אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוצים לעבוד בהילטון? אל תבואו לראיון

רוצים לעבוד בהילטון? אל תבואו לראיון

רשת המלונות החליטה לעבור לראיונות עבודה דיגיטלים במטרה להפחית את עלויות קיום הראיונות פנים אל פנים ולהאיץ את הליך הגיוס; חברות כמו ג'נרל מוטורס, נייקי ורד בול גם כן זונחות את ראיון העבודה המסורתי

05.02.2014, 17:11 | שירות כלכליסט
רשת המלונות הילטון העולמית החליטה לשנות את אסטרטגיית גיוס העובדים שלה ולעבור לשימוש בראיונות דיגיטלים. הוושינגטון פוסט מדווח כי לטענת החברה המעבר לראיונות דיגיטלים יעזור לבצע הערכות טובות יותר של מועמדים, יפחית את העלויות של קיום ראיונות פנים אל פנים ויאיץ את הליך הגיוס.

קראו עוד בכלכליסט

באמצעות פלטפורמה מבוססת אינטרנט בשם HireVue, ענקית המלונאות ערכה בשנה וחצי האחרונות כבר למעלה מ-6,000 ראיונות עבודה בווידיאו. כעת היא מתכוונת להרחיב את השימוש בפלטפורמה כדי לאייש סוגים נוספים של משרות. החברה מעסיקה 300 אלף עובדים ברחבי העולם. 

הפלטפורמה אמנם יכולה לשמש כדי לקיים ראיונות אחד על אחד, אך השימוש העיקרי שלה בהילטון ובחברות נוספות הוא עבור מה שב- HireVue מכנים "ראיון על פי דרישה" (on-demand interview). באמצעות שירות זה, המועמדים יכולים להירשם בכל עת ממחשב שולחני, סמארטפון או טאבלט ולענות על שאלות קדם ראיון מוכנות. בצורה כזו מתבטל הצורך להתאים את לוחות הזמנים של המראיין בהילטון והמרואיין. כמו כן פוחת הזמן שהמראיינים צריכים להקדיש לסינון קורות חיים ולקביעת הפגישות, ובמקום הם יכולים להתמקד יותר בהערכת המועמדים.

ראיון דיגיטלי במקום ראיון עבודה מסורתי ראיון דיגיטלי במקום ראיון עבודה מסורתי ראיון דיגיטלי במקום ראיון עבודה מסורתי

רודני מוזס, סגן נשיא בהילטון במחלקת משאבי אנוש, סיפר לעיתון כי להערכתו הפורמט הזה עוזר לשפר את היכולת של המחלקה להשוות בצורה מדויקת בין המועמדים. "בצורה זו, כולם מקבלים את אותה רמה של ראיונות. זה אובייקטיבי. כולם נשאלים את אותן השאלות ולכולם ניתנת ההזדמנות לספר את הסיפור שלהם".

עבור מועמדים לתפקידים בשירות לקוחות, בהילטון בוחנים את האפשרות להשתמש בפלטפורמה כדי לערוך סימולציות של שיחות עם לקוחות ממורמרים. "ככה אפשר לראות את התגובות שלהם ללקוח שצורח כי הקפה שלו קר", מסביר מוזס. עוד הוסיף כי בצורה כזו קל יותר לשקול את התאמתו של מועמד למספר תפקידים. מנהל כוח האדם יכול לצפות בראיון עם מועמד לתפקיד מסוים ולהחליט שהוא מתאים יותר לתפקיד אחר. באמצעות HireVue הוא יוכל לשתף במהירות את הוידיאו של הראיון עם מנהל נוסף בחברה.

הפלטפורמה אינה מיועדת רק לגיוס עובדים זוטרים. בחברה משתמשים באפשרות הדומה לשיחת ועידה כדי לקיים ראיונות רבי משתתפים. שירות זה שימושי במיוחד כשמחפשים לגייס מנהל בכיר. מוזס מסביר לדוגמה כי במידה והחברה תרצה לאייש תפקיד בכיר בסינגפור, ירצו שגם מנהלי החברה בבריטניה ובארה"ב יראיינו גם את המועמד, אך הבאתם של כל האנשים הללו לאותו חדר עשויה להיות יקרה מדי. "בכך נוכל לחסוך כמה אלפי דולרים בכרטיסי טיסות", הוא מסביר.

לדבריו של מוזס, מאז אימצו בחברה את השיטה החדשה , תהליך הגיוס קוצר בשלושה עד ארבעה שבועות. חיסכון זה יכול לעזור להגביר את היעילות ואף עשוי למנוע מהחברה לפספס מועמד מוצלח לטובת מתחרה יעיל יותר. מוזס אמנם לא הסכים לחסוף את סכום הכסף שהחברה הצליחה לחסוך בכל הקשור לעלויות נסיעה, אך ניאות לומר שהוא "מעל שש ספרות".

הילטון היא אינה החברה היחידה שמעוניינת לעבור לראיונות בווידיאו. מארק ניומן, מנכ"ל HireVue סיפר לוושינגטון פוסט כי החברה השיגה כבר 300 לקוחות, ביניהם ג'נרל מוטורס, נייקי ורד בול. היא אף הכפילה פי 4 את הנפח של ראיונות שהיא מקיימת בהשוואה לשנה הקודמת. מרבית הראיונות – 80% - הם מסוג הראיונות על פי דרישה.

כמו כן, ראיונות רבים כוללים סימולציות. ניומן אומר שחברות בתחום הרפואה יכולות לבדוק את האופן בו מועמד מסביר תוצאות מעבדה למטופלים. הפונקציה הזו אף עזרה לחברות ספנות לבחור את צוות הבידור.

תגיות