחרות בכל הרמות, כולל רמת הפרימיום. ללנובו ולמוטורולה יש דנ"א של חדשנות. אני מאמין שאנחנו יכולים לפתח מוצר פרימיום חדשני מאוד. בינתיים, אנחנו צריכים להיות יותר תחרותיים ברמת הכניסה, בהתחשב בכך שללנובו יש קנה מידה גלובלי ביכולות הייצור והתפעול".

לא ברור כיצד הרכישה תשפיע על כל הטלפונים המהפכנים והמתקדמים במיוחד שמוטורולה פיתחה בשיתוף פעולה עם גוגל - שעמדו לצאת לכאורה לאחר השקת מוטו X ומוטו G.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות